خبرهای داغ:
با اتمام ششمین روز نام‌نویسی مجلس شورای اسلامی و پایان یافتن مجلس خبرگان رهبری در استان قزوین 113 نفر داوطب شدند.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۹۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، با اتمام ششمین روز نام‌نویسی مجلس شورای اسلامی و پایان یافتن مجلس خبرگان رهبری در استان قزوین 113 نفر داوطلب شدند.

از این تعداد 100 نفر نامزد مجلس شورای اسلامی از سه حوزه انتخابیه استان قزوین و 13 نفر نامزد انتخابات خبرگان رهبری هستند.

در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک 60 نفر، بویین زهرا و آوج 25 نفر و حوزه انتخابیه تاکستان 15 داوطلب تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند.

از مجموع داوطلبان مجلس 11 داوطلب را زن و مابقی را داوطلبان مرد تشکیل می‌دهند.

بیشترین ثبت‌نام‌کنندگان در حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک و کمترین نام‌نویسی در حوزه انتخابی تاکستان صورت گرفته است.

در میان چهره‌های شاخص داوطلبان شرکت در مجلس خبرگان رهبری باید به آیت‌الله علی اسلامی نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی محمدی‌تاکندی نماینده دوره پیشین مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اشاره کرد.

اما در میان افراد شاخص داوطلب حضور در مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک می‌توان به حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و داوود محمدی دو نماینده فعلی این حوزه انتخابیه اشاره کرد.

البته در این بین باید به نام سیدناصر قوامی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ششم شورای اسلامی به همراه سیدعلی شهروزی‌پزشک و استاد دانشگاه و شکرالله طاهری سرکنسلوگری ایران در کربلا و کارمند وزارت امور خارجه اشاره کرد.

البته محمد علیخانی نماینده پیشین مردم قزوین، البرز و آبیک نیز اقدام به ثبت‌نام کرده و می‌تواند یکی از بخت‌های مسلم حضور در بهارستان باشد، اگر چه این داوطلب در صورت احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان رقابت پایاپایی با چند داوطلب شاخص دارد.

در حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج نیز از شاخص‌ترین افراد ثبت‌نام شده برای ورود به بهارستان باید به حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نماینده دوره‌های ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نام برد.

علیخانی سابقه حضور در سه مجلس متوالی دوره‌های ششم، هفتم و هشتم شورای اسلامی را به عنوان نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و بویین زهرا در کارنامه سیاسی خود به ثبت رسانده و در حال حاضر مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

روح‌الله عباسپور نماینده فعلی مردم شهرستان بویین‌ زهرا و آوج نیز از جمله شاخص‌ این حوزه انتخابیه است.

عباسپور چهره مقابل علیخانی و از اصولگرایان شاخص استان قزوین است که نمایندگی دوره‌های هشتم و نهم از حوزه بویین زهرا را در کارنامه خود دارد و باید دید که رقابت این دو داوطلب در پایان چه سرانجامی دارد.

در حوزه انتخابیه تاکستان نیز باید به امیر طاهرخانی نماینده پیشین این شهرستان اشاره کرد، البته بهمن طاهرخانی نیز یکی دیگر از داوطلبان این حوزه انتخابیه است که می‌تواند آرا خوبی را جلب کند.

در کنار این دو نفر رجب رحمانی نماینده فعلی مردم شهرستان تاکستان نیز یکی از افراد شاخص و مطرح این حوزه انتخابیه به شمار می‌رود.

ایوب رحیمی رئیس ستاد انتخابات استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به پایان مهلت نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری اظهار کرد: ثبت‌نام شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چهارشنبه 2 دی ماه با نام‌نویسی 13 داوطلب در استان قزوین به پایان رسید.

وی عنوان کرد: حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی‌قزوینی و حجت‌الاسلام محمود رجبی دو داوطلبی بودند که در آخرین روز نام‌نویسی از داوطلبان از استان قم در انتخابات خبرگان مجلس رهبری از حوزه انتخابیه استان قزوین داوطلب شدند.

این مسئول افزود: پیش از این نیز حجت‌الاسلام مقداد درگاهی و حجت‌الاسلام علی بحری دیگر داوطلبانی بودند که از قم در حوزه انتخابیه استان قزوین نام‌نویسی کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: حجت‌الاسلام سیدحسن سیاهپوش دیگر داوطلبی بود که از وزارت
کشور ثبت‌نام خود را در حوزه انتخابیه استان قزوین به ثبت رساند.

رحیمی عنوان کرد: حجت‌الاسلام هاشم علی فیروزی، حجت‌الاسلام محمدمهدی الله‌وردی‌ها، حجت‌الاسلام مجید تلخابی،حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، حجت‌الاسلام محمدهادی قافله‌باشی و حمیدرضا باریک‌بین داوطلب 23 ساله به همراه آیت‌الله علی محمدی‌تاکندی و آیت‌الله علی اسلامی هشت داوطلب دیگر حضور در مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قزوین هستند.

رحیمی تشریح کرد: از تعداد نفرات نام‌نویسی شده در مجلس خبرگان رهبری در استان قزوین، هشت نفر از قزوین، چهار نفر از قم و یک نفر از تهران و وزارت کشور اقدام به ثبت نام و نام‌نویسی از حوزه انتخابیه این استان کرده است.

این مسئول تعداد ثبت‌نام کنندگان در پایان روز ششم انتخابات مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه استان قزوین را یکصد نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین مطرح کرد: در روز ششم نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌‌های انتخابیه استان قزوین برگزار شد و چهارم دی ماه در مجموع 41 داوطلب خود را به حوزه‌های انتخابیه رساندند تا با احتساب داوطلبان ثبت‌نام شده روز گذشته تعداد داوطلبان این رویداد سیاسی در استان قزوین به یکصد نفر برسد.

وی افزود: تا کنون 60 داوطلب از حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک، 25 داوطلب از حوزه انتخابیه بویین‌ زهرا و آوج و 15 داوطلب نیز از حوزه انتخابیه تاکستان ثبت‌نام کرده‌اند.

سیدعلی موسوی‌موینی فرماندار قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، با اشاره به اینکه نام‌نویسی از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از شنبه آغاز شده تا 4 دی ماه به پایان رسید، اظهار کرد: ششمین روز نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک با ثبت‌نام از 24 نفر به پایان رسید تا تعداد داوطلبان شرکت در این رویداد سیاسی تا پایان روز ششم به 60 نفر برسد.

وی افزود: در روز ششم ثبت‌نام نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 24 نفر خود را به محل فرمانداری قزوین رساندند و نام نویسی کردند.

موینی عنوان کرد: امروز همچنین زنان نیز نقش پررنگی در داوطلبی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک داشتند، به طوری که امروز 6 داوطلب زن در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک نام‌نویسی کردند.

امروز فرمانداری قزوین روز پرکار و شلوغی را پشت سر گذاشت، به طوری که سیدناصر قوامی، داوود محمدی، سیدعلی شهروزی، شکرالله طاهری، علی فلاح، ایرج بهروزی، خطیب امامقلی، کریم تفضلی، معصومه مرادیان، علی کشاورزنجفی، بتول ربیعی، فرشید سرافراز، علیرضا ترابی، تقی رشوند، فاطمه قائمی، فریبا هاشمی، پوران کاظمی، محمد آقا علیخانی، غلامحسین شیری و حمیده
حدادی خود را به فرمانداری قزوین رساندند و ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

از جمله چهره‌های شناخته شده داوطلبان امروز باید به داوود محمدی نماینده فعلی مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

چهره‌های اصلاح‌طلب استان قزوین نیز امروز روز پرکاری داشتند و پس از اینکه حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی از حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج داوطلب شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد، سیدناصر قوامی چهره اصلاح‌طلب و نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ششم شورای اسلامی سیدعلی شهروزی، محمد آقاعلیخانی به همراه خطیب امامقلی از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب امروز بودند.

در ششمین روز از نام‌نویسی داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تاکستان نیز 6 داوطلب ثبت‌نام کردند.

جمشید طاهرخانی، حسن لشکری، زهرا مهدی‌بیگی، ماریا رحمانی، صفرعلی طاهری به همراه امیر طاهرخانی نماینده دوره گذشته این شهرستان از جمله افرادی بودند که امروز خود را به فرمانداری تاکستان رساندند و ثبت‌نام خود را در این حوزه انتخابیه نهایی کردند.

علی راه‌انجام، مهرشاد عسگری، خیرالله بیگدلو، ایرج رحمانی و احمدعلی رحمانی، داوود رحمانی، مسعود حداد، مهران رحمانی و بهمن طاهرخانی نیز در روزهای گذشته در این حوزه انتخابیه نام‌نویسی کرده‌اند.

رجب رحمانی نماینده فعلی مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هنوز به ستاد انتخابیه این شهرستان مراجعه نکرده و به نظر می‌رسد، فردا در روز پایانی نام‌نویسی از داوطلبان ثبت‌نام کند.

حوزه انتخابیه شهرستان تاکستان دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی بوده و در حال حاضر رجب رحمانی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی است.

اما در ششمین روز از نام‌نویسی ثبت‌نام داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویین‌‌‌‌ زهرا و آوج 6 داوطلب دیگر ثبت‌نام کردند تا جمع داوطلبان نمایندگی این حوزه انتخابیه به 25 نفر برسد.

امروز فرمانداری شهرستان بویین‌‌‌ زهرا به مانند روز گذشته در ثبت‌نام از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز نسبتاً شلوغی را پشت سر گذاشت و میزبان 6 نفر از داوطلبان حضور در انتخابات نمایندگی مجلس بود.

قدرت‌الله علیخانی نماینده دوره‌های ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی از مطرح‌ترین چهره‌های ثبت نام حوزه انتخابیه بویین زهرا و آوج بود که خود را به فرمانداری بویین زهرا رساند و نام‌نویسی خود را نهایی کرد.

وی که سابقه حضور متوالی در سه دوره مجلس را به عنوان نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و بویین زهرا در کارنامه سیاسی خود به ثبت رسانده، در حال حاضر مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

مردعلی نوروزی، رضا محمدرضایی، محمدابراهیم عسگری، سیدرضا هاشمی و ابراهیم دمیرچی از دیگر داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بویین زهرا بودند که امروز خود را به فرمانداری بویین زهرا رساندند و نام‌نویسی کردند.

روح‌الله عباسپور نماینده فعلی مردم شهرستان بویین‌ زهرا و آوج نیز از جمله شاخص‌‌ترین چهره ثبت‌نام شده روز گذشته بود.

عباسپور با گرایش اصولگرایی در نقطه مقابل علیخانی با گرایش اصلاح‌طلبی حضور دارد و بدون شک رقابت این دو داوطلب در صورت احراز صلاحیت شورای نگهبان می‌تواند نزدیک دنبال شود.

علیرضا زمانی‌خرقانی، علی درزی‌رامندی و محسن آقاعلیخانی، محمدجواد اسدی‌فر، بهمن لامعی، محمدحسین فصیحی‌رامندی، علی‌اصغر مولایی، محمد کریمی‌نژادفرسنگی، احمد حشمتی، داوود میرزا‌حسینی، روح‌الله بابایی‌صالح، رضا شاه‌محمدی‌گلرخ و اژدر گنجی سایر داوطلبانی هستند که روزهای گذشته در حوزه انتخابیه بویین زهرا نام‌نویسی کردند.

حوزه انتخابیه بویین‌ زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی دارای یک نماینده بوده و در حال حاضر نمایندگی این حوزه بر عهده روح‌الله عباسپور است.

به هر روز گذشته مهلت نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای در سه حوزه انتخابیه استان قزوین به پایان رسید و باید دید در نهایت چند نفر فردا به فرمانداری‌های شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین زهرا برای نام‌نویسی مراجعه می‌کنند.

استان قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای چهار نماینده است که در حال حاضر حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی و داوود محمدی دو نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هستند، روح‌الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی است.


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها