خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه حضرت صاحب الامر (عج)استان قزوین با بیان اینکه نفوذ از طریق رسانه، تبلیغات و فرهنگ صورت می گیرد، بیان کرد: رسانه نقش بسزایی در نفوذ دشمن دارد به طوری که با خرافه افکنی و اخبار کذب می تواند بر افکار جامعه نفوذ نماید.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۱۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، سرهنگ علی کوچک خانی مسئول سیاسی سپاه حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان قزوین صبح امروز در نشست سیاسی و بصیرتی سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین با پرداختن به مسئله نفوذ عنوان کرد: کلمه نفوذ یعنی تاثیر پذیری و تاثیرگذاری که این نفوذ می تواند در زمینه های فرهنگی، امنیتی و ... باشد.

وی خاطر نشان کرد: هر جریانی که می خواهد همسو با دشمن باشد و اعتقادات و باورهای ما را تخریب کند نفوذ است که این می تواند در خانواده، جامعه، دانشگاه ها و ... باشد.

 کوچک خانی یادآور شد: نمونه بارز نفوذ در فتنه سال 88 می باشد که منافقین و دشمنان با استفاده از یک سری عوامل داخلی در برخی از افراد جامعه نفوذ کرده بودند و شورش به پا کردند ولی مردم هوشیار و با بصیرت ما این فتنه را سرکوب و حماسه نه دی را آفریدند.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: راه مقابله با نفوذ فیلم صحیح نفوذ است که پس از فهم صحیح به راحتی می توان نقشه های دشمنان را خواند و آن را خنثی نمود.

مسئول سیاسی سپاه حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)استان قزوین با اشاره به پیشرو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: امروز دشمنان قصد دارند با تاثیرگذاری در انتخابات، نفوذ خود را انجام دهند و بر ذهن و انتخاب مردم سلطه داشته باشند تا به وسیله آن به اهداف شوم خود برسند.

وی اظهار داشت: هدف آن ها این است که کاری بکنند که حرف های دشمن الگویی برای مردم بشود و همچنین چهره خودشان را موجه نشان دهند.

کوچک خانی با بیان اینکه نفوذ از طریق رسانه، تبلیغات و فرهنگ صورت می گیرد، بیان کرد: رسانه نقش بسزایی در نفوذ دشمن دارد به طوری که با خرافه افکنی و اخبار کذب می تواند بر افکار جامعه نفوذ نماید و این نفوذ می تواند به صورت شبکه ای در درون هر جامعه باشد که خیلی تأثیر گذار است.

این مسئول عنوان کرد: نفوذ می تواند در قالب سیاسی، امنیتی، شبکه ای، فرهنگی و ... باشد که بدترین نفوذ، نفوذ فرهنگی و شبکه ای می باشد که چندین نفر در قالب یک گروه و شبکه سعی تخریب افکار عمومی مردم را دارند.

مسئول سیاسی سپاه حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)استان قزوین گفت: باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در سخنان خود گفته است امروزه قصد داریم رفتار و باورهای مردم ایران را تغییر دهیم و قصد ضربه زدن در این زمینه را دارند.

وی ابراز کرد: هر وسیله ای که اعتقاد و باورهای ما را نسبت به دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران تضعیف کند نفوذ محسوب میشود.

کوچک خانی یکی دیگر از اهداف نفوذ را تغییر روایت مردم خواند و تصریح کرد: این معنی است که هدف ملت ما تنفر از آمریکا و استکبار غربی و بخصوص اسرائیل است که با نفوذ می خواهند این روایت و افکار مردم را تغییر دهند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه نباید زمینه را برای نفوذ دشمن مهیا کنیم یادآور شد: دو قطبی بودن، نبودن اراده جدی جهت مقابله با دشمن، فشارهای خارجی و تحریم از زمینه های نفوذ می باشد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها