خبرهای داغ:
امام جمعه دزفول گفت:

سواد آموزی اولویت خدمات آموزشی در شهرستان دزفول قرار گیرد

امام جمعه دزفول گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به رشد سواد و افزایش تحصیلات علمی و آموزشی در جامعه از افزایش قابل توجهی برخوردار شده و این مقوله به عنوان اولویت خدمات آموزشی جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۱۲۲۹۸
|
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری  بسیج خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی در دیدار با مسئولین آموزش و پرورش دزفول، اظهار داشت: علاقه مندان نظام وانقلاب باید در چارچوب و با روش معقول و منطقی، حفظ وحدت و همدلی و برخورد واقع بینانه با مقتضیات و موانع، و داشتن سعه صدر در جهت حفظ مصالح کشور، نظام و ولایت گام بردارند.

وی افزود: پیش برد و توسعه اهداف اسلامی و انقلابی جامعه متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی یک ضرورت مهم بوده که تحقق این اهداف با جدیت و روحیه جهادی و برنامه ریزی گسترده ممکن است.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: کشور در حال حاضر با توجه به برنامه ریزی گسترده دشمن در تحقق نفوذ در عرصه داخلی و حوادث بین المللی و سیطره فرهنگی و اجتماعی بر بخش‌های مختلف فردی و عمومی در برهه زمانی حساس قرار داشته که این محور با اهتمام به راه علم و اندیشه بر مبنای راه و منطق شهدا و رهبر معظم انقلاب و الگو و سیره و فرهنگ اسلامی، شکستی سنگین بر دشمن وارد می‌کند.

وی گفت: ولایت مداری و جلوگیری از نفوذ بر مبنای الگوی اسلامی و انقلابی با حرکت در مسیر قانون و نیازهای عملی و اعتقادی ما به عنوان دو روش مهم در انتقال و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی ما را در جامعه زمینه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی بیان کرد: ولایت مداری و جلوگیری از نفوذ را به عنوان دو روش مهم در انتقال و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی ما را در جامعه زمینه ساز می‌کند.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: علاقه‌مندان به نظام وانقلاب باید در چارچوب و با روش معقول و منطقی، حفظ وحدت و همدلی و برخورد واقع بینانه با مقتضیات و موانع، و داشتن سعه صدر در جهت حفظ مصالح کشور، نظام و ولایت گام بردارند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به رشد سواد و افزایش تحصیلات علمی و آموزشی در جامعه از افزایش قابل توجهی برخوردار شده و این مقوله به عنوان اولویت خدمات آموزشی جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی بیان کرد: کاهش رشد و ریشه کن نمودن بیسوادی در جامعه به عنوان گام اول تحقق اهداف آموزشی کشودر جهت ارتقای کیفیت آموزش مهم‌تر از افزایش کمیت این حوزه است.

وی گفت: اکتفا به آموزش سواد ابتدایی و اولیه تنها کافی نبوده و رشد تحصیلات عالی ولو در محروم‌ترین بخش‌های کشور، با این با هدفگذاری و حرکت به سمت و سوی ارتقا علمی و آموزشی کشور امکان پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی بیان کرد: سوادآموزی و فراگیری دانش باید عملیاتی شده و قوانین و مقررات باید به گونه‌ای وضع شود که افراد بیسواد در آنجایی نداشته باشند چرا که افراد محروم از سواد برای انجام هرکاری مانعی پیش روی خود دیده و ناچار به فراگیری سواد خواهند شد.

امام جمعه دزفول با بیان این مطلب که خداوند نور علم را در قلب هرکس که بخواهد می‌تاباند، عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) در زمان و مکانی که افراد باسواد بسیار اندک بودند برای ریشه کن نمودن جهل و نادانی و حاکم کردن روح علم و دانش در جامعه مبعوث شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی موفقیت در هر کاری را اصلاح ریشه آن دانست و عنوان کرد: حتی نماز فرد بیسواد فایده ندارد و نمازی سودمند است که توأم با معرفت بوده و با شناخت و تدبر همراه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها