خسروی در خصوص واکنش دولت و مجلس ایران به غرامت بازی کنگره آمریکا در مصادره اموال بلوکه شده ایران گفت: این اقدام نقض برجام است نمایندگان مجلس به هیئت ناظر و اجرای برجام اعتراض دارند نمی شود هیئت برجام هم ناظر وهم مجری باشد اصل تشکیل این هیئت اشتباه است و باید هیئت ناظر و مجری از هم تفکیک شوند تعجبمان اینست رئیس جمهور که حقوق دان است چطور می پذیرد کسانی که خودشان ناظر هستند مجری هم باشند.
کد خبر: ۸۶۱۱۵۱۶
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به تصویب کنگره آمریکا در مصادره اموال بلوکه شده ایران اظهار داشت: بی اعتمادی آمریکا در طول تاریخ برای جمهوری اسلامی ثابت شد و این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد از اول انقلاب تا کنون هر روز شاهد دشمنی امریکا بوده ایم.

وی با بیان اینکه شاید جالب باشد سلاح هایی که ایران خریده و پولش را پرداخت کرد آمریکایی ها به ما تحویل ندادند افزود: این سلاح ها در آمریکا در سوله هایی نگهداری می شود که اجاره سوله ها را نیز از ایران می گیرند.

نماینده مردم سمنان در ادامه یاد آور شد: ایران می گوید چرا سلاح را تحویل ما نمی دهید آمریکایی ها می گویند ما بی طرفیم اما شما از این سلاح در جنگ استفاده می کیند ایران می گوید چرا اجاره سوله ها را می گیرید بهانه مشخص شدن دادگاه را می آورند این بی اعتمادی از اولین روز تا کنون وجود داشته است.

خسروی خاطرنشان کرد: در هر صورت آمریکا دشمن ایران است و به هر صورتی دشمنی اش را بروز داد اما کسانی در داخل اعتقادی به این دشمنی ندارند و لبخند آمریکا را نشانه دوستی می دانند و برخی نیز گریه آن ها را پشیمانی از پایمال کردن حقوق بشر می دانند.

وی افزود: کسانی که اعتماد به عملکرد آمریکایی ها دارند باید در گفتمان و رفتار خودشان تجدید نظر کنند، آمریکا دیگر آن آمریکای سابق نیست.

خسروی گفت: متاسفانه در این مملکت هنوز برخی آمریکا را کدخدا می دانند و اعتقادشان اینست که آمریکا سلاح هایی دارد که همه دنیا را از بین می برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: افرادی که به آمریکا اعتماد دارند در دانشگاههای مختلف صحبت می کنند و با این دید و طرز تفکر پای میز مذاکره نشستند بنابراین نتیجه اش این می شود که از خواسته های قانونی ملت ایران چشم پوشی می کنند.

وی در خصوص واکنش دولت و مجلس ایران به غرامت بازی کنگره آمریکا در مصادره اموال بلوکه شده ایران گفت: این اقدام نقض برجام است نمایندگان مجلس به هیئت ناظر و اجرای برجام اعتراض دارند نمی شود هیئت برجام هم ناظر وهم مجری باشد اصل تشکیل این هیئت اشتباه است و باید هیئت ناظر و مجری از هم تفکیک شوند و از این متعجب هستیم که رئیس جمهور که حقوق دان است چطور می پذیرد کسانی که خودشان ناظر هستند مجری هم باشند.

خسروی تصریح کرد: باید این اعتراض به گوش مردم برسد دومین اعتراض نمایندگان مجلس این است کسانی که ناظر بر اجرای برجام هستند حداقل صدایشان بلند شود تذکرات گفته شود و جلوی بدعهدی برجام گرفته شود .

ارسال نظرات