حجاب و عفاف ضامن پيشگيري از آسيب هاي فردي و اجتماعي در بين خانواده ها منجر مي شود.
کد خبر: ۸۶۱۲۱۱۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده انتظامي استان زنجان: حجاب و عفاف يک دستور ديني و از مسائل مهم و کليدي جامعه ما به شمار مي آيد به نحوي که با بسياري از مسائل پيوند خورده و داراي ابعاد سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي است.

سردار عليرضا صالحي افزود: رعايت حريم عفاف و حجاب به معناي امکان پاک زيستي و اعتقاد محوري در زندگي روزمره افراد است.

وي ادامه داد: آنچه که مي تواند جامعه را از آسيب ها و ناهنجاري ها مصون داشته و حفظ کند، ترويج فرهنگ عفاف و تبيين ابعاد مختلف آن در جامعه است.

اين مقام مسئول تصريح کرد: معضل بي حجابي و بي عفتي فقط براي افراد بي‌حجاب مشکل ايجاد نمي کند بلکه آسيب‌هايي که از اين معضل ناشي مي‌شود، تمام اعضاي جامعه را در بر مي‌گيرد.

وي با اشاره به ضرورت اشاعه و تعميق حجاب و عفاف در جامعه، بيان کرد: اين امر به کاهش ناهنجاري هاي فردي و اجتماعي در جامعه و در بين خانواده ها منجر مي شود.

صالحي، طلاق را از پيامدهاي ناگوار بي حجابي در جامعه عنوان کرد و گفت: بايد فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گسترش پيدا کند و در اين امر نهاد هاي فرهنگي، خانواده ها و رسانه هاي گروهي مي توانند نقش مؤثري در ترويج حجاب داشته باشند؛ درصورت تحقق اين موضوع جامعه از خطرات حفظ وآ سيب هاي اجتماعي کاهش مي يابد.

فرمانده انتظامي استان زنجان راه اساسي براي مقابله با فرهنگ غرب را مصون‌سازي و ارتقاي فرهنگ جامعه دانست و افزود: حجاب، ضامن سلامت اجتماعي است.

وي با اشاره به اينکه خانواده مهم ترين و اساسي ترين نهاد اجتماعي براي ترويج حجاب و عفاف محسوب مي شود، گفت: خانواده نقش اساسي در انتقال ارزش هاي ديني به افراد دارد.

صالحي گفت: بدون شک جامعه اي از سلامت کامل برخوردار است که خانواده به عنوان جزء کوچک آن جامعه از سلامت و استحکام کامل و کافي برخوردار باشد، بنابراين اگر خواهان سلامت و تقويت بنيان جامعه هستيم بايد همه نيروهاي خود را در جهت استحکام و تقويت پيوندهاي خانوادگي بسيج کنيم.

فرمانده انتظامي استان زنجان با بيان اينکه انتقال فرهنگ عفاف و حجاب فقط بر عهده يک دستگاه خاص نيست، تصريح کرد: حجاب و عفاف نبايد رها و فقط به يک نهاد سپرده شود؛ خانواده بهترين جاي شکل گيري اين فرهنگ و تضمين کننده آن در جامعه است.

ارسال نظرات