خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند:

تعداد زیاد کاندیدا ها توطئه ای برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه است

امام جمعه بیرجند گفت: افرادی زیادی برای مجلس های پیش رو ثبت نام کرده اند که بسیاری از آنها شرایط قانونی ندارند و رد خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۰۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه بیرجند در دیدار با خواهران اعضای ستاد نماز جمعه به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و روز 9 دی، با اشاره به مکتب پیامبر اکرم(ص) اظهارکرد: دین اسلام تنها یک دین نیست بلکه یک نوع اخلاق است که تمام خوبی ها و ارزش ها در آن وجود دارد و به این معنی است که در برابر حق و حقیقت باید تسلیم بود.

وی افزود: مسلمانان تمامی پیامبران و ادیان الهی را بدون هیچ تحریفی قبول دارند اما در راس آن به دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) و اولیای الهی گرایش دارند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسلمانان نه تنها باید معتقد به وحدت شیعه و سنی باشند بلکه باید برای مبارزه با پلیدی ها و رشتی ها با تمام ادیان الهی وحدت داشته باشند و علیه استکبار و زورگویان هم هدف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی اظهارکرد: هفته وحدت غنیمت و ارزش ماندگاری از امام خمینی(ره) است. همانطور که همه می دانند قبل از انقلاب همه شرایط برای مسلمانی کردن وجود داشت اما رهبر و جلوداری برای هدایت این حرکت ها نبود.

 

***تعداد زیاد کاندیداها توطئه ای برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه است

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) ابتدا به خودسازی خود پرداخت و سپس تمام ملت را تحت تاثیر این خودسازی قرار داد و این انقلاب عظیم را بنیان نهاد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آمار دوبرابری ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان و شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به این موضوع برخی افراد می گویند تعداد زیاد کاندیداها توطئه ای برای تضعیف جایگاه ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی افزود: عشق به ولایت فقیه در قلب و جان همه ما آمیخته شده است و باید گفت که غلط بکند کسی که حتی در تخیلات و تصوراتش هم به موضوع تضعیف ولایت فقیه فکر بکند و اصلا چنین چیزی با روحیه هیچ مسلمان ایرانی سازگاری ندارد.

وی ادامه داد:افرادی زیادی برای مجلس های پیش رو ثبت نام کرده اند که بسیاری از آنها شرایط قانونی ندارند و رد خواهند شد. همچنین افرادی از جبهه های مختلف ثبت نام کرده اند که مردم بر اساس سلیقه های سیاسی خود افراد مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال 88 اظهارکرد: این انتخابات در نوع خودش به خوبی برگزار شد و مردم حضور خوبی داشتند اما پس از اینکه فرد منتخب اعلام شد، عده ای که زیر چتر استکبار قرار گرفته بودند و خود را از قبل پیروز میدان می دانستند اقدام به اعتراض و به هم ریختن فضای کشور کردند. این افراد قصد داشتند به نظام ضربه بزنند اما در نهایت ضربه به خودشان وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی افزود: اما مردم هوشیار ایران پس از مشاهده توطئه های ضد اسلام و ضد نظام به سرعت وارد میدان شده و حماسه عظیم 9 دی را که در تاریخ ماندگار شد، رقم زدند.

 

***قصد ورود به انتخابات را نداشتم/ افرادی در مشهد به من عنایت دارند

 وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با قلب و روح مردم درآمیخته است و به همین دلیل بسیار مستحکم است. ممکن است برخی از مسولان دارای مشکل و نقص باشند اما همچنان حرکت نظام به سمت فتح سنگرهای جهانی و فراگیری ارزش هایش است و بیدی نیست که با این بادها بلرزد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به کاندیدا شدنش در مجلس خبرگان رهبری گفت: من قصد ورود به انتخابات را نداشتم اما برخی از دوستان گفتند که اگر شما وارد نشوید ممکن است افراد دیگری وارد عرصه و سبب بروز مشکلاتی شوند و از این طریق به من فشار می آوردند. اما چون مسئولیت ها شوخی نیست من هم بر اساس وظیفه شرعی و تکلیفم وارد این عرصه شدم.

وی بیان کرد: اما چون افراد بزرگ و شایسته ای در حوزه استان کاندید شدند و هم اینکه آرزو بر بزرگان عیب نیست، تصمیم گرفتم از حوزه انتخابیه خراسان رضوی وارد شوم که یا پذیرفته و یا هم رد خواهم شد اما در هر حال پیروز خواهم بود.

امام جمعه بیرجند گفت: شأن افراد به پست و مقام نیست و به همین دلیل قصد ندارم حتی یک قدم برای انتخابات تبلیغات کنم اما افرادی در مشهد هستند که نسبت به من عنایت دارند.

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار