رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: با توجه به حجم عظیم بیمارستان‌های صحرایی که در طول سال برپا می‌شود، سازمان بسیج جامعه پزشکی همواره پتانسیل خوبی برای برپایی بیمارستان با کیفیت خوب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۷۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد رئیس‌زاده، درباره برپایی بیمارستان‌های صحرایی به عنوان یکی از اقدامات شاخص سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: دومین کنگره سلامت در حوادث و بلایا اختصاص به برپایی بیمارستان‌های صحرایی و تشکیل تیم‌های اضطراری در مواقع بحران داشت.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: گرچه اکنون بیشتر انتظار داریم به سمت توانمندی و ارتقاء علمی در حوزه آمادگی پیش برویم و بحث بیمارستان‌های صحرایی ذیل موضوع پاسخ به بلایا گنجانده شود، اما اگر خدایی ناکرده حادثه طبیعی رُخ دهد، سازمان بسیج جامعه پزشکی تجربه بسیار خوبی را در فراخوان نیروهای تخصصی در قالب تیم‌های اضطراری دارد و این سازمان می‌تواند در امر برپایی بیمارستان‌های صحرایی با ظرفیت بالا اقدام کند.

وی افزود: با توجه به حجم عظیم بیمارستان‌های صحرایی که در هر سال برپا می‌شود، همواره پتانسیل خوبی برای برپایی بیمارستان با کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود دارد؛ حتی استان‌هایی که بیشتر در معرض خطر هستند نیز مشخص شده‌اند و تدابیری اندیشیده شده است که اگر در نقطه‌ای از کشور حادثه‌ای پیش بیاید الزامی وجود ندارد که تیم‌های اضطراری و امکانات برپایی بیمارستان صحرایی از تهران و یا شهرهای دورتر به آن نقطه انتقال یابد بلکه همه امکانات در آن استان‌ها و استان‌های همجوار تعبیه شده است و ما می‌توانیم در برپایی بیمارستان صحرایی اقدام به موقع و موثر انجام دهیم.

رئیس‌زاده، بر ویژگی "انسجام بین‌بخشی با محوریت کاهش اثرات بلایا" در هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا تاکید کرد.

مدیریت بحران در ارگان‌ها به یک مدیریت در حاشیه تبدیل شده است
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در پاسخ به اینکه چرا سازمان مدیریت بحران دارای ضعف‌ها و نابسامانی‌های مختلفی است، اظهار داشت: به وضعیت کنونی سازمان مدیریت بحران کشور انتقاد داریم و در اصلاحیه قانون جدید این سازمان که در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تمام این موارد را اعلام و ارائه داده‌ایم.

وی گفت: کشور در حوزه مدیریت بحران به یک نگاه جامع و متوازن نیاز دارد و باید سازمان مدیریت بحران کشور نیز فرابخشی، فراسازمانی و فراقوه‌ای طراحی شود که متاسفانه هم‌ اکنون مدیریت بحران در ارگان‌ها به یک مدیریت در حاشیه تبدیل شده است.
ارسال نظرات