خبرهای داغ:
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

ارتقای جایگاه ابتدایی به صلاحیت حرفه ای معلمان برمی گردد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه ابتدایی بر اساس مفاهیم سند تحول بنیادین به توانمندی و صلاحیت حرفه ای معلمان این دوره برمی گردد، گفت: دکتر شکوهی معتقد بود معلمان نباید با اجبار، فرزندان را تربیت کنند.
کد خبر: ۸۶۱۲۰۵۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مهدی نوید ادهم امروز (۶ دی) در مراسم اختتامیه همایش ملی ابتدایی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در این سالها دستاوردهای خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشته است و سیر تکاملی خوبی را طی می کند که مرهون تلاش معلمان و مدیران است.

وی با بیان اینکه آموزش ابتدایی، سنگ بنای حرکت به سوی آموزش و پرورش موفق و اثربخش است، افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به اولویت بخشی دوره ابتدایی تاکید شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: سوال این است که چه کاری باید انجام داد که دوره ابتدایی در جای خود قرار گیرد و در فرهنگ تعلیم و تربیت، نقش آفرینی داشته باشد؟

وی ادامه داد:برای این امر، دو دسته عوامل درونی و بیرونی تاثیرگذار است.

نوید ادهم با اشاره به اینکه درکل نظام، خطای استراتژیک انجام داده اند که نقش آموزش و پرورش را کوچک شمرده اند، تصریح کرد:در خود آموزش و پرورش، دوره ابتدایی را کوچک شمرده ایم و در توزیع منابع، از دبیرستان شروع می کنیم.

وی با بیان اینکه منزلت اجتماعی ما از پیش دبستانی تا دانشگاه، هرم وارونه است، افزود: باید سیاست هایی که اینگونه رقم خورده است را تغییر داد و پایه دوره ابتدایی را قوی کرد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، باید ورودی های نیروی انسانی به دوره ابتدایی مدیریت شود.

وی برنامه ششم توسعه را فرصت خوبی دانست تا بتوان برای ارتقای دوره ابتدایی چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه ابتدایی بر اساس مفاهیم سند تحول بنیادین به توانمندی و صلاحیت حرفه ای معلمان این دوره برمی گردد، گفت: اگر این مهم محقق شود،فعالیت های عوامل بیرونی نتیجه خواهد داد.

نوید ادهم ادامه داد: امروز به خودباوری در دوره ابتدایی نیاز داریم و باید توانمندی هایی در مدیران و معلمان این دوره وجود داشته باشد تا جایگاه واقعی خویش را کسب کند چراکه به زور نمی توان این جایگاه را به دوره ابتدایی داد.

وی گفت:اگر قرار است که آموزش و پرورش در فرایند توسعه کشور نقش آفرینی کند باید بازی توسعه را از پیش دبستانی و دبستان شروع کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دکترشکوهی اعتقاد عجیبی به شورای عالی آموزش وپرورش داشت، بیان کرد: بسیاری از تصمیمات استراتژیک آموزش و پرورش در این شورا اتخاذ شده است.

وی یکی از ویژگی های دکتر شکوهی را باورجدی به نقش معلمان و آموزش وپرورش دانست و افزود: ایشان شغل و مسئولیت های خویش را آگاهانه انتخاب کرده بود ونگاه تحولی به آموزش وپرورش داشت.

نوید ادهم با بیان اینکه سیستمی که امروز آموزش و پرورش کشور دارد، مولود عصر مدرنیته است، گفت: اما کشورهای غربی در طول این مدت به اصلاح و روزآمدی این سیستم پرداخت اما کشور ما این کار را نکرده است.

وی عنوان کرد: دکتر شکوهی به نقش تربیت معلم باور جدی داشت و معتقد بود معلمان نباید با اجبار، فرزندان را تربیت کنند.

یادآور می شود در این مراسم از صاحبان۶ مقاله برتر تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار