استاندار خراسان رضوی گفت: امروز امت اسلامی بیش از هرچیز نیاز به «وحدت» به معنای واقعی کلمه دارد و این همدلی، هم زبانی، اتحاد و انسجام می‌بایست در بین امت اسلامی تداوم داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۳۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  علیرضا رشیدیان در گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت تربت جام به مناسبت هفته وحدت با تبریک فرخنده میلاد با سعادت پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) افزود: امام راحل با نگاه پیامبر(ص) گونه خود اتحاد ،همدلی و انسجام  را برای مسلمانان به یادگار گذاشتند.

علیرضا رشیدیان تصریح کرد: نام‌گذاری هفته وحدت میراث گران‌بهای آن امام سر کرده بود که با نگاه بلند وژرف خود؛ نیاز امت اسلامی را درعصر حاضر به خوبی درک کرد وامروز «وحدت» بیش از پیش مورد نیاز جوامع اسلامی می باشد.

وی هفته وحدت را مبنایی برای تقویت همبستگی امت اسلام دانست بیان کرد: در سایه ی تحقق این مهم ، شاهد پایان یافت جنگ و خونریزی در کشورهای مسلمان باشیم.

استاندار خراسان رضوی، جنایات گروهک‌های تکفیری ـ صهیونیستی در کشورهای مسلمان را توطئه شوم استکبار جهانی در راستای مخدوش کردن چهره واقعی اسلام دانست و افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان تنها منادی وحدت در جهان اسلام همواره بر همدلی و همزبانی ملل مسلمان تأکید دارند و نام‌گذاری سال از سوی معظم له نیز در همین راستا صورت گرفته است.

رشیدیان وجود گروه‌های مختلف قومیتی و دینی با عقاید متفاوت و زندگی مسالمت‌آمیز آنان در کنار یکدیگر را یکی از ویژگی‌های کشور دانست و تصریح کرد: فرقی بین شیعه و سنی در تعلق به حاکمیت در ایران اسلامی وجود ندارد و مردم صاحبان اصلی نظام هستند.

وی به تبیین شرایط کنونی کشورهای منطقه پرداخت و گفت: ایران اسلامی به مدد حضور مقتدرانه نیروهای امنیتی و اشراف کامل اطلاعاتی از فعالیت‌های نیروهای بیگانه در مرزهای کشور به عنوان کشوری مقتدر و باثبات به جزیره امنی در این منطقه پرآشوب تبدیل شده است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: قانون اساسی ایران اسلامی ،منبعث از ارزش های دینی، اعتقادی و ملی به عنوان میثاق «وحدت» در کشور متبلور است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها