خبرنگار و مؤلف آمریکایی با تاکید بر دخالت ترکیه و شخص بلال اردوغان، پسر رئیس‌ جمهوری این کشور در تبادلات نفت قاچاق با داعش نوشت، «این سازمان تروریستی» ارتش نیابتی آمریکا و ناتو است.
کد خبر: ۸۶۱۱۸۷۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش بسیج، یک خبرنگار آمریکایی در گزارشی نوشت که پسر رئیس‌جمهور ترکیه در تعاملات غیرقانونی با داعش دست دارد.

«برندون توربیویلی» خبرنگار و مولف آمریکایی در مطلبی در پایگاه «اکتیویست پُست» نوشت که «ترکیه در خرید نفت از داعش دست دارد».

در مطلب این خبرنگار آمده است: «تعداد کمی از رسانه‌های خبری و تحلیلگران از قبیل من به گونه مستند نشان داده‌ایم که چگونه نفت به سرقت رفته و به فروش رسیده داعش توسط ناتو و به طور خاص توسط ترکیه خریده شده است».

در ادامه این مطلب هم آمده است: «ادعاها درباره اتهام‌زنی به ترکیه در ایفای بیشترین نقش در تسهیل ارتباطات نفتی همراه شده است. این حرف‌ها و اظهارنظرات که ترکیه قسمت اعظم نفت دزدیده داعش را می‌خرد، دیگر جای تعجب ندارد و هر روز بیش تر و بیشتر تایید می‌شود».

این روزنامه‌نگار ادامه داد: «در تازه‌ترین مورد،‌ گزارش ریستاد انرژی، یک شرکت مشاوره نفتی و گازی که توسط خبرگزاری نروژی کلاسکامپن در این باره منتشر شده است. این گزارش به درخواست دولت نروژ و به منظور رصد فروش‌های غیرقانونی نفت داعش صورت گرفت».

به گفته این فعال رسانه‌ای غربی،‌ در گزارش این خبرگزاری نروژی آمده است که «در گزارش مشخص شده که قسمت اعظم نفت قاچاق شده داعش در واقع مستقیم به ترکیه رفته است».

او نوشت: «گزارش مذکور به نظر می‌رسد تایید آنچیزی باشد که بسیاری شامل همین نویسنده برای مدتی است که می‌گویند و آن اینکه داعش نفت ربوده شده از عراق و سوریه را از مرز به ترکیه قاچاق می‌کند و از آنجا به قاچاقچیان به بهای بسیار نازل می‌فروشد».

در گزارش منتشر شده خبرگزاری نروژی تاکید شد: «مقادیر زیادی از نفت از مرز از مرز مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق به ترکیه در حال قاچاق شدن است و به بهایی بسیسار نازب بین 25 تا 45 دلار فروخته شده است».

خبرنگار آمریکایی در ادامه این مطلب تاکید کرد: «البته که داعش بدون اطلاع ناتو مشغول به تعاملات و داد و ستدهای نفتی نیست چرا که این دقیقا ناتو می‌باشد که (داعش با آن) در حال داد و ستد بوده است».

در ادامه این یادداشت هم آمده است: «یکی از قاچاقچیان اصلی درگیر داد و ستد با داعش، ‌بلال اردوغان پسر رئیس‌جمهور ترکیه است. بلال اردوغان چندین شرکت فعال در زمینه دریایی دارد. او کسی است که مظنون است که قراردادها با شرکتهای اروپایی برای حمل نفت سرقت شده عراق به کشورهای آسیایی مختلف را امضا کرده است».

وی ادامه داد: «خوب چرا آمریکا و "ائتلاف" آن واقعا به دنبال منبع کمک مالی داعش نمی‌رود؟ دلیل اینکه آمریکا یا بقیه "ائتلاف" آن به دنبال "تضعیف و نابودی داعش" نیستند و به این حقیقت نمی‌پردازند که اعضای ناتو نه تنها نفت داعش را می‌خرند و به این سازمان تروریستی پول می‌دهند، بلکه به این حقیقت هم نمی‌پردازند که قاچاقچیان اصلی، ‌پسر رئیس‌جمهور یک کشور عضو ناتو است، ‌چیست؟».

توربیویلی نوشت: «آیا ناتو نمی‌توانست حداقل از اردوغان بخواهد تا از پسرش بخواهد از تامین مالی سازمان تروریستی که ترکیه و بقیه اعضای ناتو مدعی مقابله با آن است، دست بردارد؟ دلیل این عدم علاقه و توجه به تعاملات بلال اردوغان، آن است که نه آمریکا و نه ناتو واقعا خواهان ناوبدی داعش نیستند بلکه آنها خواهان آنند که به استفاده از این سازمان تروریستی به عنوان ارتش نیابتی که برای این هدف ساخته شده، ‌ادامه دهند».

ارسال نظرات