امام جمعه کیش:

رمز پیروزی اسلام "توحید و وحدت کلمه " است

امام جمعه کیش رمز پیروزی جهان اسلام را دو کلمه " توحید و وحدت کلمه" برشمرد.
کد خبر: ۸۶۱۱۵۹۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

به مناسبت آغاز هفته وحدت امام جمعه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی به همراه  جمعی از مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش در مسجد نور با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش دیدار کردند.

حجت الاسلام علیدادی در این نشست با تبریک ولادت با سعادت رسول مکرم اسلام(ص) و آغاز هفته وحدت گفت: رمز پیروزی اسلام دو کلمه است و این دوکلمه« توحید و وحدت کلمه» است که همه به آن معتقد هستند.

وی وحدت کلمه را عامل مهم همبستگی میان مسلمانان جهان خواند و افزود: راه نجات ملت های اسلامی امت واحده است.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اهمیت وحدت بین ملت های مسلمان اظهار کرد: راه نجات ملت های اسلامی امت واحده است. اگر اسلام به جای جای دنیا رسیده است و حصرها را شکسته، اگر اسلام عالمگیر شده و اخلاق اسلامی شهره آفاق شده است همه نشانه های وحدت اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر وحدت میان امت اسلامی وجود نداشته باشد ابهت جامعه اسلامی از میان می رود.

شیخ یعقوب شمس، امام جمعه اهل تسنن جزیره کیش نیز در این مراسم با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) وآغاز هفته وحدت و میلاد حضرت عیسی(ع)  به هموطنان مسیحی گفت: همانگونه که جزیره کیش در نظم، امنیت، آسایش و زیبایی آوازه جهانی دارد؛ در همدلی و وحدت هم در میان کشور حرف برای گفتن دارد.

وی افزود: وحدتی که میان اهل تشیع و اهل تسنن در جزیره کیش وجود دارد می تواند الگویی برای کشور و تمام مسلمانان جهان باشد و امیدواریم این دوستی مثال زدنی پایدارتر از گذشته شود.

خطیب جمعه اهل سنت کیش با اشاره به کشتار مسلمانان در کشورهای عراق، یمن و سوریه اظهار کرد: دشمن توانسته است با نفوذ در کشورهای اسلامی بذر تفرقه و نفاق را در میان مسلمانان بکارد و می بینیم که امروز به نام اسلام جنگ های بسیاری در منطقه رخ داده و مسلمانان به خاک و خون کشیده شده اند.

شیخ یعقوب شمس تاکید کرد: حضور رهبر آگاه، فرزانه و بصیر و ملتی فهیم و بیدار موجب شده است که وحدت در کشور روز به روز مستحکم تر شده و دشمن نتواند با تفرقه اندازی به کشور نفوذ کند .

وی ادامه داد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ( مدظلله العالی) دست دشمن را از ایران اسلامی قطع کرده است و به فرموده ایشان « کسانی که میان شیعه و سنی تفرقه افکنی می کنند نه شیعه هستند و نه سنی بلکه آنها دشمنان سرسخت اسلام هستند».

علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان دیگر سخنران این مراسم با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام (ص) با توجه به اهمیت وحدت میان مسلمانان گفت: امروز دشمن به خصوص صهیونیست غاصب با نفوذ میان مسلمانان و ایجاد تفرقه موجب شده است که هم اکنون در منطقه شاهد کشتار مسلمانان توسط عده ای از گروهک های تکفیری به نام اسلام باشیم و تنها کسی که از این وقایع سود می برد استکبار جهانی و صهیونیست است.

وی معیار وحدت مسلمانان را اعتقاد به وحدانیت خداوند متعال و رسالت پیامبر خاتم دانست و اظهار کرد: در حالیکه دشمنان در تلاش برای تخریب اسلام هستند مهمترین مسئله دوستی و وحدت مسلمانان است تا اسلام از آسیب در امان بماند.

 

مونسان با تاکید بر اینکه امروز منطقه دستخوش تغییراتی شده است که اسرائیل و آمریکا عامل واقعی آن هستند یادآور شد: متاسفانه امروز مناطق اسلامی زیر چکمه های آمریکایی ها قرار گرفته و اگر قرار بود برای تسخیر این کشورها هزینه کنند باید هزینه های گزافی می پرداختند ولی توانستند با نفوذ در کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف به راحتی وارد این منطقه شده و به سادگی به خواست خود دست یابند.

وی تاکید کرد: در میان کشورهای اسلامی منطقه، ایران تنها کشوری است که توانسته است با مجاهدت و جدیت در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادگی کند و تنها عامل این مقاومت وحدت و همبستگی میان تمامی اقوام جمهوری اسلامی ایران است.

مراسم آغاز هفته وحدت با حضور مسئولان و مدیران سازمان ها، ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش همراه با اجرای تواشیح، مولودی خوانی، پذیرایی از حاضران با شیرینی و شربت ،در مسجد مسلمانان اهل تسنن جزیره کیش برگزار شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار