خبرهای داغ:
شهردار اصفهان در دیدار با رئیس اوقاف بوسنی و هرزگوین؛
خبرگزاری بسیج: شهردار اصفهان گفت: وقف یکی از مهم‌ترین میراث‌های معنوی و ناملموس اصفهان به حساب می‌آید که در طول دوران مختلف، ارزش و جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده است.
کد خبر: ۸۶۱۳۱۷۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، شهردار اصفهان در دیدار با رئيس اوقاف كشور بوسني و هرزگوين گفت: جایگاه وقف در اصفهان از موقوفاتی که در طول سالیان در این شهر به ثبت رسیده، به خوبی قابل درک است.

وی با اشاره به قدمت وقف در کشور و به ویژه اصفهان ادامه داد: وقف یکی از مهم‌ترین میراث‌های معنوی و ناملموس در ایران به حساب می‌آید که در طول دوران مختلف ارزش و جایگاه خود را در میان مردم حفظ کرده است.

جمالی نژاد به گستردگی و تنوع وقف اشاره کرد و افزود: البته مقوله وقف تنها در میان مسلمانان وجود ندارد بلکه این سنت حسنه در سایر ادیان الهی نیز به شکل‌های مختلف دیده می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ویژگی‌ها و افتخارات فراوان شهر اصفهان در گذشته و حال گفت: اصفهان در سال 2006 پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و با و 13 شهر مطرح جهان از جمله بارسلون اسپانیا، سن‌پترزبورگ روسیه، فرایبورگ آلمان، کوالالامپور مالزی و یاش رومانی قرارداد خواهرخواندگی دارد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه اصفهان جزو 8 سازمان بین‌المللی و رئیس سازمان جهانی ICCN است، تصریح کرد: ثبت جهانی صنایع دستی اصفهان و پیوستن این شهر به شبکه شهرهای خلاق جهان در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی طی دو ماه اخیر نیز از مهم‌ترین افتخارات اصفهان به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: اصفهان یکی از متنوع‌ترین شهرهای جهان در حوزه صنایع دستی است و پس از پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق جهان، مدیرکل یونسکو با ارسال یک ایمیل ضمن تبریک این افتخار، به سفر سال گذشته خود به اصفهان اشاره کرده و از وجود زیبایی‌های این شهر ابراز شگفتی کرده است.

شهردار اصفهان در ادامه به اهمیت گردشگری در اصفهان اشاره کرد و گفت: اصفهان در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی معرفی می‌شود و سال آینده نیز میزبان فستیوال تورگردانان جهان خواهد بود.

قدردانی رئیس اوقاف بوسنی از توجه شهردار اصفهان به مقوله وقف

«سنائيد زائيمويچ» رئيس اوقاف كشور بوسني و هرزگوين نیز در حاشيه ديدار با دكتر مهدي جمالي‌نژاد شهردار اصفهان ضمن ابراز خشنودي از حضور خود در اصفهان اظهار كرد: به نظر من اصفهان زيباترين شهر جهان است و احساس خوب من نسبت به اصفهان پس از دیدار با شهردار اصفهان به مراتب افزایش یافته است.

وي با اشاره به استقبال و پذیرایی مدیران اوقاف و شهرداری اصفهان از وی و تیم همراهش تصريح كرد: توقع چنین استقبالی را نداشتم و اکنون احساس می‌کنم سال‌هاست در اصفهان زندگی می‌کرده‌ام و اهل اصفهان هستم.

رئيس اوقاف كشور بوسني و هرزگوين در ادامه ضمن قدردانی مجدد از شهردار اصفهان به خاطر اهتمام و توجه ویژه ایشان‌ به مقوله وقف و موقوفات ادامه داد: از شهردار اصفهان خواهشمندم این همکاری را همچنان با اوقاف حفظ کنند چرا که این همکاری سبب بقا و ماندگاری شهر هم خواهد شد.

وی با بيان اينكه مي‌دانستم اصفهان شهر تاريخي و توريستي است و دانشمندان زيادي از اين شهر برخواسته‌اند، افزود: با اين وجود فكرش را نمي‌كردم كه ساختمان‌هاي تاريخي اين شهر از 400 سال پيش تاكنون به اين خوبي حفظ شده باشند و این موضوع من را متعجب کرد.

زائيمويچ با اشاره به زندگی به‌روز مردم اصفهان همراه با حفظ مذهب و سنت اضافه کرد: توضیحاتی که از شهردار اصفهان درباره این شهر شنیدم سبب شد اکنون اصفهان نوین را به خوبی بشناسم.

رئيس اوقاف كشور بوسني و هرزگوين در بخش دیگری از صحبت‌های خود خواستار برقراری قرارداد خواهرخواندگی بین اصفهان و شهر سارایوو، پایتخت بوسنی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها