بانک برای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان سود و برای تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود دریافت می‌کند
کد خبر: ۸۶۱۱۵۹۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
 به گزارش بسیج، نشست رسانه‌ای تامین مالی ۵۰ هزار واحد فرسوده شهری به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت و احیای بافت فرسوده برای سه ماهه نخست سال ۹۴  با حضور علیرضا بلگوری عضو هیئت‌مدیره این بانک  برگزار شد.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن، جزئیات پرداخت تسهیلات بانکی به ۵۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده را در سه ماهه پایانی سال تشریح کرد و گفت: اجرای این طرح به منظور تقویت طرف عرضه و ساخت بافت‌های فرسوده شهری با اهداف بازیابی هویت شهری، حفاظت و احیای میراث فرهنگی و توانمندسازی ساختمان‌ها از بلایای طبیعی انجام می‌گیرد.

علیرضا بلگوری، افزود:تسهیلات بافت فرسوده بانک مسکن در سه سقف اعطا می‌شود که این تسهیلات در کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۳۰ میلیون تومان است.

عضو ناظر بر اداره اعتبارات بانک مسکن ادامه داد: با توجه به اینکه بافت‌های فرسوده شهری در مناطقی واقع هستند که زیرساخت‌های آنها تامین است و از نظر تامین زمین نیز مشکلی ندارند تسهیلات ۸۰ درصد هزینه‌های ساخت و بازسازی را پوشش داده و تامین می‌کند.

این مقام مسئول دربانک مسکن درباره نرخ تسهیلات گفت: در حال حاضر نرخ سود دوران مشارکت ۲۴ درصد و نرخ مبادلات نیز ۲۱ درصد است که بر اساس نرخ مصوب بانک مرکزی دولت ۱۰ درصد یارانه را به این تسهیلات تخصیص خواهد داد وبر اساس یارانه‌ای که دولت اختصاص داده  نرخ دوران ساخت ۱۴ درصد است که بر اساس سقف‌های اعلام شده و پیشرفت فیزیکی کار این مبالغ به متقاضیان تعلق خواهد گرفت.

بلگوری مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را ۱۲ سال عنوان کرد و افزود:حداکثر مشارکت مدنی دو سال و حداکثر مجموعه مشارکت مدنی و فروش اقساطی نیز حداکثر ۱۲ سال است و سودی که بانک دریافت می‌کند برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۷ میلیون سود، برای تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان سود و برای تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود است.

وی بازپرداخت ۱۲۰ ماهه سه سقف تسهیلاتی را با محاسبه ۱۱ درصد سود عقود مبادله تشریح کرد و گفت: برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومان میزان قسط ۷۸۰ هزار تومان، برای تسهیلات ۴۰ میلیون تومان میزان اقساط ماهیانه ۶۳۰ هزار تومان و برای تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی نیز قسط ماهیانه ۴۷۰ هزار تومان خواهد بود که این مبالغ در استطاعت مشتریان نیز هست.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن تاکید کرد: از امروز بانک مسکن این آمادگی را دارد تا با مراجعه مشتریان به ادارات راه و شهرسازی استان و بر اساس مکانیزم دریافت فرم و احراز شرایط، وام را پرداخت کند. همچنین امکان پلکانی کردن میزان اقساط نیز توسط بانک مسکن برای متقاضیان وجود دارد.

وی تاکید کرد: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در هفته آتی با راه‌اندازی سامانه‌ای، امکان ثبت نام برای متقاضیان را فراهم می‌کند.

نادر قاسمی مدیر امور اعتبارات و سرمایه‌گذاری بانک مسکن نیز در این نشست حاضر شد و درباره شرایط پرداخت گفت: شرایط پرداخت تسهیلات در ۴ مرحله اجرای فونداسیون و تخصیص ۱۵ درصدی تسهیلات، تکمیل اسکلت سقف با ۲۵ درصد تسهیلات، پایان سفت کاری با ۳۵ درصد تسهیلات و نازک کاری با تسهیلات ۲۵ درصدی مهیاست.

مدیر امور اعتبارات و سرمایه گذاری بانک مسکن ادامه داد: متولی این موضوع شرکت عمران و بهسازی شهری ایران است و سایر ارگان‌ها در این زمینه مسئولیتی ندارند. تمام ادارات عمران در شهرهای مختلف بحث رسیدگی به پرونده‌ها و معرفی به بانک ها را برعهده دارند و بانک بر اساس معرفی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران این تسهیلات را به متقاضیان ارایه می‌کند.

ارسال نظرات