خبرهای داغ:
رئیس سابق صدا و سیما در دانشگاه شیراز:

۹ دی سیلی محکم واقعیت بر گوش توهم بود

رئیس سابق صدا و سیما گفت: فتنه گران به فکر این بودند که آشوب های تهران را به شهرستانها بکشانند.
کد خبر: ۸۶۱۲۵۷۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
عزت الله ضرغامی در در دیدار دانشجویان دانشگاه شیراز و در نشستی تحت عنوان «شورش علیه جمهوریت»در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر اینکه به چه دلیل صدا و سیما اجازه صحبت به سران فتنه را نداد، گفت: من با شخص موسوی دیدار کردم و به او گفتم که این ۱۳ میلیون رای نیز به دلیل تبلیغات شما در صدا و سیما و سخنان شما بود که نظام این اجازه را داد اما موسوی درخواست داشت که پخش زنده به او بدهند و خودش تنها بیانیه ای را قرائت کند.

وی ادامه داد: توهم بود که فتنه گران می خواستند فتنه تهران را به شهرستانها بکشانند در حالی ۹ دی سیلی محکم واقعیت بر گوش توهم بود.

رئیس سابق صدا و سیما با بیان اینکه باید مراقب بود در زمان فتنه راه اصلی را گم نکنیم گفت: زمانی که گردو غبار می شود اگر نگاه ما به راه اصلی و درست نباشد به طور حتم با مشکل مواجه می شویم چرا که بین واقعیت و کفر به اندازه یک مو فاصله است بخصوص در زمان فتنه که گرد و غبار بلند می شود و خیلی از خواص سر می خورند.

وی تاکید کرد: در فتنه یک راه بیشتر نداریم آن هم نگاه کردن به رهبری عادل و با تقوا است که همگان به آن اعتماد دارند و غیر از این هر راهی که برویم به سقوط می انجامد.

ضرغامی با بیان اینکه تقلب رمزی بود که برای فتنه بکار بردند، تصریح کرد: خود آنها می دانند که کاری به رای گیری نداشتند و بحث آنها و مسیری که انتخاب کرده بودند چیز دیگری بود که اگر به حق الناس اعتقاد دارند باید جواب آن را بدهند.

رئیس سابق صدا و سیما با اشاره به دیدار خود با کروبی گفت: زمانی که اطرافیان کروبی دیدم پیش خود گفتم خدا به خیر کند. نباید فراموش کنیم که بیشترین کسی که به صدا و سیما کمک کرد آقای کروبی در زمان ریاست مجلس بود. به همین دلیل به کروبی گفتم دنباله رو موسوی نباشد چرا که می دانستم موسوی راه دیگری را می رود.

وی ادامه داد: من برای موسوی و کروبی از لحاظ احترام کم نگذاشتم. موسوی نیز فردی ساده زیست و زحمتکش بود همانگونه که منتظری فقیه برجسته، پدر شهید و فردی زندان رفته بود اما فراموش نکنیم که بصیرت زمان فتنه بحث دیگری است.

ضرغامی خطاب به دانشجویان گفت: هیچ گاه گول سوابق و مزیت های خودتان را نخورید. مراقب باشید که اگر گرد و خاکی شد راه را گم نکنید.

وی افزود: مماشات مقام معظم رهبری با فتنه گران به مراتب بسیار نسبت به اوایل انقلاب بود که نباید فراموش شود.

رئیس سابق صدا و سیما خاطرنشان کرد: کروبی در جواب صحبت های من گفت که در صندوق های رای، قیف گذاشته اند آن موقع بود که من متوجه شدم موضوع مباحث دیگر است چرا که وقتی بصیرت نباشد انسان به مسیرهای دیگر می شود.

وی در پاسخ به سئوال دانشجویی دیگر در خصوص عدم برگزاری دادگاه قانونی برای فتنه گران نیز گفت: برداشت من این است که در حادثه ۸۸ بی قانونی محض، بی اعتنایی به قانون ملی کشور، بی اعتنایی به توصیه های مقامات امنیتی کشور و ... به طور کامل وجود داشت و آنقدر این کیفرخواست محکم است که هر دادگاهی آنها را محکوم می کند اما نظام بنا به دلایلی این کار را انجام نداد.

ضرغامی گفت: نباید فراموش کنیم که صدا و سیما نیز در زمین دشمن بازی نکرد.

رئیس سابق صدا و سیما ادامه داد: انتخابات، یک جشن ملی است و مردم باید از آن لذت ببرند.

وی تصریح کرد: بالاترین اجحاف به حق الناس را همین افراد بوجود می آورند حال ۱۳ میلیون رای که به درخواست آنها باید باطل می شد حق الناس نبود اما سال ۹۲ همه بدنبال حق الناس بودند که این گونه رفتارها باید از جانب دانشجویان و مردم مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار