سردار صفاری: باید انتظارات رهبر معظم انقلاب را در حوزه ورزش برآورده کنیم

رئیس هیأت ورزشی دانشگاه های نیروهای مسلح گفت: باید در حوزه ورزش در مسیر عملی کردن انتظارات مقام معظم رهبری گام برداریم.
کد خبر: ۸۶۱۳۰۲۰
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار مرتضی صفاری رئیس هیأت ورزشی دانشگاه های نیروهای مسلح در افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه های نیروهای مسلح گفت: در این دوره المپیاد باید دانشجویان اخلاق پهلوانی و جوانمردی را نیز مانند تاکتیک های ورزشی در برنامه خود قرار دهند و امیدواریم شاهد رقابت های خوبی باشیم.

وی ضمن قدردانی از معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش بابت همکاری در برپایی این المپیاد عنوان کرد: رعایت اخلاق اسلامی در ورزش حائز اهمیت است؛ ما باید هفته وحدت را ارج دهیم و در جهت انتظارات رهبر معظم انقلاب در حوزه های ورزش اقدامات لازم را انجام دهیم.

همچنین امیر سرتیپ باقری معاون نیرو انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم گفت: امروز شما دانشجویان نیروهای مسلح دوران دانشجویی را سپری می کنید و فرصت دارید که خود را برای صحنه های ماموریت آینده آماده کنید.

وی با بیان اینکه ماموریت های آینده چه ویژگی هایی دارند و چگونه باید دانشجویان نیروهای مسلح آماده شوند،‌ عنوان کرد: انتظاری که در دوران دانشجویی از دانشجویان نیروهای مسلح می رود این است که، در کنار علم آموزی، کسب بصیرت و شناخت دشمن آماده سازی جسم برای انجام ماموریت ها را نیز در اولویت فعالیت های خود قرار دهید.

معاون نیرو انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نیروهای مسلح امروز از سرما تا گرما در حال ماموریت هستند،‌ تصریح کرد: ما در جاهایی از کشور در دمای ۳۰ درجه زیر صفر در حال ماموریت هستیم و برای آمادگی ماموریت ها باید در هر ۲۴ ساعت به اندازه سی ساعت فعالیت کنیم و باید از ظرفیت های جسمانی تان استفاده کنید.

وی افزود: علاوه بر جنبه ورزشی در صحنه هایی که نیاز به آمادگی جسمانی است، باید ظرفیت های خودتان را ارتقا دهید؛ یکی از جاهایی که فرصت دارید از همه لحاظ جهت سازی و هماهنگ باشید، صحنه ورزش است.

معاون نیرو انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با عنوان اینکه داشتن تعامل و هماهنگی در گروهی که ماموریت ها را در آن تجربه می کنید نیاز به تمرین دارد که ورزش این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در کارهای گروهی هماهنگ عمل کنید.

امیر باقری یادآور شد:‌ با آموختن اخلاق ورزشی می توان بردباری و صبر را ارتقا داد و یک فرمانده برای هدایت یگان خود نباید در برابر سختی ها تسلیم شود و این یکی از خصوصیاتی است که در ورزش می توانیم آن را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه در صحنه ورزش می توان مطالباتی را که هر فرمانده از نیروهای خود دارد، برآورده کرد، اظهار داشت:‌ امروز شرایط تمام دانشگاه های نیروهای مسلح برای انجام ورزش فراهم است و شما برای از دست دادن زمان برای امروز برای انجام ماموریت های ورزشی ندارید.

معاون نیرو انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: ما در سال ۹۲ در جریان شورای سیاست گذاری نیروهای مسلح چند نکته را به تصویب رساندیم، از جمله اینکه دانشجویی از دانشگاه ها فارغ التحصیل نمی شود مگر اینکه در رشته های شنا و رزمی آموزش های لازم را دیده باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایام ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت با همزمانی این مراسم می تواند باعث برکت در فعالیت های ورزشی که در پیش رو دارید، شود و ما امیدواریم شاهد پیشرفت روزافزون ورزش در نیروهای مسلح باشیم.

امیر باقری در پایان گفت:‌ ما در سال های گذشته در چند رویداد شرکت کردیم و اگر تیم های ورزشی بتوانند امسال به رکوردهای مورد نظر برسند ما می توانیم در مسابقات نیروهای نظامی جهان(سیزم) که سال آینده در اندونزی برگزار می شود، شرکت کنیم.
ارسال نظرات