ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد معتقد است 9 دی 88ترسیم عملی رابطه امام و امت در نظام جمهوری اسلامی ایران و بروز عینی مردم سالاری دینی بود.
کد خبر: ۸۶۱۲۳۸۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد ،در آستانه سالروز حماسه نه دی، نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد بیانیه ای صادر کرد.

ملت ما کارى کرده است که تمام دنیا را به تحیر واداشته است. ملت ما بر بزرگترین قدرت‌هاى عالم غلبه کرده است. دست بزرگ‌ترین قدرت‌هاى عالم را از مملکت خودش قطع کرده است. دست دشمنان بشریت را از کشور خودش قطع کرده است. الگو شده است از براى همه کشورهاى مستضعفین. در عین حالى که این کار را کرده است، مأموریم ما همه... در این پیروزى که به دست آوردیم ما استقامت داشته باشیم... و خصوصاً نهضتى که ایران کرد، موجب این شده است که قدرت‌هاى بزرگ در مقابل او دست به توطئه‏ها زده‏اند و مى‏زنند... شمایى که قیام کردید و قریب صد هزار کشته دادید تا پیروز شدید و به اینجا رسیدید، این متاعى که گیر شما افتاده است، در دنیا نظیر ندارد، دیگران به این متاع نرسیدند. استقلالى که شما پیدا کردید دیگران به آن نرسیدند. آزادى که شما پیدا کردید دیگران به آن نرسیدند. این آزادى، حفظش و نگهدارى‏اش، این استقلال، حفظ و نگهدارى‏اش زحمت دارد. امر دایر است، یا حرف مفسدین را بشنوید یا حرف خداى تبارک و تعالى که مى‏فرماید: فَاسْتَقِمْ کَما امِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ". ( صحیفه امام ج‏13 ص465(

هر انقلابی که به وقوع می‌پیوندد، برای اثبات خود با مسئله‌ای اساسی روبه‌رو است که باید برای آن پاسخی شایسته داشته باشد تا ضمانت بقای خود را بسنجد.

در واقع انقلاب‌ها که به وقوع می‌پیوندند باید "کارآمدی" خود را به اثبات برسانند و یکی از مولفه‌های کارآمدی نظام ها، "ثبات" آن نظام در برهه های حساس تاریخی خود است تا معلوم شود آن نظام تا چه اندازه استحکام دارد.

نهم دی ماه سال یک هزار و سیصد و هشتاد و هشت، نقطه عطفی در تاریخ سی و چند ساله انقلاب اسلامی ایران بود تا برای بار چندم به جهانیان ثابت شود این نظام تا چه حد از استحکام برخوردار است.

وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری را اگر بزرگترین چالش پس از انقلاب اسلامی ایران ندانیم، قطعا این وقایع از خطیرترین برهه‌های این انقلاب بوده است که می‌رفت در سایه فرسنگ‌ها عقب افتادن قشر به اصطلاح نخبگانی کشور، اصل نظام را با چالش اساسی مواجه سازد.

ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد معتقد است 9 دی 88ترسیم عملی رابطه امام و امت در نظام جمهوری اسلامی ایران و بروز عینی مردم سالاری دینی بود؛ لذا عطف به شرایط فعلی چند نکته را در خور توجه می‌دانیم:

اول) نهم دی و ریشه‌های شکل‌گیری هشت ماه فتنه

آزمون انتخابات دهم ریاست جمهوری با سربلندی ملت ایران با مشارکت 85 درصدی آغاز شد و در شرایطی که قشر نخبگانی تا 8 ماه در غبار فتنه دست و پا می‌زند، مجددا با حضور ملت ایران در نهم دی ماه این آزمون به پایان رسید.

اما یکی از ابعاد شکل‌گیری این شرایط فتنه‌گون، ایستادن عده‌ای در برابر جمهوریت نظام بود که گستاخانه مدعی می‌شدند: هر کس غیر از ما از سبد رأی بیرون آید، انتخابات باطل است.(!)

ایستادن در برابر رأی مردم و بی‌حرمتی به رأی و نظر ملت، اولین مرحله سقوط نخبگانی بود که گمان می‌کردند به اراده آن‌ها مردم باید تصمیم بگیرند که چه کنند و به چه کسی رأی بدهند!

یکی دیگر از ابعاد این فتنه بی‌قانونی بود، بی‌قانونی‌ای که به فرموده امام خمینی(ره)سرانجامی جز دیکتاتوری نداشت و در شرایطی که عالی‌ترین مرجع قانونی کشور خود تقید به قانون داشت کاندیدای شکست خورده بر طبل بی‌قانونی می‌کوفت.

مرحله دیگر فتنه 88، ایستادن در برابر اسلامیت این نظام بود که تا هتک حرمت شعائر دینی و مقدسات اسلامی پیش رفت. شرایطی که از نماز جمعه کذایی به امامت آقای هاشمی رفسنجانی علنی شد و در روز قدس با روزه خواری آشکار و روز عاشورا با اهانت به عزای حسینی(ع) به اوج خود رسید.

بدین جهت ملت مسمان ایران این اهانت و گستاخی را برنتافت و در نهم دی به صیانت از جمهوریت نظام اسلامی به پا خواست تا پیامی باشد برای کسانی که رابطه امام و امت را نفهمیده‌اند.

دوم) نهم دی و رابطه امام و امت

همان‌گونه که تاکید شد ظهور و بروز مدل حکومتی مردم سالاری دینی، در روز 9دی به نمایش گذاشته شد تا همگان بدانند رابطه امام و امت چه قدرتی دارد که می‌تواند چنین شکوهمندانه مطالبه رهبری نظام را عملیاتی سازد.

8 ماه تنفس در فضای غبار آلود فتنه تا جائی بود که سران این فتنه و همراهان آن و بسیاری از خواص، بارها مورد عتاب مردم قرار گرفتند و حتی ندای "أین عمار" رهبر انقلاب هم از جانب آنان پاسخی نداشت گویی حسین زمان هنوز در مقتل "هل من معین" گوید و عده‌ای در شنیدن حق، کر شده‌اند و در گفتن آن لال(!) و این بار هم تنها این مردم بودند که پیام امام امت را به درستی دریافتند و به تکلیفی که بر عهده‌شان گذاشته شده بود به درستی عمل کردند.

آیا جز این است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی هرجایی که به فرموده رهبری عمل شد، بهترین نتیجه‌ها حاصل آمد؟ آیا جز این است که دست یاری الهی در استقامت بر اصول و پافشاری بر آرمان‌ها وجود دارد؟ آیا وعده الهی این نیست که دین خدا را یاری کنید تا خدا شما را یاری کند؟ آیا جر این است که ادامه راه امام و انقلاب جز با تاکید و استمرار ارزش‌ها و مبانی انقلاب ممکن نیست؟ علی ای حال گفتمان انقلاب اسلامی و دقائق آن و با توجه به تجربیات گذشته چه در داخل و چه در خارج، ما را به این نتیجه رسانده است که هرجا از پافشاری بر ارزش ها و خط اصیل امام و رهبری جدا شدیم یا با تسامح برخورد کردیم، دچار انحراف و یا عقب‌گرد شدیم، چه اینکه گفتمان‌هایی مثل توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی با نادیده گرفتن اصول انقلاب 16سال مسیر انقلاب را به جای دیگری برد اما انتخابات 84 گفتمان جدیدی را عرضه کرد که مبتنی بر انگاره‌های امام و رهبری بود و هم در داخل با اقبال مواجه شد و هم در خارج اثرات شگفتی گذاشت.

اکنون خطاب به تمام گروه‌های سیاسی اعلام می‌کنیم، پاردایم قالبی که باید در این انتخابات طرح شود، همانا مطالبه رهبری است و اطمینان می‌دهیم بنا به وعده الهی و با توجه به تجربیات فراهم آمده در طول این سی و چند سال، عمل به آنچه از سوی ایشان به عنوان یک ارزش فرادستی مطرح می‌شود، سایر خرده گفتمان‌ها و ارزش‌های مورد نظر دلسوزان انقلاب را نیز به همراه دارد که چون 100 آمد 90 هم پیش ماست.

بنا به آنچه که ایشان تا‌کنون فرموده است، مشارکت حداکثری اصلی‌ترین مطالبه معظم‌له بود و بدین جهت گروه‌های داعیه‌دار ولایتمداری این مطالبه را سرلوحه خود قرار دهند.

اولین پارامتر ایجاد مشارکت اکثر آحاد ملت ایران در انتخابات این است که هر جریانی که در دایره نظام اسلامی و در چارچوب قانون فعالیت می‌کند و به ویژه نیروهای انقلاب اسلامی بتوانند در فضایی منطقی، آزاد و شفاف حرف‌های خود را بگویند و هیچ جریانی حق ندارد جریان دیگری را از این حق منع کند و این شاخصه و وجه بارز و فاخر جمهوری اسلامی و نظام مردم سالاری دینی است که گروه‌ها بتوانند حرف‌های خود را آزادانه بگویند. البته فضای انتخابات جایی نیست که معاندین و معارضین و کسانی که اصل نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را قبول ندارند بیایند و حرف‌های ساختار شکنانه خود را مطرح کنند و فضای انتخاباتی نباید جولانگاه کسانی شود که نشان داده‌اند منافع جریانی را به صلاح نظام ترجیح می‌دهند.

دومین آیتم ایجاد مشارکت حداکثری، رسانه‌ها هستند. رسانه‌ها بایستی اطلاع‌رسانی دقیق، شفاف، صادقانه و اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهند و بار دیگر تاکید می‌کنیم در جایی که عالی‌ترین مقام حاکمیت می‌نشیند و صریح‌ترین حرف‌های دانشجویان را می‌شنود، رسانه‌ها و مدیران آن این عمل رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند و صلاح نظام را در پای وابستگی‌های جریانی ذبح نسازند.

سوم) 9 دی و بروز عینی وحدت و جذب حداکثری

بر کسی پوشیده نیست آنچه که در یوم الله نهم دی ماه سال 88 رخ داد، متشکل از حضور همه متدینین انقلابی که جمعیت 9 دی را می‌ساخت، نمونه واقعی و درست وحدت و جذب حداکثری است که در آن، چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی آنهایی که اصل ولایت فقیه را قبول داشتند، با مشارکت حداکثری خود به صیانت از این نظام به پا خواستند.

لذا اعلام می‌کنیم وحدتی که در آن مردم و بدنه اجتماعی اصولگرایان متشکل از جمعیت 9دی نادیده گرفته شود، وحدت نیست و اعلام می‌کنیم وحدتی رمز پیروزی در انتخابات است که در آن مشارکت حداکثری رخ دهد؛ وحدتی رمز پیروزی است که در آن بهترین ایده‌ها و طرح‌ها به نفع جریان انقلاب اسلامی در دهه چهارم انقلاب اسلامی که به دهه پیشرفت و عدالت مزین است، بیان شود؛ وحدتی رمز پیروزی است که مردم به دلخواه خود نمایندگان خود را انتخاب کنند؛ وحدتی رمز پیروزی در انتخابات است که در آن بین مردم و نخبگان برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران وحدت و تجمیع صورت گیرد؛ جمع گروه‌ها و افراد سیاسی با شعار هرکس با ما نیست پس بر ماست، این وحدت نیست، این اسمش ائتلاف است و اعلام می‌کنیم نتیجه انتخابات با ترجمه درست وحدت، قطعا به نفع نیروهای جبهه انقلاب خواهد بود و اینکه بگوییم هر کس در مدل ائتلافی ما نباشد، اصولگرا نیست هم خلاف وحدت است و هم خلاف جذب حداکثری(!)

چهارم) 9 دی و آزمون خرج آبرو برای انقلاب

رهبر معظم انقلاب از فتنه 88 با عنوان "بیماری" یاد کردند و فرمودند 9دی ملت ایران را "واکسینه" کرد. این تعبیر نشان می‌دهد نهم دی تجربیاتی برای ملت ایران داشت که می‌تواند از آن در آزمون‌های آینده بهره برد و بدان جهت که یکی از راه‌های درمان بیماری فتنه 88، لبیک به فریاد این عمار رهبر انقلاب بود، ملت ایران هوشیار شد که چه کسانی حاضرند از مال و جان و آبروی خود برای انقلاب خرج کنند و چه کسانی عافیت طلبی و دنیاطلبی را به صلاح نظام ترجیح می‌دهند و این‌گونه شد که 8 ماه فتنه ملاکی شد برای سنجش خواص.

حافظه تاریخی مردم ایران آنقدر کوتاه نیست که با تصویر سازی‌های غلط، از کارنامه مردودی خواص چشم‌پوشی کنند چه اینکه این ملت واکسینه شده است و همانند برخی خواص ذره‌ای از اصول انقلابی خود کوتاه نخواهد آمد و در پایان نیز اعلام می‌کنیم که کسانی که به ندای این عمار رهبر انقلاب لبیک نگفتند، ایشان را وجه المصالحه دعواهای سیاسی خود قرار ندهند که در این صورت هشدار می‌دهیم که آنچه باید گفت را خواهیم گفت.

و السلام علی عباد اللهالصالحین
ارسال نظرات