خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مراغه:
خبرگزاري بسيج: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در آئين عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه مراغه، گفت: امروز جهان تشنه حقیقت و معنویت بوده و می توان این تشنگی را با گسترش اسلام رفع کرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۳۱۳
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرنگارخبر گزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت السلام سیدعلی قاضی عسکر افزود: امروز دنیا به علت رشد سطح فکری تشنه حقیقت و معنویت بوده و اسلام حقیقی به علت آموزه های الهی و انسان دوستانه خود در حال گسترش است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آموزهای اسلام به تذکیه، علم آموزی، انسان دوستی و در نهایت تقوای الهی توجه شده، می توان با گسترش اسلام تشنگی جهان در معنویت و حقیقت طلبی را مرتفع کرد.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به جنايت تروريست ها و گروه هاي تكفيري به نام اسلام، بيان داشت: تکفیری ها به دنبال بد نام کردن اسلام در بین مردم هستند که در این ارتباط علما باید با علم آموزی خود و گسترش اسلام مانع از اهداف تکفیری ها باشند.
وی افزود: همه اهداف پیامبران الهی در راستای توسعه سعادت انسانی بوده که برای مبارزه با جهل، بی خردی تبلیبغ می کردند و اگر رسالت پیامبران نبود امروز یک شرایط حیوانی در زندگی انسان ها حاکم می شد .
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این آیین با اشاره به هفته وحدت، گفت: وحدت مسلمانان اعم از شعیه و سنی با تکیه بر مشترکات، از ضروریات امروز جهان اسلام بوده و این وحدت، رمز پیروزی مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: حفط وحدت مسلمانان امروز مهم‌ترین مسئله و بزرگ‌ترین عامل برای سد کردن راه دشمنان است و باید حول محور وحدت در مقابل هجمه آنان ایستاد.
وی با اشاره به نقش آفريني روحانيون در جامعه امروز، اظهار کرد: هدایت مردم به سوی خداشناسی و تبلیغ اسلام مهمترین ماموریت یک روحانی در عرصه های مختلف جامعه است.
حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه لباس روحانیت در واقع نشانه نبوت است، ادامه داد: روحانیان و علما همیشه در احیا و اشاعه فرهنگ دین ناب محمدی(ص) پیشگام بوده و در کنار آن، ارشاد و هدایت جامعه را بر عهده دارند.
در پايان این آیین، 20 تن از طلاب حوزه های علمیه مراغه به لباس روحانیت ملبس شده که یک تن از آن ها سید و چهار تن نیز حافظ کل قرآن کریم هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها