خبرهای داغ:
تحلیلگر و سخنران مسائل مذهبی:

شاعران، مداحان و ذاکران برای تمام قشرهای جامعه الگو بود‌ه‌اند

محقق، تحلیلگر و سخنران مسائل مذهبی کشور با بیان اینکه بصیرت‌افزایی در مسایل مذهبی کمتر از جهاد نیست، عنوان کرد: و در نقش گرفتن شخصیت آنان دخیل هستند.
کد خبر: ۸۶۱۱۸۳۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،همایش بصیرت افزایی شاعران، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با حضور علی اکبر رائفی پور تحلیگر و سخنران مسائل سیاسی و مسئولان استانی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

علی اکبر رائفی پور تحلیل گر و سخنران مسائل مذهبی در این همایش اظهار کرد: مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به مانند معلمان در رشد و تربیت مردم در سطح جامعه اسلامی نقش تاثیر گذاری دارند بطوری که مداحان و ذاکرین از نعمات الهی در جامعه می‌باشند.

وی گفت: شاعران، مداحان و ذاکران برای تمام قشرهای جامعه که در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند الگو بوده و در نقش گرفتن شخصیت آنان دخیل هستند و وظیفه آنان در مسایل مذهبی کمتر از جهاد نیست.

رائفی پور با بیان اینکه برخی از مداحان از اشعار پوچ در عزاداری‌ها استفاده می‌کنند، تصریح کرد: استفاده و به کارگیری از اشعار پوچ در مراسمات عزاداری باعث ایجاد شبهه در اعتقادات برخی از مردم می‌شود.

محقق، تحلیل‌گر و سخنران مسائل مذهبی کشور اضافه کرد: استفاده از این اشعار باعث بدعت و سوء استفاده دشمنان می‌گردد که دشمنان برای بهره گیری از بدعت‌ها تلاش‌های فراوانی انجام داده است.

وی متذکر شد: افکار عمومی مردم برای عزاداری خالص و بی‌ریا همیشه مورد تحسین بوده و راه و روش صحیح، همان روش عزاداری اهل بیت (ع) در ایام محرم و صفر است

رائفی پور در ادامه به هفته وحدت و نقش اتحاد مسلمانان در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: با توجه به هفته وحدت و نام‌گذاری آن برای تحکیم بیشتر فرقه‌های مختلف در اسلام متولیان و سخنرانان مذهبی به تداوم وحدت بین مسلمانان کمک کنند.

وی بیان کرد: راهپیمایی روز اربعین سال جاری یکی از بهترین عزاداری‌ها و مورد سفارش بزرگان دین است ولی مراسم بدعت شیعیان لندنی منجر به اسلام‌هراسی و تحریک اذهان فرقه‌های مختلف می‌شود.

محقق، تحلیلگر و سخنران مسائل مذهبی کشور اضافه کرد: امروز دشمن با نقشه ضربه زدن به همین هیئت‌ها و عزاداری‌ها قصد تخریب آرمان و هدف قیام امام حسین (ع) را دارد و می‌کوشد محتوای خروجی از هیئت‌ها را ضایع کند.

رائفی‌پور خاطرنشان کرد: انقلاب ما ثمره همین شرکت در هیئت‌ها و مراسم عزاداری برای سیدالشهدا (ع) بوده و تداوم آن نیز به برپایی و درس گرفتن از نهضت سرخ حسینی است.

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: دشمنان با هدف قرار دادن نهضت حسینی و آرمان‌های انقلاب اقدامات گسترده‌ای را برای انحراف جامعه دینی که برگرفته از اهداف امام حسین (ع) است، انجام دادند.

محقق، تحلیلگر و سخنران مسائل مذهبی کشور تصریح کرد: از جمله اهداف و اصول قیام امام حسین (ع) و اسلام ناب، مقابله و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار جهانی است که دشمنان امروز انقلاب از آن هراس داشته برای تضعیفش تلاش می‌کنند.

 

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار