غربت شهدای گمنام صومعه‌سرا زیرسایه بی‌توجهی مسئولان/یادمان شهدای گمنام، یادمان رفت

با گذشت هفت ماه از تدفین شهدای گمنام در پارک ابریشم صومعه‌سرا، این شهدا زیر سایه بی‌توجهی مسئولان همچنان غریب هستند و یادمان شهدای گمنام، یادمان رفت.
کد خبر: ۸۶۱۲۰۷۴
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومع سرا، و ما تا به ابد به آن‌ها که قمقمه‌ها را دفن کردند تا هوس آب نکنند مدیونیم، دیر یا زود همه خواهیم رفت، همه ما به‌سوی مقصد اصلی و جایگاه همیشگی کوچ خواهیم کرد، در رفتن هیچ شکی نیست مهم چگونه رفتن است، اللهم ‌ارزقنی توفیق الشهاده فی سبیل‌الله به حق زهرا(سلام‌الله علیها).

۷خرداد ۹۴، صومعه‌سرا سه مهمان گمنام را در خود پذیرا بود و مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان میزبانی خوبی در روز تشییع و تدفین این آلاله‌ها از خود نشان دادند.

پیر و جوان، کوچک و بزرگ آمدند تا بگویند ای شهدا اگر پدر و مادرهایتان نیستند تا شما را تا منزل ابدی بدرقه کنند ما همگی جزیی از خانواده شما هستیم که  به پیشواز شماآمده‌ تا احساس غربت نکنید.

در این روز که یکی از ماندگارترین روزهای شهرستان صومعه‌سرا بود سه شهید گمنام در بوستان ابریشم این شهرستان آرام گرفتند و محلی برای حضور ارادتمندان به شهداء تبدیل شدند.

با گذشت هفت ماه از تدفین سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، متاسفانه هنوز اثری از احداث یادمان شهدای این شهرستان نیست و این گل‌های فاطمی در غریبی و گمنامی آرمیده‌اند.

در این مدت که شهدای گمنام در بوستان ابریشم آرمیده‌اند برنامه‌های مختلفی به صورت خودجوش و مردمی در این مکان مقدس برگزار شده و عموم مردم خواستار ساخت یادمان و مقبره‌ای در خور شأن این شهیدان عزیز و غریب شهرمان هستند.

حال هر چه از زمان تدفین این آلاله‌های بی‌نام خفته در خاک صومعه‌سرا می‌گذرد غربتشان بیشتر و بیشتر احساس می‌شود، باوجود گذشت این مدت از دفن این گل‌های فاطمی هیچ اتفاق خاصی برای ساماندهی یادمان آنان نیفتاده است.

IMG_7427

شهدایی که عموم مردم به‌ویژه نسل جوان منطقه برای حضور آنان در این وادی لحظه‌شماری می‌کردند اما متأسفانه امروز شاهد آن هستیم که مزارشان رو به نشست است و با بارش باران سطح قبور را آب فرا می‌گیرد.

اینک انتظار می‌رود مسئولان امر و همچنین سایر متصدیان دوباره با آن همت قبلی که برای ساخت و آماده‌سازی تدفین شهدا دربوستان ابریشم داشتند، پای‌کار بیایند و یادمان و المانی درخور و شایسته این شهدای غریب ایجاد کنند.

یادمان شهدای گمنام صومعه‌سرا احداث شود

رضا دولتفر، جوان صومعه‌سرا در این راستا به خبرنگار بسیج از صومعه سرا اظهار کرد: کوچکترین وظیفه ما در برابر شهدا پاسداشت خون آنها و به حقیقت رساندن خواسته‌شان که اطاعت از مقام معظم رهبری است،می‌باشد، تا در پیشگاه امام زمان(عج الله) همواره رو سفید باشیم.

وی با بیان اینکه با حضور شهدای گمنام در شهرستان صومعه‌سرا فضای شهر تغییر کرده است، افزود: شهید در هر مکانى حضور پیدا کند قداست و معنویت با خود مى‌آورد.

این جوان صومعه‌سرایی با بیان اینکه مسئولان باید توجه کنند تا کاری که قرار است انجام دهند در خور شأن شهدا باشد، گفت: مسئولان امر باید کارى کنند تا وقتی کسی به داخل پارک ورود می‌کند، توجهش به یادمان شهدا جلب شود.

شیرین بشاش، شهروند صومعه‌سرایی نیز در این راستا تصریح کرد: مسئولان فقط به گلباران قبور شهدای گمنام در مراسمات مختلف اکتفا نکنند و به فکر ساخت یک یادمان مناسب باشند.

IMG_7425

وی با بیان اینکه وقتی فردی از دنیا می‌رود خانواده آن مرحوم تا چهلم وی یک مزار زیبا برایش درست می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکنون هفت ماه از تدفین شهدای گمنام می‌گذرد و ما شاهد هیچگونه تغییری در وضعیت مزار آنها نیستیم.

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه ما هر چه داریم از شهداست، اظهار کرد: وقتی بر سر مزار شهدای گمنام شهرمان حضور می‌یابیم جز اظهار تأسف چیزی برای ما باقی نمی‌ماند که قبور شهدا نشست کرده و نمی‌توان آب یا گلابی بر روی آن ریخت زیرا در آنجا جمع می‌شود.

بشاش افزد: شهدای گمنام شهرمان بعد از تدفین نباید اینگونه در غریبی و غربت باقی بمانند و از مسئولان خواسته می‌شود تا صریحا یک مزار در خور شهدا بسازند.

مزار شهدای گمنام صومعه سرا می‌تواند یک فضای فرهنگی و معنوی برای این شهرستان باشد چرا بعد از گذشت هفت ماه از تشییع این آلاله‌های گمنام، ساخت یادمان مورد غفلت قرار گرفته و کسی به فکر نیست؟ 

از مسئولان شهرستان صومعه سرا انتظار می‌رود که با اختصاص بودجه مناسب برای احداث یادمانی در خور شأن این شهدا اهتمام جدی کنند.

پایان پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار