استاندار لرستان:

۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای چاپ وصیت نامه شهدای لرستانی نیاز است

استاندار لرستان گفت: وصیت‌نامه هزار و ۶۲۲ شهید لرستانی در صورت انجام تفاهم‌نامه‌ای با سقف ۳۰۰ میلیون تومان به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۴۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت بزرگ‌ترین سرمایه کشور است، اظهار داشت: عاملی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کرد، فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی با بیان اینکه شاه‌راه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی (ره) و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که  برای نسل‌های آینده نیز می‌ماند.

استاندار لرستان عنوان کرد: شاکله اصلی مقاومت کشور در انقلاب و جنگ تحمیلی همین فرهنگ بوده و کاربردهای زیادی داشته که نباید به فراموشی سپرده شود، اگر فراموش شود ممکن است پارامترها و کارهای دیگری به‌مرور جایگزینشان شود که به‌ طور یقین خسارات سنگینی را در پی دارد.

وی با تأکید بر اینکه همه موظف هستیم از این سرمایه نگهداری کنیم، بیان کرد: امروز کشور را با یک اقتدار بسیار توانمند می‌بینیم  شاید این اقتدار برآیند فرهنگ ایثار  شهادت باشد و اگر این سرمایه به خطر بیفتد ممکن است کشور دچار مشکل شود.

بازوند با بیان اینکه آیین‌نامه جدید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مهرماه امسال ابلاغ‌ شده و اولین جلسه هم‌اندیشی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه مصوباتی در استان داشتیم و در قالب آن چند کمیته راه‌اندازی شد و بنا بود هرکدام از این کمیته‌ها شرح وظایف خود را ارائه دهند که ماحصل این کار تبدیل به برنامه‌ای برای سال 95 دستگاه‌ها شود.

وی در زمینهٔ انتخابات، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید باید در انتخابات طرفی خود را رعایت کند و بتواند این بی‌طرفی را به‌ صورت کامل حفظ کند ضمن اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را رواج و جایگزین روش‌هایی کنند که در انتخابات به‌کاربرده می‌شود.

استاندار لرستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت ضد تخریب، تهمت و عوام زدن است که باید در جهت کمرنگ کردن این موضوعات تلاش شود چراکه  آفت‌هایی علیه این سرمایه بزرگ هستند که باید کمرنگ شوند و خودباوری که یکی از اقدامات خوب فرهنگ ایثار و شهادت است جایگزین شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم شهادت، شهامت، اقتدا، ایثار و ولایتمداری به نحوی ترویج پیدا کند که جایی برای جملات منفی که می‌تواند روی فرهنگ ما اثر بگذارد را بگیرد.

بازوند افزود: کمیته‌ای تحت عنوان برنامه‌ریزی و تأمین منابع و نظارت بر قوانین و مقررات که مسئولیت آن بر عهده مدیرکل برنامه‌ریزی استان است تشکیل و با توجه به دستورالعملی که داشته برای جلسه بعد گزارشی از عملکرد این کمیته را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: کمیته تکریم و تجلیل از ایثارگران بر عهده مشاور استاندار است، مسئولیت کمیته علمی پژوهشی بر عهده رئیس دانشگاه آزاد استان، کمیته تبلیغات و مناسبت‌ها بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولیت کمیته ایثارگران بر عهده سپاه پاسداران است تا برنامه‌های خود را ارائه دهند.

استاندار لرستان بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی نسبت به  تهیه و تدوین برنامه‌های خود برای سال 95 به این دبیرخانه اقدام کنند و برنامه‌هایی که در رابطه با ترویج این فرهنگ دارند را مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه وصیت‌نامه هزار و 622 شهید در استان موجود است، تصریح کرد: مدیرکل بنیاد شهید استان تفاهم‌نامه‌ای را با سقف 300 میلیون تومان با معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران تنظیم کند که 150 میلیون تومان را ما در استان تأمین کنیم و 150 میلیون تومان در تهران تأمین شود.

بازوند خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه ظرف یک ماه با بنیاد شهید انجام می‌شود تا 50 درصد را ما بدهیم و 50 درصد از طریق اعتبارات ملی بنیاد شهید انجام شود تا برای سال 95 قرارداد چاپ این وصیت‌نامه‌ها که کار بسیار ارزشمندی است در دستور کار قرار بگیرد.

وی در بحث ساختمان توان‌بخشی ایثارگران، بیان کرد: این ساختمان با توجه به پیشرفت فیزیکی بالایی که دارد با مشکلاتی مواجه است که با مسئولیت معاون عمرانی استاندار لرستان این موضوع پیگیری شود تا مشکلات برطرف و برای روز شهید  اگر بتوانیم این پروژه به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات