«در محاصره» نام مجموعه مستند- داستانی تلویزیونی به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و تهیه کنندگی مهدی همایونفر اثری تازه از موسسه فرهنگی هنری «روایت فتح» است که پس از مدت ها غافلگیری بزرگی برای مخاطبان خود به همراه آورده است.
کد خبر: ۸۶۱۲۱۲۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، این روزها شبکه یک سیما جمعه ها مجموعه ای را به نمایش مخاطبانش در می آورد که روایتی جدید از شکست حصر آبادان و ماجراهای حول آن را به تصویر می کشد. مجموعه ای که در عین آنکه شکل جدیدی از یک داکیو درام داستانی با روایتی جذاب است، به زیبایی نقش جنگ را در زندگی جاری مردم تصویر می کند.

«در محاصره» نام مجموعه مستند- داستانی تلویزیونی ای به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری و تهیه کنندگی مهدی همایونفر اثری تازه از موسسه فرهنگی هنری "روایت فتح" است که پس از مدت ها وقفه در حضور تلویزیونی این نهاد، اکنون با این اثر غافلگیری بزرگی را برای مخاطبان خود به همراه آورده است. غافلگیری بزرگی که البته با بی توجهی رسانه ملی و منتقدان نیز همراه شده است.

«در محاصره» در حالی تاکنون پنج قسمت از ده قسمت خود را پشت سر گذاشته است و امشب قسمت ششم خود را روی آنتن شبکه یک سیما می برد که قسمت های قبلی آن بدون حتی یک بار بازپخش همراه بوده است و اطلاع رسانی درستی نسبت به پخش آن در رسانه ملی برای مخاطبان نیز صورت نگرفته است.

این در حالی است که نسبت تولید آثار دفاع مقدسی با زبان روان و روایت جذاب و مردمی در میان آثار تولید شده در رسانه ملی در این حوزه واقعا به تعداد انگشتان دست است و لزوم توجه بهتر به چنین آثاری و آگاهی مخاطبان از وجود آن بیشتر احساس می شود.

مجموعه "در محاصره" علی رغم صرف هزینه های کم و حداقلی، در قالب داستان یک زن و شوهر که در بحبوحه حصر آبادان به همراه فرزندانشان به این شهر باز می گردند، خاطرات شکست حصر آبادان را از زبان مردم به خوبی بازگو می کند. پرداخت به زندگی مردم عادی در جنگ، تصویرسازی و کارگردانی خوب، روایت روان و ریتم مناسب از امتیازهای "در محاصره" است.

تولید چنین اثری نشان می دهد باید در انتظار رویه جدیدی در سبک و سیاق تولیدات "روایت فتح" و انتخاب شیوه بیان داستان های جنگی و درام های عاطفی آن دوران برای مردم بود. به نظر می رسد تولید چنین آثار داکیو درامی که پیش از این با نمونه "آخرین روزهای زمستان" برای مردم شناخته شده  و موفقیت آمیز بود، می تواند به جای صرف هزینه های سنگین و بعضا بی نتیجه برای پروژه های سینمایی، با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کند و در انتقال مفاهیم دفاع مقدس موفق تر عمل کند.

مجموعه تلویزیونی «در محاصره» در ده قسمت اولیه تولید شده است و جمعه شب ها ساعت 20 و 15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می شود.

ارسال نظرات