رییس ستاد انتخابات استان کردستان از ثبت نام 213 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی و همچنین 23 نفر در مجلس خبرگان رهبری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۲۰۰۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا آشناگر، در نشستی خبری اظهار داشت: در استان کردستان 23 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان داوطلب شدند که از این تعداد یک نفر به دلیل نقص پرونده و یک نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده است که در نهایت این آمار به 21 نفر رسید در حالی که در چهارمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در کردستان ۱۴ نفر ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان عنوان کرد: جوانترین داوطلب مجلس خبرگان رهبری در کردستان 36 ساله و پیرترین داوطلب 74 ساله می‌باشد.

آشناگر تصریح کرد: 213 نفر نیز برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کردستان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 21 نفر را زنان تشکیل می‌دهند در حالی که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی 97 نفر در کردستان داوطلب شدند که 5 نفر از آنها را زنان تشکیل می‌دادند و این آمار حاکی از رشد چهار درصدی حضور زنان و 19 درصدی مجموع ثبت نام کنندگان در مجلس شورای اسلامی دور دهم در استان می‌باشد.

وی در ادامه به آمار داوطلبان مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان اشاره و ذکر کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان بیجار 30 نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه 33 نفر، سنندج، دیواندره و کامیاران 91 نفر، قروه و دهگلان 18 نفر و مریوان و سروآباد نیز 41 نفر ثبت نام کرده اند.

وی به تفکیک تعداد ثبت نام کنندگان در حوزه های انتخابیه سطح استان اشاره کرد و اظهارداشت: در بیجار ۳۰ نفر که شامل ۲۶ نفر مرد و ۴ زن، در حوزه انتخابیه سقز و بانه ۲۸ نفر مرد و ۵ نفر زن، در سنندج، دیواندره و کامیاران ۸۰ نفر مرد و ۱۱ نفر زن، در قروه و دهگلان ۱۸ نفر مرد و در مریوان و سروآباد ۴۰ نفر مرد و یک نفر زن ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان اعلام کرد: از این تعداد 171 نفر دارای مدرک فوق لیسانس، 26 نفر دکترا، 11 نفر لیسانس و چهار نفر دارای تحصیلات حوزوی می‌باشند.

آشناگر با اشاره به اینکه 68 درصد داوطلبان دارای میانگین سنی 30 تا 55 ساله هستند، افزود: 189 نفر از ثبت نام کنندگان متاهل و 24 نفر مجرد می‌باشند و 11 نفر رزمنده، 8 نفر جانباز، 14 نفر از خانواده شهداء، 83 نفر کارمند، 33 نفر شغل آزاد، 11 نفر پزشک، 42 نفر دبیر، 2 نفر وکیل، 33 نفر مدرس دانشگاه و 8 نفر نیز بازنشسته می‌باشند.

وی گفت: برای انتخابات مجلس خبرگان در کردستان 23 نفر داوطلب شدند که از این تعداد یک نفر به دلیل نقص پرونده و یک نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده اند که در نهایت آمار داوطلبان به 21 نفر رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان خاطر نشان کرد: 11 نفر از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در ادوار گذشته هستند که شش نفر از آنها نمایندگان فعلی این استان نیز می‌باشند.

ارسال نظرات