دبیر گروه موسوم به جبهه مستقلّین و اعتدالگرایان می‌گوید علی مطهری سرلیست این گروه در انتخابات خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۱۲۴۱۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱






خبرگزاری بسیج مازندران،اسماعیل ابراهیمی گفته است جبهه مستقلّین و اعتدالگرایان مشتمل بر 38 حزب رسمی است.

 
وی از اعلام آمادگی 13 حزب دیگر برای پیوستن به جبهه خبر و ادامه داد: درباره آقای لاریجانی هم در صورت موافقت لاریجانی و همفکران وی، حاضر به مذاکره و تنظیم فهرست مشترک در سراسر کشور خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به ورود حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد، آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی و حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی برای خبرگان رهبری به طور مستقل موظفیم بر اساس وظیفه شرعی و قانونی از داوطلبی اینها بر اساس آیین‌نامه و اساسنامه جبهه حمایت کنیم.

شایان ذکر است علی مطهری اولین‌بار با اصرار احمدی‌نژاد در فهرست اصولگرایان قرار گرفت و وارد مجلس شد. وی در عین حال طی سال‌های اخیر به اصلاح‌طلبان نزدیک شده و بعضا برخی مواضع تقابلی و چالش‌انگیز این طیف را نمایندگی کرده است تا آنجا که بی‌بی‌سی از وی به خاطر چالش با شورای نگهبان به عنوان اصلاح‌طلب جدید یاد کرد. مطهری در انتخابات مجلس نهم که مقارن با دولت احمدی‌نژاد برگزار شد، مدعی شعار و فهرست «صدای ملت، منتقد دولت» بود اما پس از جا به جایی دولت و روی‌کار‌آمدن دولت روحانی، پسوند «منتقد دولت» را حذف کرد و درصدد بود با همراهی شماری از نمایندگان حامی دولت فراکسیون «صدای ملت» یا «اعتدال» را راه‌اندازی کند که به واسطه برخی مصلحت‌سنجی‌های دولتی و خدمات مشابه فراکسیون رهروان منصرف شد.

با این اوصاف معلوم نیست یدک کشیدن عنوان «مستقلّین» با وجود بازی کاملا منفعل در زمین افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی و حامیان فتنه، چه ما به ازای خارجی می‌تواند داشته باشد. از سوی دیگر چگونه می‌توان هم در فهرست موسوم به اعتدالگرایان (دولتی‌ها) قرار داشت و هم مدعی عنوان مستقل بود؟!


ارسال نظرات
پر بیننده ها