مشاور امور بانوان استانداری اردبیل:

آموزش مهارتهای زندگی به زنان عشایری ضروری است

آموزش مهارت های زندگی در بین زنان و دختران عشایری یکی از ضرورت های اصلی است.
کد خبر: ۸۶۱۲۴۳۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حمیده احدی، مشاور امور بانوان استانداری اردبیل در کارگاه توسعه سوادآموزی زنان عشایری با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه و انتخاب استان اردبیل بعنوان استان پایلوت در کشور گفت:هدف از طرح توانمندسازی زنان عشایری تحقق عدالت آموزشی بخصوص در مناطق صعب العبور و محروم استان است.

وی آموزش مهارتهای زندگی در کنار آموزش سواد آموزی را مهم و ضروری دانست و گفت:برخی از نیازهای اولیه در بین زنان وجود دارد که باید با فرهنگسازی و برنامه ریزی به آنان پرداخت شود.

مشاور امور بانوان استانداری اردبیل با اشاره به رسالت سنگین آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی گفت:ازدواج زود هنگام دختران و تبعیض بین دختر و پسر از مسایل و مشکلات موجود در بین خانواده هاست که آموزش دهندگان می توانند با ارائه و تولید محتوای آموزشی آنها را نسبت به این مشکلات آگاه سازند.

احدی اعزام طلاب خواهر به مناطق عشایری برای آموزش مهارتهای زندگی و اصول احکام به زنان را ضروری عنوان کرد و گفت:توانمندسازی زنان در زمینه‌های مختلف، دستیابی به نتایج مطلوبدر حوزه خانواده را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر تأثیرات مثبت برگزاری دوره‌های آموزشی و لزوم برگزاری این کلاس‌ها برای زنان جامعه یادآور شد:امروزه برخی از جوانان بدون هدف زندگی می‌کنند و دنبال یادگیری مهارت‌های زندگی نیستند و به همین دلیل زندگیشان دوام نداشته و منجر به جدایی از همدیگر می‌شود.

مشاور امور بانوان استانداری اردبیل اهمیت شادابی و ارتقای سلامت بانوان را ضروری اعلام کرد و گفت: سلامت زنان می‌تواند سلامت مردان و کودکان خانواده را نیز تضمین کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، مشاور امور بانوان استانداری اردبیل،مدیرکل امورعشایری استان اردبیل،بخشدار اصلاندوز، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ،رییس و معاون آموزش و پرورش اصلاندوز با حضور در کارگاه توسعه سواد آموزی عشایری در هنرستان ولایت از نزدیک در جریان برگزاری این کارگاه قرارگرفته و مطلوب ارزیابی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار