در همه شهرهای این استان ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه ارتقاء شرایط بهداشتی، ‌درمانی وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۱۳۳۲۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از فارس، دکتر فرهاد پورفرضی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در گفتگویی اظهار کرد: یک سال اخیر موفق به جذب 115 پزشک متخصص و عمومی شدیم که اغلب این پزشکان جذب مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستانی شهرهای مختلف استان به ویژه مناطق محروم شدند تا بدون اینکه مطب خصوصی برای خود دایر کنند در قالب کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی بتوانند به هموطنانمان با کمترین نرخ ارائه خدمات کنند.

وی با یادآوری اینکه در کنار جذب این نیروها که عمدتاً نیز متخصص بودند ما در ارتقاء هتلینگ بیمارستان‌ها، افزایش تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری نوسازی ناوگان خودرویی بهداشتی، درمانی و همچنین ضرورت بهینه‌سازی امکانات و وسایل موجود گام‌های جدی و اساسی برداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با یادآوری اینکه استان اردبیل از استان‌های شاخص در ارائه خدمات بهداشتی،‌ درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت بوده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اجرای طرح تحول سلامت یکی از طرح‌های موفق همراه با نتایج و خروجی مشخصی بوده که به یقین همه به خروجی مثبت آن اذعان دارند.

پورفرضی افزود: تا پایان امسال در قالب طرح تحول سلامت کلینیک‌های تخصصی دندان‌پزشکی، تجهیز برخی از بیمارستان‌ها به امکانات جدید ارتقاء هتلینگ،‌ راه‌اندازی بیمارستان ترومای اردبیل و همچنین مجهز شدن مراکز بهداشتی، درمانی بخش‌ها و روستاها به امکانات پیشرفته برای افزایش خدمات‌رسانی تلاش‌های جدی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما همچنان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان حمایت می‌کنیم و بر این باوریم در این استان در همه شهرها ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در حوزه ارتقاء شرایط بهداشتی، ‌درمانی وجود دارد.

پورفرضی به فعالیت مثبت دانشگاه علوم پزشکی در قالب ارائه خدمات به زائران حسینی در ایام اربعین اشاره کرد و ادامه داد: ما توانستیم علاوه بر استقرار اکیپ‌های خدمات‌رسان بهداشتی و درمانی که به صورت داوطلبانه در این مسیر حاضر شده بودند، در مناطق مرزی و آن سوی مرز کشورمان در عراق اکیپ‌هایمان را مستقر کنیم تا در مدت یک هفته‌ای که تیم‌های ما مستقر بودند خدمات بهداشتی، درمانی به زائران اربعین حسینی ارائه شود که از این جهت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل جزو مراکز موفق کشور شناخته و معرفی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با یک حرکت کیفی‌تر و قابل قبول‌تر بتوان در مسیر پیشبرد اهداف و برنامه‌ها حرکتی جدی و راستینی را انجام داد.

ارسال نظرات