خبرهای داغ:
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: سرمنشأ بسیاری از منکرات بیکاری است و اگر مشکل اشتغال برطرف شود بسیاری از منکرات اتفاق نمی‌افتد.
کد خبر: ۸۶۱۱۹۹۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

 

حجت‌الاسلام‌ سیدرضا تقوی صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در قزوین که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، استاندار، ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسئولان، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید به قانون الهی و دینی امر به معروف و نهی از منکر توجه بیشتری شود و در اجرای آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای سالم شدن نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است و در این مسیر همه اقشار جامعه باید ورود جدی پیدا کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز و روزه اهمیت بدهند و همان‌گونه که موقع اذان به سمت مساجد حرکت می‌کنند و به نماز اهمیت می‌دهند، این موضوع نیز مورد توجه عموم قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: همه اقشار جامعه باید آمر به معروف باشند و این امر تنها مختص کسانی که در این ستاد هستند نیست و همه مردم باید برای اجرای این امر مقدس به میدان بیایند.

وی به تشریح برخی از برداشت‌های ناصحیح از امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای با وجود این که می‌دانند امر به معروف و نهی از منکر واجب است اما زیر بار اجرای آن نمی‌روند و می‌گویند این کار دردسر دارد و اگر بخواهیم شخصی را امر به معروف کنیم از ما دلخور و ناراحت می‌شود و این برداشت ناصحیح است.

حجت‌الاسلام‌ تقوی با بیان این‌که این تفکر که در برخی از کشورها آزادی مطلق وجود دارد فکری اشتباه است، گفت: برخی‌ها که با امر به معروف و نهی از منکر مخالفت می‌کنند تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار دارند؛ در حالی که در فرهنگ غرب هم ضوابط و محدودیت‌هایی وجود دارد و آزادی مطلق در هیچ کشوری رایج نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: حکومت متولی فضای عمومی کشور است و هیچ‌کس حق ندارد هنجارها را بشکند و خلاف باورها و اعتقادات عموم مردم حرکت و جامعه را به انحطاط بکشد.

وی با بیان این‌که نباید منکرات را در حوزه محدودی ببینیم، یادآور شد: سرمنشأ بسیاری از منکرات بیکاری است و اگر مشکل اشتغال برطرف شود بسیاری از منکرات اتفاق نمی‌افتد.

این مسئول با تأکید بر این که منکر و معروف باید در ستاد امر به معروف شناسایی شود، اضافه کرد: یکی از معروف‌ها این است که مسئولان صاحبان سرمایه را برای سرمایه‌گذاری ترغیب کنند تا مشکل اشتغال جوانان و درآمدزایی آن‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌ تقوی اظهار کرد: نمایش قدرت و حضور حاکمیت در بخش‌هایی که ممکن است در آن‌ها منکر ایجاد شود، مانع جدی برای ارتکاب منکر است و مسئولان وظیفه دارند در آن بخش‌ها حضور جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که بعضی از اختلاف‌ها در جامعه محتوایی است، گفت: با بعضی افراد نه در روش، بلکه در محتوا اختلاف داریم و شعار مرگ بر امریکا بعد از برجام هم به قوت خود باقی خواهد ماند و حذف نخواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر این‌که ما نسبت به فتنه حرف داریم، یادآور شد: نباید فتنه گران به مجلس آینده راه پیدا کنند و مجلس ششم نباید تکرار شود و این نگاه به هیچ عنوان جناحی نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها