خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۶۱۲۷۲۳
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

خبر گزاري بسيج در تحليل  سياسي  به اقدامات اخير آمريكا در خصوص برجام پرداخته است :

پس از اعلام شوراي حكام مبني بر بسته شدن پرونده پي ام دي ايران،  تيم مذاكره كننده هسته اي و رياست جمهوري خبر از برداشته شدن  تحريم ها در دي ماه داد و از نظر برخي ها فتح الفتوح اتفاق افتاد تا جاييكه رييس جمهوراعلام كرد ديگر دوران انتقاد از برجام تمام شده است  و ما بايد فكر پسا برجام باشيم كه موقعيت فراوان نصيب ما خواهد وسيل سرمايه گذاران وميليارد ها دلار سرمايه در راه ايران است كه شعار هميشگي تيم هسته اي و دولت تدبير و اميد بود.

مذاكره لوزان و آزادي چهار ميليارد دلاردارايي هاي ايران تحت عنوان كمك هاي انسان دوستانه امتياز گيري ايران در اين مذاكرات بود.

مصادره بنياد علوي و سكوت دولت!

ايالات متحده و تيم غربي، عربي، عبري با هماهنگي كامل وارد شدند و در تمام جزئيات شريك شدند ،اما تيم مذاكره كننده ايران تا مدت طولاني و صدور قطعنامه  پاياني نكات كليدي را از مردم و حتي مسئولين پنهان داشتند و مسير را طوري طراحي كردند كه مجلس و حاكميت ايران راهي جز پذيرش نداشته باشند  بنابراين بازي موش و گربه اسراييل و شوراي همكاري خليج فارس، و كنگره امريكا موجي را به راه انداختند چناچه در ايران هركس مخالف برجام باشد با اسراييل هم دست شده است ، اما در يك اقدام ناگهاني بنياد علوي ايرانيان در آمريكا با دارايي هايش به ارزش پنج ميليارد دلار  به نفع اسراييل مصادر شد و دولت ايران كمترين واكنش را در اين باره نشان نداد، آقاي روحاني در تلويزيون حاضر شد و اعلام كرد :ديگر هيچ تحريمي عليه ايران وضع نخواهد شد  ولي نيم ساعت پس از اين مصاحبه  اوباما ليست بيست و هفت نفره از شركتها و شخصيت هاي حقيقي و حقوقي ايران را به ليست تحريمهاي جديد اضافه كرد  اما در داخل ايران اصلاح طلبان و دولت  با حملات رسانه اي به توجيه كار اوباما پرداختند و اعلام كردند: كه در داخل و اسراييل  اوباما تحت فشار است  و اين يعني قبول عملكرد اوباما در اضافه كردن ليست تحريم هاي جديد ولي به جاي حمله به مواضع غربي،عربي،عبري ناگهان هاشمي رفسنجاني شروع به واژه سازي عليه مخالفان سياست هاي استعماري آمريكا مي كند و منتقدان برجام را لجوج،دلواپس،متحجر و تندرو، و از طرف دولت هم  افراطيون خطاب شدند.

پسا برجام پس از يك ماه چگونه پيش مي رود؟

ايالات متحده آمريكا با  همراهي ائتلاف خود عليه ايران وارد شد و در كمتر از يك ماه بيش از سه قطعنامه در سازمان ملل متحد عليه ايران به خاطر نقض حقوق بشر اعمال كردند وكانادا،عربستان،اردن از پيشنهاد دهندگان اين سه قطعنامه بودند، واكنش جمهوري اسلامي تنها به اين نكته بسنده كرداين از داستانهاي تلخ و طنز روزگار است ،حاميان داعش و تروريست در منطقه ما را به نقض حقوق بشر متهم مي كنند! ايالات متحده آمريكا براي مهار صنعت گردشگري  و جذب سرمايه گذاري در ايران محدوديت صدور ويزا براي 38 كشور كه بدون رواديد به آمريكا سفر ميكنند  و تمام كشورهاي دنيا كه در 5 سال گذشته  و يا از اين به بعد به ايران،سودان،عراق،سوريه سفر مي كنند  اعمال خواهد شد،خطراتي كه اين طرح دارد به شرح ذيل مي باشد:

.احساس نا امني سرمايه گذاران در ايران و احتمال بلوكه شدن دارايي هاي آنان توسط آمريكا  به خاطر سرمايه گذاري در ايران،

.كشور هاي اروپايي و آسيايي  و ساير نقاط دنيا سالانه بيش از پنجاه ميليون گردشگر  به آمريكا مي فرستند و كشوري مانند چين بيش از 300ميليارد دلار مراوده اقتصادي با ايالات متحده دارد  و به جاي سرمايه گذاري بيشتر فكر واردات به ايران خواهد بود تا منافع اقتصادي اش در تضاد با آمريكا به خطر نيفتد.

.محدوديت ويزا اين امكان را  به سرويس هاي جاسوسي آمريكا خواهد داد كه هركس به همكاري استراتژيك با ايران ادامه دهد  از طرف سيستم هاي اطلاعاتي مورد حمله قرار گيرندو از ورود سرمايه هاي آنان به ايران جلوگيري كند.

.گردشگران غربي و عربي  و آفريقايي هم  براي در امان ماندن از برخورد احتمالي آمريكا با آنان  تا حد امكان از ورود به ايران خود داري مي كنند  و افرادي هم كه وارد ايران مي شوند كساني خواهند بود كه هيچ منافعي ندارند و از طبقه كارگر يا كارمند غربي با درامد متوسط هستند.

اين طرح با اكثريت كنگره،سنا، و امضاي اوباما و حمايت تمام قد لابي ايپك و اسراييل و شوراي همكاري خليج فارس تصويب شد.

واكنش ايران چه بود؟

عراقچي عضو ارشد مذاكره كننده هسته اي: برجام مخالفاني درآمريكا دارد و ما در حال بررسي حقوقي هستيم چنانچه  برجام را نقض كرده باشند تصميمات لازم را خواهيم گرفت.عراقچي و تخت روانچي اعضاي تيم مذاكره كننده هسته ايران: جان كري نامه اي را با خط و امضاي خود نوشته است و به اقاي ظريف قول داده است كه ما نمي گذاريم اين طرح اجرا شود  و طوري اجرا خواهيم كرد كه به برجام لطمه نزند و تصميم گيري در اين مورد برعهده هيت نظارت برجام است.

جان كري دروغ مي گويد:

وقتي كنگره و سنا  و راس هرم حكومت ايالات متحده امضا كردند وزير خارجه آمريكا جايگاهي ندارد كه بتواند جلوي تصميمات كنگره و رييس جمهور را بگيرد،و وزارت خارجه آمريكا و جان كري مجري اين طرح هستند،توجيه عملكرد زشت شيطان توسط تيم مذاكره كننده چه دليل منطقي دارد؟

قانوني را كه رييس جمهوري در آمريكا امضا كند و يا دو سوم +يك اعضاي كنگره راي دهند ،هيچ كس در ايالات متحده توان سرپيچي از آن را ندارد  و جان كري  با دادن نامه، خوش باوران و بي خيالان جامه در ايران را راضي نگه داشته است و منظور از مخالفان برجام در ايالات متحده  و داخل ايران چه كساني هستند مشخص نيست! قانون محدوديت صدور ويزا را در ايالات متحده از پايين ترين هرم تصميم گيري تا عرش دولت  امضا كرده اند  و بيان اينكه براي راضي نگه داشتن مخالفان مجبورند تحريم پشت تحريم وضع كنند و ما هم كار آنان را توجيه كنيم عاقبت ناخوشايندي را نويد مي دهد .

خان دوم برخورد موازي آمريكا با پسا برجام:

طرح جديد كنگره و دولت آمريكا براي مصادره دوميليارد دلار از دارايي هاي بانك مركزي ايران  به نفع افرادي كه از ديد آنان درعربستان و لبنان  آسيب ديده اند و جهت اجرا به ديوان عالي آمريكا فرستاده مي شود و به معني دندان تيز كردن آمريكا براي دارايي هاي ايران است و يعني هيچ پولي به ايران نخواهد آمد.

واكنش ايران :

سخنگوي وزارت خارجه ايران: مصادره اموال بانك مركزي ايران  اعتبار قانوني ندارد و اين كار در مرحله آخر بايد باشد، واكنش هاي سست و در موضع ضعف پسنديده نيست و اين موضوع را نبايد به بهانه  تعامل با دنيا توجيه كرد.

خان سوم برخورد موازي آمريكا با پسا برجام:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران  توسط طرحي در كنگره  به گروه هاي تروريستي اضافه خواهد شد و منافع و منابع مرتبط با آن در سراسر دنيا  با شديد ترين تحريم هاي بي سابقه از طرف آمريكا مواجهه خواهد شد.

واكنش ايران:

اين طرح وجاهت قانوني ندارد.

شرايط رهبري در مورد برجام :

رهبر انقلاب در تاييد اجراي برجام شرايط نه گانه اي را اعلام كردند كه اعمال هرگونه تحريم جديد توسط اعضاي (5+1) به هر بهانه اي ازجمله حقوق بشر، ارتباط  تروريستي و يا هر بهانه اي ديگر منزله نقض برجام تلقي مي شود، اما وقتي مشاهده مي كنيم بيش ازدو بار برجام  نقض گرديده است ولي واكنش در خور با اين موضوع نشده است . در يك ماه پسا برجام سه قطعنامه ضد حقوق بشري و دو تحريم جديد از سوي آمريكا اعمال شده است،آمريكا به دنبال ابراز خباثت و دشمني با ايران است اما دولت ايران به دنبال تعامل سازنده با دنياست.

سخن آخر:

هنوز براي بسياري در داخل ايران مبهم است كه  ارزش برجام با توجه به داده ها و ستانده هاي ما  برابري مي كند ياخير؟ و با توجه به زحمات فراواني كه تيم مذاكره كننده براي به سر انجام رسيدن اين سند  كشيده اند آيا آمريكا  پس از برگرداندن برنامه هسته اي ما به  ده سال گذشته ، اين موضوع را راهبردي براي فشار بيشتر به ايران قلمداد مي كند؟ آيا با مصادره بنياد علوي و دوميليارد دلار از دارايي هاي بانك مركزي ايران  برداشت 7 ميليارد دلاري  و سرقت از اموال ايران نگران كننده نيست؟ بي شك حمله بعدي آمريكا چه خواهد بود؟ در ايران چند مولفه قدرت وجود دارد كه عبارتند از  اتحاد ملي، وحدت بين مردم و رهبري، انرژي هسته اي، استكبار ستيزي،سپاه پاسداران و سپاه قدس، قدرت موشكي ايران،نفوذ فرهنگي ايران در منطقه  و صدور انقلاب به تمام دنيا، رشد علمي يازده برابر استاندارد جهاني، نفت و گاز ، بانك مركزي، آمريكا در سند برجام توانسته است برخي از مولفه هاي قدرت در ايران را مهار كند از جمله تحريم بانك مركزي و صنعت نفت و گاز ايران، انهدام صنعت هسته اي ايران وبرجاماندن كاريكاتوري از اين صنعت عظيم، با پرورش داعش و ساير گروه هاي تكفيري خط مقاومت در منطقه را  در عراق،سوريه، تضعيف و ارتش هاي عراق،لبنان،يمن را  نابود و اين كشور ها تبديل به سرزمين سوخته شدند تا امنيت اسراييل در بي سابقه ترين  حالت سبز قرار گيرد، و از صدور تفكر انقلاب جلوگيري شود، در داخل ايران هم موجي از بزك كردن چهره استكبار راه افتاده است كه رهبر انقلاب نيز بارها اين موضوع را مطرح كرده اند بيش از 70 بار بر كلمه نفوذ تاكيد داشتند، تنها مولفه هاي باقي مانده ايران،سپاه پاسداران، صنايع موشكي ايران ،اتحادملي، و اتحاد مردم با رهبري است كه از طريق پروتكل الحاقي سعي دارند اين موضوع را هم جامه عمل بپوشانند تا زمينه حمله نظامي به ايران فراهم شود.

 

1002/ت30/ب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها