دكتر رشيدي در گفتگو با بسيج:

داعش و حامیان فتنه 2 روي يك سكه هستند

بهنام رشيدي كارشناس مسائل سياسي گفت: داعش و مدعیان اصلاحات را هر دو دو روی یک سکه دانست و نتیجه هر دو سکولاریسم وامریکایی سازی در منطقه و سلطه اسرائیل وناتو وامریکا بر منطقه وجهان است.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۲۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
دكتر بهنام رشيدي كارشناس مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج با اشاره به نقش بسيج در مهار فتنه 88 گفت: بسیج یکی از نهادهای مهم و سنگر اصلی دفاع از نظام مقدس اسلامی است و از موهبتهای انقلاب اسلامی نیز همین بسیج و روحیه استقامت،روحیه جهادی و پایمردی بسیج است.

وي ابراز داشت: اولين نقشی مهمی که بسیج در مهار فتنه 88 ایفا کرد ،روشنگری و اگاهی دادن و معرفی ماهیت جریان فتنه برای مردم بود. بسیج  چون اینده کشور و مردم و دنیای اسلام برای بسيج بسیار مهم است و خواهان عزت و صلابت و اعتلای جامعه اسلامی است.

اين كارشناس مسائل سياسي تصريح كرد : بسيج در این راستا با احساس پاک و درک صحیح  و تحلیل صحیح از شرایط کشور و تبعیت از ولایت فقیه توانست در فتنه 88 بسیاری از مردم را که فریب رسانه های بیگانه و  افراد معاند را خورده بودند اگاه کند .

وي ولایت پذیری و دشمن شناسی بسیجیان را یکی ديگر از عوامل موفقیت بسیجیان در فتنه 88 ارزيابي كرد و گفت: مهمترین نهاد یا قشری که حاضر به فداکاری و دفاع فکری و فرهنگی و حضور فیزیکی  در دفاع از انقلاب اسلامی و  مبارزه با فتنه 88بود  بسیج است.

رشيدي نقش بسیج در تامین استقلال و احیای هویت فرهنگی و عزت ملی و تامین منافع ملی و خنثی سازی نقشه های دشمن در فتنه 88 را بی بدیل عنوان كرد و گفت: دشمنان نظام سعی داشتند با ایجاد اختلاف بین ارکان نظام ونیروها ونهادهای مختلف کشور ونیز دامن زدن به اختلافات بین مردم، نظام اسلامی را با چالش جدی مواجه کنند که حضور مردم بسیجی کشور و بسیج مردمی و نظامی کشور توانست مانع از اختلاف و تفرقه بیشتر بین مردم و سوء استفاده بیشتر دشمن از حوادث سال 88 شود.

كارشناس بازرسي ناحيه مقاومت بسيج ياسوج یکی دیگر از نقشهای مهمی که باعث مصون ماندن انقلاب در برابر فتنه 88 شد را عشق و تفکر بسیجی و روحیه ایمان و انگیزه بسیجی دانست و گفت: بسیجیان چون روحیه وظیفه شناسی و دشمن شناسی داشتند توانستند فداکاری مثال زدنی را در فتنه 88 و مهار آن از خود نشان دهند چرا كه بسیج در فتنه 88 احساس کرد که دشمن قصد دارد به بهانه انتخابات و اختلاف سلیقه های مسئولین و برخی از اقشار جامعه، بر ارکان مهم و ستون خیمه انقلاب مسلط شود لذا با صلابت و علم و متانت و ایثار جلوی ساختارشکنان و هنجار شکنان ایستاد وسعی کرد با کمترین هزینه ، بسیاری از اهداف شوم ضد انقلاب و فتنه گران 88 را نابود کند.

رشيدي در اين رابطه افزود: امروز هم بسیج اگر احساس کند که منافقان و دشمنان نظام قصد نفوذ در عرصه های تصمیم گیر و نفوذ سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارند به جد با انها مقابله می کند و پیش از اینکه فتنه دیگری اتفاق افتد نقشه ها و اهداف انها را خنثی خواهد کرد واین میسر نمی شود مگر با روحیه ایمان وعشق به خداوند و ولایت و داشتن روحیه فداکاری و سخت کوشی و روحیه علمی و داشتن تحلیل صحیح از شرایط و بصیرت .

وي همچنين اذعان داشت :اين بسيجيان بودند که در فتنه 88 با کار فرهنگی، روشنگری و سخنرانی و برادری و ایستادگی و مقاومت و تاکید بر وحدت  و ولایتمداری توانستند نقشه های دشمن را خنثی کنند.

اين نخبه علمي تصريح كرد: بسیج نقش مهمی دیگری که در مهار فتنه گران و جلوگیری از بازگشت انها به ارکان نظام داشته ودارند نقش نظارتی است انها چشمان بیدار انقلاب هستند و تلاش می کنند بدون دشمن تراشی و با کمترین هزینه به مقابله عملی و فکری و فرهنگی با عناصر نفوذی جریان فتنه داشته باشند. قطعا در این عرصه وظایف خطیری دارند واین محدود به ایام انتخابات نمی شوند چون عناصر فتنه همیشه و در همه ایام سال سعی می کنند با سرمایه، با نام کار علمی و حتی با ازدواج های سیاسی و حتی با شعارهای جذاب وارد ارکان تصمیم گیر شوند. 

رشيدي با اشاره به حضور عناصر فتنه در دستگاه هاي دولت و پروژه نفوذ در عرصه هاي سياست خارجي و فرهنگي كشور گفت : فتنه گران و جریان نفوذی و وابسته به دشمنان منطقه ای  وفرامنطقه ای کشور سعی جدی داشته ودارند تا به انحراف و تحریف سیاستهای داخلی و خارجی کشور بپردازند از جمله شعارهای محوری انها شعار نه غزه ونه لبنان و مخالفت جدی با اسد ودیکتاتور معرفی کردن ان و سکوت مرگبار و کاملا عمدی انها در برابر داعش و عربستان است.

وي اظهار داشت: خود این شعار و سکوت فتنه گران وجریان حامی انها در برابر این شعار و حمله به خیمه سید شهداء و خداجو معرفی کردن حرمت شکنان روز عاشورا و حمله به اصل نظام خود دال بر این است که جریان فتنه هم در عرصه سیاست داخلی برنامه های جدی داشته ودارد و هم در عرصه سیاست خارجیبرنامه ريزي كرده است.
 
 این كارشناس مسائل سياسي با اشاره به اين موضوع جریان فتنه امروزه در پشت میز مذاکرات و به عنوان اتاق فکر سیاست داخلی و خارجی دولت عمل می کند واقای ظریف و دیگر مسئولان تنها مجری انها هستند و اجرا می کنند گفت :جریان فتنه توانسته است در لایه های مختلف تصمیم گیری نفوذ کرده و به  سیاستگذاری و انحراف پیچیده اصول انقلاب دست بزند و از طریق مذاکرات و توجیه سازی مکرر سعی در این دارند به هر قیمتی و با هر بهانه ای  سیاستها واهداف خود را عملی و توجیه کنند .

رشيدي در ادامه گفت : در مذاکرات اصلا قرار نبود راجع به مسائل منطقه ای و غیر هسته ای با امریکا صحبت شود اما دیدیم که به شگرد و روش جدید مذاکرات را به صورت فراگیر ادامه دادند و توانستند تا حدود زیادی به اهداف خود برسند و هنوز هیچ نتیجه شفاف و مثبتی  عاید نظام اسلامی و مردم و محور مقاومت نشده است جز اینکه این مذاکرات بر جسارت و تجاوز امریکا و عربستان افزوده است.

وي ابراز داشت: متاسفانه این جریان توانست با حضور در ارکان تصمیم گیری کشور و با در پیش گرفتن مشی انفعالی و بی تفاوتی و محافظه کاری، قیمت نفت را به شدت کاهش دهد (این جریان چه عمد و چه غیر عمد در سقوط ازاد قیمت نفت و ایجاد نارضایتی در کشور شریک و مقصر هستند) چرا كه هر زمان این جریان بر سرکار امده قیمت نفت هم به سود غرب و دشمنان کاهش یافته است واین اتفاق نمی افتاد مگر به علت نوع رویکردها و سیاستهایی که انها در عرصه سیاست خارجی اتخاذ می کنند. هر وقت  تمام هدف اقایان این می شود که در انتخابات به هر قیمتی پیروز شوند و برای اینکار با هر قیمت وبهانه ای با امریکا و غرب کنار می ایند و سبب شدند تانظام سرمایه داری و بازارنفت و رژیم صهیونیستی اطمینان خاطر پیدا کند.  این جریان هیچ روحیه مبارزه و تقابل جدی با غرب و اسرائیل  و داعش را ندارد لذا هم قیمت نفت عدول می کند و هم  سیاستها و اصول نظام بتدریج استحاله و منحرف می شود. 

وي با بيان اينكه متاسفانه توطئه شومی در جریان است و قصد دارند با انفعال وبی تفاوتی باعث نابودی درامدهای نفتی کشور و  نیز فرسایشی کردن جنگ در منطقه وتضعیف ونابودی محور مقاومت  شوند گفت: اگر این جریان به فکر مبارزه جدی با داعش بود هم امریکا را رسوا می کرد یا وادار به همکاری می کرد و هم راهکار جدی برای مبارزه با داعش و تروریسم ارائه می کرد .

وي با اشاره به اينكه دولت در عرصه اقتصادی نیز بزرگترین خیانت و ضرر را به جریانات اقتصادی داخلی و تولیدکنندگان داخلی زدند و کاسبان واردات و برجام بیشترین سود را از واردات بنزین وسایر اقلام وارداتی کرده وخواهندکرد گفت :این جریان با افزایش مالیات و تعدیل نیروی انسانی قصد دارد هزینه ناکارامدی خود را از جیب مردم وکارگران تامین کند و از این طریق سبب ایجاد نارضایتی شود. 

رشيدي بهترین اقدام عملی در برابر این جریان ضد استقلال و خودکفایی را اجراي اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : این به معنای این نیست که همه دولت اینگونه باشند اما واقعیت این است که جریان فکری واجرایی قوی در دولت این خط را دنبال می کند و تمام هم وغم وفکرش نزدیکی به امریکا و نابودی اسد و تضعیف محور مقاومت و پیروزی در انتخابات به هر قیمت است.

وي تاكيد داشت: اين جریان سعی دارد با پیروزی در انتخابات سیاستهای داخلی نظام را تغییر دهند و در عرصه سیاست خارجی عملا استراتژی امنیتی برون مرزی ایران را به چالش کشیده و علامت سوال بر جای جای ایدئولوژی و استراتژی نظام اسلامی بگذارند و این بسیار خطرناک است چون باعث ایجاد تردید و دلسردی مردم می شود. انها سعی در اشتباه و مقصر جلوه دادن ان هستند.

رشيدي داعش و مدعیان اصلاحات را دو روی یک سکه دانست و نتیجه رفتار هر دو سکولاریسم و امریکایی سازی در منطقه و سلطه اسرائیل و ناتو و امریکا بر منطقه و جهان و سرکوب بیداری اسلامی وانحراف ان و احتمالا تجزیه منطقه خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار