ثبت نام 208 نفر در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان با اعلام آمار نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی تا پایان هفتمین روز گفت: در کل ۲۰8 نفر در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کردستان ثبت نام کردند.
کد خبر: ۸۶۱۱۳۵۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اعلام کرد که تا ساعت 18 روز جمعه چهارم دیماه 205 کاندیدای نمایندگی مجلس در حوزه‌های انتخابیه استان ثبت‌نام کردند که این آمار در پایان مهلت تمدیدی به نفر 208 افزایش یافت.

علیرضا آشناگر خاطرنشان کرد: از روز اول تاکنون در حوزه انتخابیه شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران 90 کاندیدا، سقز و بانه 33 کاندیدا، مریوان و سروآباد 40 کاندیدا، قروه و دهگلان 18 کاندیدا و بیجار و یاسوکند نیز 28 کاندیدا نام‌نویسی کردند.

در مجموع 23کاندیدای نمایندگی مجلس خبرگان نیز در حوزه انتخابیه کردستان ثبت‌نام کردند که یک نفر آن زن و مابقی مرد هستند.

استان کردستان با حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت کردستان دارای 5 حوزه انتخاباتی در شهرستان های 'سنندج و دیواندره و کامیاران'، 'قروه و دهگلان'، 'سقز و بانه'، 'مریوان و سرواباد'، 'بیجار و یاسوکند' است که تعداد نمایندگان استان کردستان شش نفر می باشد.

همچنین 23 نفر برای در حضور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان ثبت نام کردند.

تعداد نمایندگان استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری دو نفر است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

ارسال نظرات