نگاه فرهنگی و توجه ویژه به فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه یک تکلیف همگانی است و به دوام و قوام جامعه اسلامی کمک می کند.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۷۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، غلامحسین گنجی، مدیر آموزش و پرورش سرعین در جلسه دوره روان شناسی خانواده که در خانه معلم سرعین برگزار شد ضمن تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد مبارک حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) گفت : در مقوله آسیب های اجتماعی و روان شناسی خانواده ها نقش آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که بیشترین سر و کار را با عموم مردم دارد بسیار پر رنگ است .

غلامحسین گنجی افزود : در جامعه مترقی و پیشرفته معلم باید به عنوان الگویی شایسته و ارزشی به دانش آموزان شناسانده شود و این آموزگار است که به طور مستقیم و چهره به چهره با قشر حساس و آسیب پذیر جامعه در ارتباط است و نقش تاثیر گذاری ، رفتار و شخصیت آن بسیار مهم و اساسی به نظر می رسد.

وی همچنین ضمن تاکید بر نگاه فرهنگی به مقوله حجاب و عفاف توجه ویژه به فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه را یک تکلیف همگانی دانست و خاطر نشان کرد : موضوع حجاب و عفاف و نقش آن در حقوق شهروندی به دوام و قوام جامعه اسلامی کمک می کند و دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان در این رابطه وظایف سنگینی بر عهده دارند .

گنجی هدف از برگزاری این دوره را یافتن راهکارهای مناسب و استفاده از تجربیات همکاران به منظور کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس و خانواده دانست و از اعضای حاضر خواست که پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را ارائه کنند.

فعال کردن انجمن های اولیا و مربیان در جهت آشنایی و توجیه آنان ، برگزاری کلاس آموزش خانواده جهت والدین و کارگاه آموزشی برای دانش آموزان ، بکارگیری مشاور در همه مقاطع و مدارس، ایجاد حساسیت در مسئولین ارگان های دیگر و استمداد از آنان جهت همفکری و رفع معضلات در میان دانش آموزان از دیگر موارد مباحث مطرح شده در این دوره بود .

ارسال نظرات