با حضور علمای اهل تسنن و تشیع استان کردستان

همایش «طلایه‌داران وحدت» در سنندج برگزار شد

همایش «طلایه‌داران وحدت» با حضور علمای اهل تسنن و تشیع استان و حجت الاسلام بی آزار شیرازی در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۹۶۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی عصر دیروز در همایش طلایه داران وحدت در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج اظهار داشت: پیروی از سیره و سنت رسول الله(ص) باید همواره مورد توجه همه ی مسلمانان باشد و از راه و روش ایشان دور نشوند.
وی افزود: شناخت مذاهب اسلامی از همدیگر موجب تقویت مودت و محبت بین پیروان مذاهب اسلامی می شود و آنان را در برابر توطئه های دشمنان مصون می سازد.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: یهود و نصارا هیچگاه از مسلمانان راضی نمی شوند و تا زمانی که مسلمانان مطیع آنان نشوند از دست آنان راضی نخواهند بود.
وی افزود: باید مسلمانان با همدلی و اتحاد به سوی شناخت هرچه بیشتر از همدیگر گام بردارند و همگی تلاش کنند عزت و اقتدار گذشته را باز یابند.
وی افزود: عده ‌ای افراطی همیشه در بین سنی و شیعه وجود داشته اند که روح‌ های شیطانی و تذهیب نشده ‌ای دارند و این را می ‌توان در گفت ‌وگوهایشان که به جدال ختم می ‌شود به خوبی مشاهده کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام در قالب شبکه‌ های تندرو مانند کانا‌ل ‌های ماهواره و اینترنت با رفتن سراغ کتاب شیعه و سنی و معنا کردن برخی مطالب آن تفرقه و شکاف را در بین مسلمانان ایجاد می ‌کنند.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: تلاش های این افراد در راستای احیای اسلام و عمل کردن به دستورات آن نبوده و تنها هدفشان ایجاد تفرقه برای تسلط بر مسلمانان و ضربه ‌زدن به اسلام است.
حجت‌ الاسلام والمسلمین بی ‌آزار شیرازی افزود: یکی از دلایلی که قرآن کریم در سوره ی آل‌عمران آورده به این افراد جدال‌ گرکه به دنبال معنای غیراصلی از مطالب بوده و عدم اطلاعات کافی و آگاهی لازم نیز می ‌تواند بستر را برای تحقق اهداف آن ها فراهم کندپرداخت.
به گفته وی، در نهج‌ البلاغه نیز آمده که مردم در بسیاری مواقع دشمن چیزی هستند که در مورد آن اطلاعات کافی یا علم کاملی ندارند.
وی با بیان این که برخی مباحث تاریخی در مورد اسلام را نباید به کوچه و بازار برد و عوام را به قضاوت نشاند گفت: جای پرداختن به این گونه مباحث مراکز علمی، دانشگاه‌ ها و قضاوت در این گونه مسائل را باید افراد متخصص، صاحب ‌نظر باید داشته باشند.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: قضاوت ‌های یک ‌طرفه‌ ای که امروز در شبکه ‌های ماهواره‌ ای به ظاهر دوستدار اسلام انجام می ‌گیرد، مردم کوچه و بازار را به قضاوت یک طرفه می‌ کشاند و از این طریق بستر فتنه ‌انگیزی را در جوامع اسلامی فراهم می ‌سازد.
وی در ادامه ی سخنان خود اظهار داشت: از وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در کردستان لذت می بریم و باید این ویژگی مهم کردستانی ها را به همه ی نقاط معرفی و بازتاب نماییم.
حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی خاطرنشان کرد: باید بزرگان اهل سنت و اهل تشیع را بشناسیم و زمینه را برای آشنایی پیروان مذاهب اسلامی از سیره ی بزرگان مذاهب مختلف فراهم کنیم.
وی افزود: برگزاری کنگره ی امام شافعی(رض) در کردستان و برنامه های متنوع در خصوص شخصیت ایشان جای تقدیر دارد و امیدواریم هم اندیشی ها و برنامه های مشترک بین مذاهب اسلامی گسترش یابد.

ارسال نظرات