همایش بزرگداشت حماسه 9دی که قرار بود روز چهارشنبه 9دی در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار شود، بنا به دلایل نامعلومی لغو شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۴۰۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی به نقل از مطالبه گر، همایش بزرگداشت حماسه 9دی که قرار بود روز چهارشنبه 9دی در دانشگاه آزاد زاهدان برگزار شود، بنا به دلایل نامعلومی لغو شد.

 

ماجرا از پیامکی با این مضمون آغز می‌شود: "اطلاعیه/ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان برگزار می نماید:/ مراسم بزرگداشت "حماسه نهم دی"/ زمان: چهارشنبه 09/10/94 ساعت12/ مکان: تالار علامه حلی دانشگاه/ (روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان)"

 

این پیامک در روز دوشنبه 7 دی‌ماه ارسال شده و پیامک دیگری با مضمون "اطلاعیه/ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اعلام نمود:/ به جهت فراهم نبودن مقدمات برگزاری مراسم بزرگداشت نهم دی، برگزاری مراسم "جشن میلاد حضرت رسول(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همچنین رونمایی از مسابقه بزرگ کتابخوانی(کتاب نامیرا)جایگزین خواهد شد./ زمان: چهارشنبه 09/10/94 ساعت12/ مکان: تالار علامه حلی دانشگاه/ روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان" امروز ارسال می‌شود که حکایت از اتفاقات پشت پرده‌ای در دانشگاه آزاد دارد.

 

در همین ارتباط، حجت الاسلام رضا ایمانی‌خواه، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در گفت وگو با مطالبه گر، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور، ملاحظات و مسائل خاص خود را دارد.

 

وی با اشاره به حضور هاشمی رفسنجانی در رأس دانشگاه آزاد ادامه داد: چون در رأس دانشگاه آزاد، آقای هاشمی رفسنجانی حضور دارد، سیاست آن در کل کشور بر این اصل استوار است که در مسأله 9 دی ورود نکنند؛ زیرا یک سر قصه به خود آنها مربوط می‌شود و مسئولین دانشگاه نیز به دنبال به خطر انداختن جایگاه خود نیستند.

 

حجت الاسلام ایمانی‌خواه افزود: روز گذشته در باب همین مراسم، سعی در برقراری تماس با ریاست دانشگاه داشتم که ایشان در همایش وحدت در تهران بسر می‌بردند اما با پیگیری معاونت نهاد، ریاست دانشگاه طی تماسی اعلام کرده که در این مراسم به ایشان فشاری وارد نشود؛ زیرا بحث از آقای هاشمی رفسنجانی را به دنبال خواهد داشت و این امر تبعاتی برای ایشان دارد.

 

وی در پایان بیان کرد: ما برای اینکه جلسه تعطیل نشود، موضوع آن را عوض کردیم و هفته وحدت را بعنوان محوریت قرار دادیم.

 

اما اظهارات مسعود اکبری‌زاده، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد زاهدان در این باره شنیدنی است که در گفت وگو با مطالبه گر گفت: هر همایش و مراسمی که بخواهد در دانشگاه اجرا شود، باید در شورای فرهنگی طرح شود و به تصویب برسد.

 

وی با ابراز بی‌اطلاعی از برگزاری همایش 9 دی اظهار داشت: تاکنون طرح و سخن برگزاری چنین مراسمی از سوی هیچ یک از کانون‌ها و نهادهای دانشگاه به شورای فرهنگی نیامده است؛ لذا چنین برنامه‌ای برگزار نخواهد شد ضمن اینکه تاکنون هر طرحی به شورای فرهنگی دانشگاه آمده، اجرا شده است

ارسال نظرات