خبرهای داغ:
با حضور مسئولان شهری و مدیران سایت‌ها و گروه‌های مجازی رامهرمز، گردهمایی شناسایی آسیب‌ها و ظرفیت‌های فراروی رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۶۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، امام جمعه رامهرمز پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران سایت‌ها و گروه‌های واتساپی، فضای مجازی، تلگرام و خبرنگاران این شهرستان که از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بخشی از تاثیرات امروز جامعه ما از همین تکنولوژی است و فرقی بین چشم و زبان ما و آنچه تکنولوژی امروز بیان می‌کند نیست.

حجت‌الاسلام سید‌اسماعیل موسوی افزود: ما به عنوان کسانی که خودمان را مومن، شیعه و مسلمان می‌دانیم باید از تکنولوژی استفاده مفید کنیم.

وی تصریح کرد: در گروه‌های واتساپی اولا باید واقعیات گفته شود و اگر مسئولیتی احساس می‌کنیم باید عیب‌های دیگران را نزد همان شخص یا مسئول بیان کنیم زیرا که اگر فعل و نگاه من باعث شود دیگری به خطا بیفتد فردای قیامت باید جوابگو باشیم.

امام جمعه رامهرمز اضافه کرد: نباید هر چیزی را در رابطه با مردم بیان کنیم و آبروی اشخاص را ببریم لذا باید عیب را به کسی گفت که مسئولیت رسیدگی دارد و اکتفا به کلماتی همچون، (شنیده شده است، گفته شده است) نکنیم.

موسوی همچنین عنوان کرد: گروه‌های مجازی و سایت‌ها نباید مخفی‌های مردم را برملا کند زیرا که فرهنگ ما حد و مرز دارد و باید پاسخگو باشیم.

وی در پایان گفت: در آستانه انتخابات خوراک درست ایجاد کنیم و مثبت‌ها را بیان کنیم و خوراک فرهنگی مثبت و موثر را ترویج دهیم تا دشمن بهره‌برداری منفی از ما نکند.

*باید از حدس و گمان‌های بیهوده در مورد افراد پرهیز کنیم

در ادامه این گردهمایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز پیرامون شناسایی آسیب‌ها و ظرفیت‌های فرارو، اظهار کرد: در این گونه فضاها با آبرو و حیثیت اجتماع و مردم سرو کار داریم و این همچون راه رفتن روی لبه تیغ است.

سیدعلی‌محمد طباطبایی در ادامه افزود: گروه‌ها باید آگاهانه و بسیار مسئولانه به انتقال مفاهیم و مطالب بپردازند و فضایی مثبت ایجاد کنند و نقش مخرب نداشته باشند.

وی همچنین عنوان کرد: باید مواظب باشیم و حرمت‌ها را نگه داریم و از حدس و گمان‌های بیهوده در مورد افراد پرهیز کنیم و از تکنولوژی خوبی که در اختیارمان هست در بهبود و ارتقای فرهنگ جامعه بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، در این مراسم که تنی چند از مسئولان شهری و مدیران گروه‌های واتساپی، تلگرام و فضای مجازی حضور داشتند به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها