خبرهای داغ:
"پس از اينكه كلوديو روزت خبرنگار و عضو بنياد دفاع از دمكراسي پنتاگون طرح تحريم چهل درصدي واردات بنزين كشور را پس از انتخابات 88 مطرح كرد و اعلام نمود كه ايران در داخل توان پالايش آن را ندارد و بهترين ابزار براي جنبش سبز درايران است و مي تواند بحراني خطرناك با نارضايتي مدني و همراه با تمرد از قانون را به همراه داشته باشد1(مجله فوربس، طغيان سبز2009).
کد خبر: ۸۶۱۲۷۰۷
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،

پس از صد سال خودكفايي بنزين

 با مديريت دولت گذشته  و كار جهادي و تغيير كاربري پالايشگاه هها براي اولين بار پس از صد سال كشوراز واردات بنزين بي نيازشد،   دو ماه پس از تحريم واردات بنزين به ايران غربي ها، با ضربه غافلگير كننده اي روبرو شدند!  ايران در توليد بنزين خودكفا شد و  در طي يك برنامه تا سال 95 به يكي از بزرگترين صادر كننده گان  بنزين در دنيا و منطقه تبديل خواهد شد و بازار بزرگي را از دست شركت شل،توتال، هاليبرتون، و بريتيش پتريليوم خواهد ربود لذا برخي از كساني كه حامي فتنه سبز بودند    پس از خط دهي بي بي سي  شروع به تخريب اين دستاورد بزرگ كردند، ابتدا غربي ها و رسانه هاي آنان اين دستاورد را باور نداشتند و اعلام كردند ايران دروغ مي گويد اما پس از مدتي قبول كردند و براي  نابودي اين سناريو و جلو گيري از شكل گيري اقتصاد مقاومتي در حوزه نفت ايران بي بي سي برنامه اي را تحت عنوان آلوده بودن بنزين توليد داخل ايران مطرح كرد  و فرداي  همان روز توسط اصلاح طلبان كه در فتنه 88 هم به نوعي سهيم بودند و رسانه هاي زرد  و برخي از اعضاي دولت اعتدال  شروع به تخريب  اين دستاورد نمودند و اعلام كردند كه به دليل بالا بودن بنزن موجود در اين توليد  سرطان زا مي باشد و به مدت يك ماه دولت گذشته را مورد تاخت و تاز قرار دادند و جاي هيچ گونه دفاعي را هم باقي نگذاشتند، مردم درتهران با تشويش اذهان روبرو شدند و تمام آلودگي هاي تهران را  به گردن توليد بنزين داخل انداختند، رييس محيط زيست و وزير نفت از حاميان اصلي  و مخالفين بنزين توليد داخل بودند  و نداشتن استاندارد يورو 4 و بالا بودن بنزن آن را سرطان زا و مخرب محيط زيست مي دانستند و  در نهايت با هياهوي رسانه اي و تبليغات فراوان اعلام شد كه بنزين توليد داخل به صرفه نيست،

 اما جاي تعجب اينكه چگونه كشور هايي مانند تركيه هندوستان و اروپايي ها  نفت خام را از ايران ،خريداري و سپس پالايش و فراوري مي كنند  و در دو مسير ترانزيت رفت و برگشت  به طول چند هزاركيلومتر و هزينه ترابري ، بيمه و ساير مشكلات  مسافت  در بنادر ايران پهلو گيري مي كنند و دولت ما خريداري مي كند براي  آن كشور ها به صرفه است  و براي ايران هم  قابل  خريد است اما در ايران هزينه حمل و نقل و ترابري  چند صد هزارم آن كشور ها مي شود  و مواد اوليه به راحتي توسط لوله هاي نفتي پس از پنجاه كيلومتر وارد چرخه توليد پتروشيمي و پالايشگاه ها مي شود براي شركت نفت ايران و وزارت نفت صرفه اقتصادي ندارد، اين هم از عجايب مديريت دولتي دنيا در حوزه اقتصاد است!.

جشن خودكفايي بنزين  پس از صد سال فداي رابطه با آمريكا شد

درنهايت بنزين توليد داخل به دلايل  سياسي  تعطيل  و به جاي آن واردات  افزايش يافت  و چنانچه كشور بخواهد در برابر تحريم احتمالي  واكنش نشان دهد تا دوسال زمان نياز داريم كه مي توان ضربه اساسي به امنيت مدني بزند، شركت نفت و محيط زيست كه خود را دلسوز مردم  معرفي كردند و نگراني شديد خود را از سلامت مردم ابراز مي داشتند  و عملكرد دولت احمدي نژاد را زير سئوال مي بردند تصميم به واردات بنزين يورو 4 كردند اما آنچه مشخص شد  در روز هاي اخير خبر از يك  وضعيت قرمز است  كه تعطيلي در چند كلانشهر  و تهران  به همراه داشت  وتهران، شديد ترين آلودگي هوا را در طي صد سال اخير تجربه كرد و باعث تعطيلي مدارس  و برخي از نهاد ها شد ، اين ميزان آلودگي نه تنها در تهران  قرمز بود بلكه به شهرهاي تهران،تبريز،مشهد و اصفهان هم سرايت كرد تا  بنزين يورو 4  كه محيط زيست و وزير نفت از واردات آن خردسند بودند  نشان دهد  كه دولت گذشته مظلوم واقع شده است  و كسانيكه باعث تعطيلي دستاورد ملي شدند بايد پاسخگو باشند، در نهايت سخنگوي قوه قضاييه اعلام كرد كسانيكه در بحث بنزين داخلي تشويش اذهان نمودند  چنانچه مردم شكايت داشته باشند رسيدگي خواهند كرد. كشور به جاي جشن خودكفايي بنزين پس از صد سال  هم زمان با امضاي برجام ،صنعت نفت در بحث خود كفايي يكي از استراتژي ترين محصولات خود، فداي  مديريتي شد كه حتي آب خوردن را هم در گرو برداشتن تحريم و رابطه با آمريكاقلمداد كردند.

دروغ سيزده در مورد بنزين توليد داخل:

- بنزين توليد داخل داراي بنزن 5درصد بوده است و استاندارد يورو 4 ندارد

- آلودگي تهران به خاطر بنزين توليد داخل است

- بنزين داخلي سرطان زاست و توليد آن مقرون به صرفه نيست

- بنزين  پتروشيمي ها هواي كشور را به سمت بحراني شدن مي برد

- افشاي سندي تازه در مورد بنزين هاي پتروشيمي در دولت گذشته

- پاي چهار مدير و يك وزير از دولت گذشته  در پرونده بنزين داخلي

واقعيت تلخ در باره بنزين پتروشيمي ها راهم بخوانيم:

پس از اينكه در كشور، برخي از رسانه هاي اصلاحات و رييس محيط زيست و بيژن زنگنه وزير نفت هواي تهران را ناشي ازآلودگي بنزين توليد داخل و بنزين پتروشيمي ها مي دانستند  و با تبليغات فراوان اين دستاورد نا ديديده گرفته شد  مشخص شد كه بنزين توليد داخل وپتروشيمي ها  به هيچ وجه در تهران مصرف نشده است بلكه در استان هاي جنوبي  مانند خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سيسيتان مورد استفاده قرار گرفته است  و ميزان بنزن آن هم بين 7/1تا5/2 بوده است كه كيفيتي برتر از بنزين هاي روسيه ،تركيه، چين دارد  و بنزين وارداتي كه بنام يورو 4 به خورد  مردم داده مي شود به هيچ عنوان كيفيت ندارد و ميزان آلودگي آن تا 3برابر بنزين پتروشيمي ها است  و به همين خاطر است كه تبريز،اصفهان،مشهد، هم همپاي تهران  به درد  آلودگي هوا  دچار شدند كه در چهل سال اخير واقعا بي سابقه است، بنزيني كه تا اين حد آلايندگي دارد از ديد رييس محيط زيست  و وزير نفت مورد تاييد است اما بنزين دستاورد ملي كه با كيفيت بهتر توليد شود به صرفه نيست و سرطان زا و هزار مشكل نداشته برايش مي تراشند اگر وزارت نفت كار وزارت را انجام دهد  و به حوزه هاي مختلف توليد وارد نشود اقتصاد نفتي ما در حوزه انرژي شكل ديگري مي گيرد و محيط زيست هم به جاي اينكه نظر غير كار شناسي سرطانزا بودن بدهد زير ساخت ها و استاندارد هاي نظارتي بي طرف را تقويت كند مي شود كمي سبزتر نگريست و دولت هم به جای پرداخت يك ميليارد دلار به خودرو سازان  در حوزه حمل و نقل عمومي در تهران هزينه مي كرد  نزديك به بيست در صد تردد وسايط نقليه كاهش پيدا مي كرد رابطه مستقيمي با آلودگي هوا دارند و چنانچه  ده هزار اتوبوس و بي آرتي به ناوگان شهري اضافه مي كردند  بيش از 200 هزار خود روي شخصي را از سطح خيابان جمع آوري و تردد آنها در طول سا ل محدود مي شد.

بنزين يورو 4وارداتي در تهران و چند كلانشهر هواي پاك را آلوده كرد:

با فرياد هاي برخي از مسئولين كه نگران همه چيز مردم بودند بنزين پتروشيمي ها عليرغم تمام مزيت ها از نظر مولفه قدرت و خدمت در جهت اقتصاد مقاومتي و كيفيت نسبت به بنزين وارداتي تعطيل شد تا واردات با چاشني يورو 4 وارد جايگاه ه هاي عرضه سوخت شود، اما همان طور كه در روز هاي اخير ملاحظه مي كنيم بنزين وارداتي  با استاندارد يورو 4 كلانشهر مشهد،تبريز، و اصفهان را هم وارد فاز تعطيلي كرد تا  همگان به اين نكته برسيم كه بنزين پتروشيمي ها كه در داخل توليد شده بود قرباني باند بازي سياسي شد تا هم چنان درب واردات بنزين پس از صد سال صنعت نفت بر روي كشور باز باشد و مظلوميت دولت  نهم و دهم  بر همگان روشن شود،حداقل در سه دهه گذشته به ياد نداريم كه سه كلانشهر ياد شده تا اين حد آلودگي هوا داشته باشند  و وارونگي هوا و ساير مسايل هم  حرف هايي است كه سياسيون مي زنند نه كارشناسان اين حرفه! همه ما به اين امر واقف هستيم كه در گذشته تا به امروز تهران به دليل تراكم جمعيت و حجم انبوه تردد وسايط نقليه همواره جز شهرهاي آلوده كشور بوده است اما  در دولت گذشته هيچگاه  به مرزهشداروتعطيلي چند روز نرسيد ولي امروز مشاهده مي كنيم با توزيع بنزين به اصطلاح يورو 4  دلسوزان مردم، تهران و چند كلانشهر ياد شده آلوده ترين روزهاي خود را از زمان خاموش شدن  آتشفشان دماوند تا به امروز مي گذراند!

 

1002/ت30/ب

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها