مدرس دانشگاه شهید مردانی قم گفت: رابطه مراکز آموزش‌پرور و صنعتی باید افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۶۱۱۶۹۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال و بختیاری؛ مهدی حسنی امروز در همایش ضمن خدمت فرهنگیان که با موضوع اقتصاد مقاومتی در شهرکرد برگزار شد بهروری را در اقتصاد یک اصل دانست و اظهار کرد: بهروری یکی از شاخص‌های اقتصاد است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران یک کشور ثروتمندی است که باید در این امر با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح فعالیت‎ها انجام شود.

عضو هیئت علمیه دانشگاه شهید مردانی قم با اشاره به فعالیت کم بخش خصوصی در بخش تولید، بیان کرد: یکی از مشکلات کشور ما ورود پیدا نکردن سرمایه‌گذاران خصوصی در بخش تولید است.

حسنی با بیان اینکه باید در اقتصاد بخش خصوصی نیز وارد شود گفت: ورود نکردن بخش خصوصی به این امر مهم به خاطر عوامل مختلفی است که باید این عوامل مشخص و مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید میزان تاثیر عوامل داخلی و خارجی بر اقتصاد مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: توانمندی‌های زیادی در کشور وجود دارد اما ما به خوبی نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بهره‌مندی کافی را ببریم.

استاد دانشگاه شهید مردانی قم با تاکید بر ارتباط ضعیف مراکز دانش‌پروری با مراکز صنعتی افزود: متاسفانه مراکز دانشگاهی ما نتوانسته‌اند ارتباط خوبی را با مراکز صنعتی داشته باشند که همین امر موجب کاهش تولید در کشور می‌شود.

حسنی با بیان اینکه بخش خصوصی بیشتر تمایل به واسطه‌گری دارند اظهار کرد: به علت سرمایه‌بر بودن و سود کم در بخش تولید، مراکز خصوصی سعی می‌کنند برای بدست آوردن سود بیشتر کار واسطه‌گری را انجام دهند و این امر موجب کاهش تولید و ایجاد مشکل در اقتصاد جامعه می‌شود.

ارسال نظرات