خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکستان:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام علی(ع)تاکستان گفت: امروز امت اسلامی برای رسیدن به آن اقتدار و سربلندی، چاره ای جز وحدت و انسجام ندارند، زیرا امروز رمز اقتدار، عزت و عظمت امت اسلامی در پرتو وحدت است.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۶۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

حجت الاسلام میرزا بیگی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام علی(ع)تاکستان در گفتگو با خبرنگار بسیج از تاکستان ضمن تبریک به مناسبت ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، ولادت امام جعفرصادق (ع)  و گرامیداشت هفته وحدت گفت: وحدت و انسجام اسلامی یکی از مؤلفه های اساسی در جهان اسلام است که باعث اقتدار، عظمت و سربلندی امت اسلامی شده است.

وی تفرقه و اختلاف را مهم ترین حربه دشمنان اسلام برای جدایی ملت های اسلامی از یکدیگر دانست و خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی ملت های مسلمان منطقه برای برپایی حکومت واحد اسلامی، استکبار جهانی را وحشت زده کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تاکستان درگیری های فرقه ای بین امت اسلامی را بزرگترین درد آنان در مقطع کنونی دانست و اظهار کرد: برخی امت اسلامی به جای اینکه نوک پیکان تیرهای خود را قلب دشمنان اسلام نشانه بگیرند به سوی مردم مسلمان نشانه رفتند.

وی با اشاره به سخنان گهربار امام علی(ع) در خطبه 291 نهج البلاغه عنوان کرد: خداوند براین امت،منت گذارده و بین آنها الفت و اتحاد ایجاده کرده است که در سایه آن زندگی کنند و به کنف حمایت آن پناهنده شوند این نعمتی است که احدی نمی تواند بهائی برایش بگذارد زیرا از هر بهائی گران قدر تر و از هر چیز پر ارزش با ارزش تر است.

این مسئول یاد آور شد: تعبیر منت الهی از وحدت بیان گر اهمیت این موضوع است،زیرا به نعمت عظیم منت گفته می شود چنان که خداوند سبحان از بعثت پیامبر(ص) به عنوان منت یاد کرده((آل عمران 164)) {لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولاًً من انفسهم} .

میزابیگی گفت: وحدت آن قدر مهم است که مولا علی(ع) با وجود معاش سنگین به شدت حافظ اتحاد جامعه اسلامی بود ،صبر آن حضرت هم برای حفظ وحدت بود بطوری که ایشان در تعبیر از صبر را به مانند استخوان در گلو عنوان کرده‌اند.

وی هم چنین در مورد علل تأکید رهبری به اتحاد مسلمین افزود: یکی ازعلت های بسیار مهم این مسئله نیاز بسیار جوامع مسلمان به وحدت است ، در طول تاریخ اسلام همیشه همه فرقه های اسلامی کنار هم بوده اند و علمای آنان هم آنها را تشویق به وحدت نموده اند.

این مسئول ابراز کرد: در قرن حاضر به علت وجود سیاست های کشورهای غربی خصوصاً آمریکا و انگلیس مبنی به تفرقه بین مسلمین ، وحدت بین مسلمانان بیش از گذشته اهمیت دارد ، سیاست غرب همیشه تفرقه انداز بوده و در برخی مواردهم بین مسلمین فاصله ایجاد کرده است مثل به وجود آوردن طالبان و کشتار مسلمین به دست بعضی دیگر و مثل داعش یا مسئله وهابیت که نمونه بارز تفرقه غربی هستند.

 میرزابیگی اضافه کرد: نقش مقام معظم رهبری در سه محور سیاسی ، فرهنگی، اجتماعی، حقیقتاً مثال زدنی می باشد و تأکیدات دلسوزانه ایشان، نشان دهنده اهمیت وحدت می باشد.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: پیامد وحدت برای مسلمین مثل پیامد آب برای آبادانی و سر سبز شدن زمین است ،اگر بین مسلمین وحدت باشد سربازان آمریکایی جرات نسل کشی در افغانستان و عراق را ندارند،اگر وحدت بین مسلمین باشد کشورهای اسلامی مانند،عراق وسوریه درگیر جنگ داخلی نمی‌شوند، که جنگ داخلی و تجزیه آنها نقشه شوم غرب می باشد.

این مسئول در پایان در خصوص هفته وحدت یادآورشد: کشور عزیز ما ایران به شکرانه خداوند متعال و زیر سایه رهبری الهی و سیدی آسمانی به لطف خداوند ،متحد ویکپارچه هست و همه مردمان قدردان این مسئله مهم می باشند،اگر چه استکبار سعی در تفرقه بین شیعه و سنی در پاکستان یا مثلاً کردستان دارد،اما امروز ما می بینیم که اهل سنت که در این مناطق ساکن هستند به زیارت آقا امام رضا(ع) می روند که نعمت بسیار بزرگی بر این مرز و بوم هست که باید این رویه تقویت شود.

7001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها