خبرهای داغ:
به بهانه این روز ماندگار و در جهت تشریح ابعاد فتنه 88 و روز 9دی با سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان به گفتگوی تفصیلی پرداختیم که در ادامه می خوانید
کد خبر: ۸۶۱۳۱۱۹
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان
،9دی در گذار از 8 ماه فتنه پیچیده‌، آخرین حلقه از اتفاقات تلخ و ناخوشایندی بود که با آفرینش آن، حلاوت پشتیبانی مردم از انقلاب‌شان ذائقه انقلاب اسلامی را شیرین کرد و از پی آن گرد و غبار 8 ماه آتش‌افروزی در خیابان‌ها و مساجد و پاره کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد فلسطینی و ضد مقاومت و آتش روزه‌خواری علنی و حمله به پایگاه بسیج و مردم بی‌دفاع و حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان فرونشست و اینگونه نهم دی به تعبیر پیر انقلاب پرچم راهنمایی دیگران و روزی «متمایز» شد.

 

از همین رو، به بهانه این روز ماندگار و در جهت تشریح ابعاد فتنه 88 و روز 9دی با سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان به گفتگوی تفصیلی پرداختیم که در ادامه می خوانید:



عوامل بوجود آورنده فتنه 88 از نظر شما چه بود ؟

یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مشارکت سیاسی مردم در تعیین سرنوشت کشور بود که این یک امتیاز متفاوت از دوران رژیم ستمشاهی است که مردم توانستند با نثار خون بهترین عزیزان خود و استقرار نظام جمهوری اسلامی نقش  تعیین کننده ای در انتخاب مسئولین کلیدی نظام در قوای مجریه ، مقننه و دیگر سازوکارهایی که برای نظام لازم بود داشته باشند.

از طرفی با توجه به رویکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومین جهان خصوصا مردم فلسطین و مبارزه جدی با رژیم اشغالگر قدس و زیاده خواهی های آمریکای جنایتکار، دشمن برای ضربه زدن و انتقام گیری به دنبال موقعیت و استفاده از فرصت بود که استفاده از ابزاری های جنگ سخت یکی از برنامه های آن ها بود.

دشمن، تحریک صدام برای حمله به ایران و حمله مستقیم به صحرای طبس و حمله به هواپیمای مسافربری و کودتا و دیگر اقدامات قهری را بکار گرفت ولی کاری از پیش نبرد حتی گروه هک های معاند نیز نتوانستند ضربه ای به این انقلاب وارد کنند لذا دشمن به این سمت حرکت کرد که بتواند از فرصت های پیش آمده در حوزه های دیگر مثل انتخابات حداکثر استفاده را داشته باشد.

لذا با استفاده از تجربه ای که در کشورهای آسیای میانه بعد از فروپاشی شوروی سابق داشت تحت عنوان انقلاب های مخملی حرکت را شروع کرد و استفاده از عوامل وابسته داخلی و سرخوردگان را برای مقابله با انقلاب در نظر گرفت این افراد به نوعی در این فرصت ها و چالش ها وارد عمل می شدند و تلاش داشتند که برای آمریکا بستر سازی کنند لذا  انتخابات که یک فرصت برای مشارکت و پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی بود را با یک برنامه ریزی منظم و حساب شده سمت و سویی دیگر دادند و یارگیری پیش  از انتخابات ریاست جمهوری سال 88  را آغاز کردند برای پیشبرد برخی اهداف شوم خود حتی افرادی را برای مقاصدشان  در داخل و خارج آموزش دادند.

 

چه آموزش هایی ؟

اینکه اگر رقیب رای نیاورد چگونه انتخابات را برهم بزنند و بتوانند از این بازی برهم خورده بهره برداری سوء کنند چون یک جمعیت و ظرفیتی در کنار یک کاندیدا می آید و می تواند در کوتاه مدت فرصت باشد که دشمن از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشد.

این اقدامات را پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88با تلاش سرویس های بیگانه و یارگیری های که در داخل انجام داده بودند با شکست یکی از کاندیداها که قبل از انتخابات هم اظهاراتی نادرستی داشت کلید زدند آن ها مدعی شدند میرحسین موسوی پیروز انتخابات است و  از ظرفیت وی برای یک حرکت جدید و یک اعتراض جمعی در مقابل انتخاباتی که با همه سازوکارهای قانونی جمهوری اسلامی شکل گرفته بود صورت دادند آن ها تلاش داشتند یک اعتراض طولانی مدت را در دستور کار خود  قرار بدهند تا پس از مدتی نظام جمهوری اسلامی را مانند نمونه های خارجی کنار بگذارند.

به نوعی یک فتنه را برای متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به "تقلب" ساماندهی و تلاش کردند با انگاره سازی و تبلیغات گسترده رسانه های اروپایی و آمریکایی آن را تبدیل به یک باور کنند که در این انتخابات تقلب شده است یک عده ای را با خود همراه کردند و سراغ ظرفیتهایی رفتند که در مقاطع مختلف به کمک جمهوری اسلامی آمده بودند مثل دانشگاه و جوانان!

در ابتدا لشکر کشی خیابانی را شروع کردند عده ای بعنوان لیدرهای جریان معترض وارد عرصه شدند و اقدامات شکننده ای را در مراکز استانها خصوصا در تهران بر علیه مراکز دولتی و نهادهای ارزشی مانند بسیج ترتیب دادند همچنین شعارهای هنجارشکنانه ای علیه خطوط قرمز نظام طراحی کردند و تلاش اصلی آن ها این بود که بتوانند پشتوانه جدی آمریکا و کشورهای اروپایی را همراه داشته باشند تا بتوانند نظام را به سمت انفعال و نهایتا سقوط بکشانند.

 

آیا پدیده نفوذ در سال 88 اتفاق افتاد ؟

در موضوع فتنه ای که پیش آمد دوتا چهره وجود داشت؛ یک چهره ظاهری و یک چهره باطنی و پشت پرده.

به ظاهر کسی که انتخابات را باخته و رای نیاورده بود یک اعتراضی را شکل داده بود و معترض به نتیجه بود که ظاهر امر شاید برای عده ای تشخیصش دشوار بود اما باطن امر موضوع دیگری را نشان می داد که عوامل مخرب و نفاق و عواملی که با دشمن ارتباط داشتند با یک سازماندهی گسترده پروژه خاصی را جهت ضربه به نظام جمهوری اسلامی دنبال می کردند.

لذا اگر کسی دقیق می شد دست های پنهان دشمن در برهم زدن آرامش جامعه ما و تهمت زدن به سازوکارهای قانونی جمهوری اسلامی را به وضوح می دید  این دست اقدامات هماهنگ قطعا نشانه ای از نفوذ دشمن است .

 

 

نقش سپاه و بسیج در برابر فتنه نفوذ 88 چه بود ؟

سپاه و بسیج در مقاطع مختلف پاسدار نظام جمهوری اسلامی بوده است، در دوره حضرت امام(ره) به همین کیفیت ؛ در جنگ تحمیلی مظلومیتی که با نظام داشت سپاه و بسیج توانستند با بن بست شکنی جنگ را به مسیری هدایت کنند که منجر به شکست دشمن شد و پیروزی جمهوری اسلامی رقم خورد.

در فتنه 88سپاه و بسیج پیشتاز روشنگری ها بودند و با این روشنگری که به تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری بود هم در بستر جامعه و هم در حوزه تبلیغاتی تلاش گسترده ای صورت گرفت تا بتوانند توطئه های دشمن را شکست دهند و مردم را در یک فضای روشن و واقعی به حقایق برسانند و چهره واقعی فتنه گران را نشان دهند.

 

9دی چگونه به وجود آمد ؟

9 دی یک حادثه تاریخی بود که ملت ایران با همه وجود به ثبت رساندند آنهایی که مغرضانه در صحنه تقابل با نظام باقی مانده بودند در زمان حضور مردم در عزاداری اباعبدالله حسین به مراسم عزاداری و تکیه های مردم که در خیابانها برپا کرده بودند جسارت و توهین کردند ،این حادثه مردم را روح ملت را جریحه دار کرد و مردم در سراسر کشور از این حوادث پیش آمده نسبت به ساحت مقدس امام حسین(ع) نگران شدند لذا این نگرانی و  روشنگری های مقام معظم رهبری که از قبل داشتند ، در روز 9 دی مردم را به خیابان ها کشاند تا یک صدا اعلام وفاداری با ولایت را شعار دهند و محکومت فتنه گران و اقدامات آنها را فریاد زنند ملت ایران در این روز از فتنه گران تبری جستند.

امروز هم هرچند زمانی از واقعه 9 دی و فتنه 88 گذشته و شاید عده ای آن حادثه را به خوبی درک نکردندلکن باید حادثه 9دی را بعنوان یک تجربه تاریخی مرور و یادآوری کنیم که امروز هم دشمن به دنبال نفوذ است و با جنگ نرم و اقدامات نرم خود بنا دارد که باز هم از فرصتهای پیش آمده برای ملت ایران یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان که بعنوان یک ظرفیت بسیار عظیم برای کشور ما می باشد استفاده کند و بتواند عوامل خودش را در بین مسئولین نظام و بین مردم نفوذ دهد تا بتواند با هدایت های شیطانی اقدامات خودش را به منصه ظهور برساند لذا نیاز به مراقبت بیشتر است.

 

امروز دشمن از چه روزنه هایی نفوذ می کند ؟

قدرمسلم اساسی ترین و اصلی ترین اقدام دشمن از طریق نفوذ فرهنگی است که با ابزارها و امکاناتی که امروز به وفور در جامعه در اختیار دارد  می تواند از راه دور ارتباط برقرار کند و برای ایجاد شبکه های گسترده و تاثیرگذار و تغییر ذائقه جامعه اقدامات خودش را دنبال لذا نیاز به آگاهی و بصیرت و شناخت و همچنین تلاش مضاعفی است که ما بتوانیم چهره دشمن را معرفی و روشن کنیم.

کسانی که در فتنه 88  محور اقدامات میدانی دشمن بودند و اقدام به تحریک می کردند و محکوم شدند و چهره آن ها شناخته شد تلاش می کنند که حوادث گذشته را تکرار کنند از همین رو دانشجویان عزیز در دانشگاه ها باید مراقب باشند که مردم در 9دی دست رد به سینه اینها زده اند لذا نباید کسانی که بخاطر توطئه گری محکوم شده بودند به صحنه توطئه گری برگردند.

 

شرایط استان خوزستان در زمان فتنه 88 چگونه بود ؟

در استان خوزستان برابر تلاش های بسیار خوبی که صورت گرفت و آگاهی هایی که مردم و دانشجویان داشتند دشمن موفقیت چندانی به دست نیاورد.

تجمعات کوتاه و قلیلی در بعضی از نقاط انجام دادند که این تجمعات بلافاصله توسط مردم جمع شد ، در مجموع برخی عوامل بسیار تلاش کردند که خوزستان را مثل تهران تبدیل به یک صحنه زد و خورد کنند تا بتوانند منویات فتنه گران را در استان خوزستان پیاده کنند ولی موفق نشدند و توانستیم در حداقل زمان وضعیتی که پیش آمده بود را به وضعیت عادی برگردانیم.

 

خوزستان در حوزه نفوذ چگونه وضعیتی دارد؟

امروز هم در تلاش هستند با اعزام افرادی که چهره آنها روشن است و در فتنه 88به علت فتنه گیری محکومیت داشتند به استان خوزستان آورده و در مراکز علمی و دانشجویی یارگیری و افرادی را تحریک کنند.

دشمن برای نفوذ از هر فرصتی استفاده می کند؛ در خوزستان در قالب توریست احتمال نفوذ هست، بعنوان خبرنگار هم احتمال آن می رود، به عنوان کارشناسانی که در بخش های اقتصادی حتی به بهانه کار اقتصادی نفوذ می کنند و ارتباط می گیرند دیگر ظرفیت نفوذ در استان خوزستان است، همچنین در بخش های فرهنگی  زمینه ارتباط گیری و نفوذ هست اخیرا شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای برقراری ارتباط شده است.

از طرفی سفرهای خارجی و تورهایی که بعضا عوامل سامان دهنده آن تور ناشناخته هستند و اهداف تورها هم معلوم نیست بستری است برای ایجاد حلقه های نفوذ و اقداماتی که دشمن احیانا ممکن است در دستور کار خودش داشته باشد.

 

خوزستان با استفاده از چه فرصت هایی می تواند مانع از نفوذ دشمن شود؟

وجود تشکل های دانشجویی فعال و ارزشی که در سطح دانشگاه ها فعالیت می کنند ، حوزه های علمیه و علمای بزرگوار در سطح استان ،فرهیختگان و نخبگانی که در خط ولایت و رهبری هستند می تواند به عنوان یک ظرفیت مناسب جهت آگاه کردن مردم تلاش کنند و توطئه هایی که دشمن در دستور کار دارد را خنثی کنند.

 

با شنیدن نام 9دی چه مطلبی در ذهن شما تداعی می شود؟

9دی مرز بین آگاهی و عدم آگاهی و بصیرت و بی بصیرتی است وقتی این کلمه به گوش ما می رسد این موضوع به ذهن ما خطور می کند که اگر این حادثه اتفاق نمی افتاد و اگر مردم وارد صحنه نمی شدند قطع یقین حوادث دیگری رقم می خورد اگر این اتفاق نمی افتاد بستر و زمینه فراهم بود تا دشمن بتواند اقدامات دیگری را برای تخریب جایگاه ولایت و مسیری که امام عزیز به ما نشان داد و مقام معظم رهبری هدایت می کند را مورد هجوم قرار بدهد و در مظلومیت، رهبری را مورد هدف قرار دهند همانطور که در تاریخ در خصوص ائمه معصوم ما نقل شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها