معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر:

برگزاری همایش جهاد فرهنگی و آسیب های اجتماعی نوین در ابهر

همایش جهاد فرهنگی و آسیب های اجتماعی نوین به همت حوزه معاونت پژوهشی و گروه روانشناسی و مشاوره واحد با حضور جمعی از مسولین،اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشکده علوم انسانی واحد ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۵۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر گفت: همایش جهاد فرهنگی و آسیب های اجتماعی نوین با حضور اعضای هیئت علمی و اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر برگزار شد.

داودی افزود:: امید است در ابعاد بزرگ بتوانیم به بهترین شکل ممکن نتیجه این همایش ها را مدنظر قراردهیم.

همچتین فتحی اقدم دبیر همایش و رئیس دانشکده علوم انسانی در همایش جهاد فرهنگی و آسیب های اجتماعی نوین به نامگذاری سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری بنام سال جهادفرهنگی اشاره کرده و این مهم را جرقه ای برای تشکیل این همایش ها بیان نمودند.

فتحی اقدم جهاد فرهنگی را در مقابل تهاجم فرهنگی دانستند و افزود: ضمن اینکه تهاجم فرهنگی زمینه تاریخی دارد و ما می بینیم از طرف دشمنان یک جنگ نرم صورت گرفته و بعضی از این جنگ نرم کودک آزاری، زنان خیابانی و خیلی از معضلات دیگر اجتماعی است که فکر جوانان ما را نشانه گرفته.

دبیر علمی همایش با توضیع اینکه به واقع بعضی از شبکه های اجتماعی مشکلات زیادی برای مردم و دغدغده های خاص برای مسولین بویژه مقام معظم رهبری دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۳ را سال جهاد فرهنگی نامگذاری کرد.

علیایی زند عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: مباحثی که سخنرانان قبلی مطرح کردند بسیار مثبت و مفید بود که من شخصاً از این مباحث استفاده نموده ولی بایستی بطور کلی در این مورد بحث کرد که فکرو انگیزه نسل جوان را از منحرف ساختن تا حد مورد قبولی جلوگیری کرده وبه دغدغده ها خاتمه داد،

علیایی زند به ذکر مواردی از معضلات استفاده نادرست از این شبکه ها پرداخت که پیامد آن آسیب های روانی داشته و خاطر نشان شد: خود مسولین و روانشاسان نسبت به این موضوعات نبایستی بی تفاوت باشند وی در پایان صحبت های خود تاکید بر برگزاری چنین مراسم ها و نتیجه گیری از آنهاست که میتواند تا حدودی رهگشای آسیب های جامعه امروزداشته باشند.

لازم به ذکر است مراسم با پخش کلیپی از آسیب های روانی شبکه های اجتماعی که به همت دانشجویان رشته روانشناسی و مشاوره تهیه شده بود ادامه یافت و در پایان همایش در دو پانل به صورت همزمان برگزار گردید و به بیش از ۲۰ مقاله برگزیده اساتید و دانشجویان لوح یادبود اهداء شد.

ارسال نظرات