خبرهای داغ:

انجمن ميراث فرهنگي شهرستان ميامي راه اندازي شد

به دنبال احياي انجمن‌هاي ميراث فرهنگي در استان سمنان، انجمن ميراث فرهنگي شهرستان ميامي براي اولين بار راه اندازي شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۹۴۱
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از ميامي، در جلسه اي با حضور فرماندار، شهردار و شماري از مسئولان دستگاههاي اجرايي و موثرين و معتمدين اين شهرستان، انجمن ميراث فرهنگي ميامي راه اندازي شد.

معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان در اين جلسه تعداد آثار ثبت شده استان سمنان در فهرست آثار ملي را بيش از 700 اثر عنوان كرد و گفت: 50 اثر از اين تعداد متعلق به شهرستان ميامي است.

«مصطفي يغمائيان» با تاكيد بر اينكه حفاظت از اين آثار با توجه به اعتبارات محدود و كمبود نيروهاي يگان حفاظت از آثار تاريخي ممكن نيست، افزود: انجمن‌هاي ميراث فرهنگي مي‌توانند نقش موثري در حفاظت از آثار تاريخي داشته باشند.

وي اطلاع رساني، حفظ آثار فرهنگي و فرهنگ‌سازي براي جذب همكاري مردم را از اهداف تشكيل اين انجمن‌ها عنوان كرد.

يغمائيان با اشاره به قابليت‌هاي گردشگري شهرستان ميامي گفت: وجود كاروانسراهاي تاريخي بي نظير و قرار گرفتن اين جاذبه‌ها در مسير جاده اصلي زائران امام رضا (ع) يكي از قابليت‌هاي مهم ميامي براي معرفي به عنوان مقصد گردشگري است.

شهردار ميامي نيز از آمادگي اين نهاد براي معرفي آثار تاريخي و گردشگري ميامي خبر داد و گفت: معرفي آثار تاريخي ميامي از دغدغه‌هاي مهم شهرداري است.

«عليرضا آشوري» افزود: شهرداري ميامي نسبت به مطالعه آسياب‌هاي قديمي اين شهرستان و تهيه نقشه‌هاي لازم، اقدام كرده و در صورت در اختيار بودن اعتبار مورد نياز، معرفي اين آثار انجام مي‌شود.

مشاركت در حفظ و حراست و معرفي آثار تاريخي شهرستان ميامي با همكاري انجمن ميراث فرهنگي اين شهرستان از مصوبات اين جلسه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار