عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بازنگری در شرایط پرداخت بیمه بیکاری را با توجه به رکود بی سابقه حاکم در کشور ضروری خواند وگفت:پیشنهاد وزارت کار مبنی بر کوتاه شدن مدت زمان بیمه بیکاری نتیجه مشکلات اقتصادی بیمه‌ها است.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۳۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

به گزارش بسیج، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به کوتاه شدن مدت زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری از سوی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: بهتر است این شرایط به گونه ای طراحی شود که  فرد مقرری بگیر اضطراب واسترسی بابت بیکاری متحمل نشود و بتواند با آرامش خاطر برای یافتن شغل جدید اقدام کند.
 
 
فراهم کردن زمینه اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری الزامی است
 
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر فراهم نمودن زمینه اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری را حائز اهمیت خواند وگفت:‌ وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی علاوه برحمایت از مقرری‌بگیران باید زمینه اشتغال آنها را در مشاغل مرتبط با تخصص و تحصیلات آنان فراهم کنند.
 
 
انتقاد از نحوه اجرای قانون بیمه بیکاری
 
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از نحوه اجرای قانون بیمه بیکاری، تصریح کرد: متاسفانه بعد از اتمام مدت زمان مقرری بیمه بیکاری، افراد به دلیل بیکاری به مشاغل کاذب روی می آورند و جامعه را با ناهنجاری‌های بسیاری مواجه می‌کنند در حالی که دولت می تواند برای کاهش اعضای جامعه بیکار و هزینه‌های ناشی از آن،  زمینه را برای بازسازی،‌ افزایش بهره وری تولید و همچنین آموزش مشاغل جدید فراهم کنند.
 
وی با اشاره به افزایش تعدیل نیرو در کشور، تصریح کرد: افزایش مقرری بگیران بیمه بیکاری ناشی از وجود رکود و مشکلات در بنگاه های اقتصادی است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بازنگری در شرایط بیمه بیکاری را با توجه به رکود بی‌سابقه حاکم در کشور ضروری خواند و گفت: با توجه به اینکه شاغلان همواره در معرض بیکاری اجباری قرار دارند لذا ضروری است دولت با حمایت های قانونی بیشتر از بیکاران،‌ امنیت لازم را به خاطر از دست دادن شغل و تامین مخارج خانواده برای آنها ایجاد کنند.
 
 
انتقاد از اشتغال پنهان برخی از مقرری بگیران بیمه بیکاری
 
سعیدی با انتقاد از اشتغال پنهان برخی از مقرری بگیران بیمه بیکاری بر ضرورت نظارت بیشتر متولیان بر این امر تاکید کرد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تاکید کرد:‌ البته پرداخت بیمه بیکاری در اکثر کشورهای دنیا مرسوم است به طوری که بر اساس قوانین پس از بیکار شدن فرد،  مقرری مورد نظر به عنوان جبران مالی تا زمان یافتن کار جدید به طور ماهانه به افراد بیکار پرداخت می شود.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس نهم، ادامه داد: اگرچه  در کشور ما مدت زمان مقرری بیمه بیکاری مشخص است اما بعد از پایان دوره فرد بیکار و دولت هیچ گونه تلاشی برای اشتغال مجدد از خود نشان نمی دهند.
 
 
کوتاه شدن مدت زمان بیمه بیکاری نتیجه مشکلات اقتصادی بیمه‌ها
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، کوتاه شدن مدت زمان بیمه بیکاری را نتیجه مشکلات اقتصادی بیمه‌ها عنوان کرد وافزود: بهتر است در شرایط رکود دولت بیشتر به سمت حمایت و بهبود اشتغال در کشور پیش رود تا جوانان و کارگران تحت فشار قرار نگیرند.
 
بنا به این گزارش ؛ کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در حالی طی روزهای اخیر از برنامه وزارت کار برای کوتاه شدن مدت زمان پرداخت مقرری بیمه بیکاری خبر داده که طبق اظهارات وی پس از ۱۲ سال منابع بیمه بیکاری از مصارف  آن پیشی گرفته است.
منبع: مشرق
ارسال نظرات