جشنواره خلاقیت ها و ابتکارات پایگاه های مقاومت بسیج و اختتامییه کارگاه آموزشی شورای حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پادگان شهید غلامی برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۱۳۴۳۹
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: جشنواره خلاقیت ها و ابتکارات پایگاه های مقاومت بسیج و اختتامییه کارگاه آموزشی شورای حوزه و پایگاه های مقاومت  مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با حضور سرهنگ ندایعلی معاون محترم هماهنگ کننده ، فرماندهان نواحی ، حوزه ها ، فرماندهان پایگاه های برگزیده در جشنواره ، مسئولین بسیج مساجد و محلات ، جامعه زنان طرح و برنامه ، تعلیم و تربیت نواحی مقاومت و مسئولین معاونت های سپاه در پادگان شهید غلامی برگزار شد .

سرهنگ طرفی مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) ضمن تبریک ماه ربیع الاول، آغاز امامت حضرت حجت ابن الحسن المهدی (عج) ، تبریک سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) و پیشاپیش تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) از حضور کلیه حاضرین در جلسه تقدیر و تشکر کرد .

وی گفت: کل طرح های رسیده از نواحی مقاومت جهت حضور در جشنواره  110 طرح بوده که 46 طرح توسط معاونت های موضوعی تایید شده و 7 طرح به عنوان طرح برگزیده استانی توسط دبیرخانه جشنواره تایید شد .

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه ولی عصر (عج) 7 طرح برگزیده استانی را که به شرح زیر است را عنوان کرد: 

 1- طرح صالحین نیکوکار توسط حجه الاسلام محسن خادمی زاهدی از پایگاه مقاومت بسیج حضرت ابوالفضل (ع) ، حوزه 2 شهری ، ناحیه مقاومت بسیج ایذه

 2- طرح یادمان مجازی شهداء توسط برادرمحسن مسلم نیا از پایگاه مقاومت بسیج شهید جعفری ، حوزه 9 شهری، ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اهواز

 3- طرح چوب بری و حکاکی توسط برادر ضرغام بهزادیان از پایگاه مقاومت بسیج امام رضا (ع) ، حوزه شهید دقایقی ، ناحیه مقاومت بسیج بهبهان

 4- طرح مستند مقابله با ماهواره توسط برادر امیر قمر زاده از پایگاه ولی عصر (عج) ، حوزه حمزه سیدالشهداء ، ناحیه مقاومت بسیج دزفول

5- طرح اهدای کمک هزینه ماه عسل جوانان مسجدی توسط برادر مهدی حسین زاده از پایگاه مقاومت بسیج شهید جهان آرا، حوزه مقاومت بسیج شهید صدوقی ، ناحیه مقاومت بسیج ایذه

 6-طرح باشگاه رزمی ذوالفقار توسط برادر محمد عالی پور از پایگاه مقاومت بسیج شهید اسکندری ، حوزه شهید صدوقی ، ناحیه مقاومت بسیج ایذه

 7-طرح محرومیت زدایی توسط برادر ابراهیم جنامی از پایگاه رسول اکرم (ص) ، حوزه مقاومت بسیج خیبر ، ناحیه مقاومت بسیج شادگان

وی ادامه داد: سه مسئول بسیج مساجد و محلات نواحی مقاومت برادران محسن خلاص از دزفول و احسان راوند از بهبهان و رحم خدا محمودی از ایذه بهترین عملکرد را در اطلاع رسانی و پیگیری امور مربوط به اجرای جشنواره حوزه ای و ناحیه ای را داشتند .

وی در ادامه گزارش خود عملکرد نواحی مقاومت را در اجرای کارگاه آموزشی شورای حوزه و پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات برادر و خواهر را مطرح کرد وافزود: از 20550نفر سهمیه ابلاغی برادر 12646نفر و از 7830 نفرسهمیه ابلاغی 6176 نفر آموزش های لازم را دیدند  که از نواحی درجه یک نواحی امام علی (ع) و امام حسین (ع)شهرستان اهواز از نواحی درجه دوم نواحی شوش و دشت آزادگان و از نواحی درجه سه نواحی هفتکل و رامشیر بهترین عملکرد راداشتند .

در ادامه 7 فرمانده پایگاه های برگزیده در جشنواره طرح های خود را تشریح نمودند .

1- حجه الاسلام محسن خادمی زاهدی در خصوص طرح صالحین نیکوکار عنوان کرد که ابتدا سرگروه با هماهنگی و طرح مسئله در حلقه اقدام به تشکیل صندوقی می نماید و متربیان هرمبلغی که می تواند به سرگروه می دهند و با توجه به شناسایی با منطقه و افراد کم بضاعت و فقیر و ایتام به به صورت نقد یا سبد کالا در اختیار این محرومین می گیرد.

2-برادر محسن مسلم نیا در خصوص طرح یادمان مجازی شهدا گفت: پایگاه شهید جعفری اقدام به ایجاد سایتی جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا ، معرفی   و انتشار آثار شهدای مسجد بلال به آدرس () و یادمان مجازی شهدا به آدرس () نموده که بخش شهدا شامل مطالب مربوط به هرشهید و بخش یادمان ارسال مطالب در زمینه های دفاع مقدس ، کشورهای منطقه و . . .  می باشد .

3- برادر ضرغام بهزادیان در خصوص طرح چوب بری و حکاکی گفت: که ابتدا با پشتیبانی سرگروه متربیان به گروه های 6 نفره تقسیم می شوند و تصورات ذهنی خود را ابتدا در روی کاغذ و سپس بر روی چوب طراحی و برش می دهند و بعد از رسیدن به حد معمول در مسجد به نمایش و فروش می رسانند و پول هر تابلو متعلق خود فرد طراح می باشد که خود نوعی اشتغال زایی است .

4- برادر امیر قمر زاده  در خصوص طرح مستند مقابله با ماهواره گفت: که این پایگاه اقدام به ایجاد فیلمی جهت نمایش مضرات ماهواره تحت عنوان بختک نموده است که مضرات ماهواره را از جمله ضعف تحصیلی فرزندان ، کناره گیری و احساس تنهایی آنها و انجام کارهای خلاف شئونات اسلامی ، تضعیف بنیان خانواده و . . .  نموده است .

5- مهدی حسین زاده در خصوص طرح اهدای کمک هزینه ماه عسل جوانان مسجدی عنوان کرد با همکاری هیئت امنا جهت ترویج فرهنگ ازدواج بین جوانان و جذب انها به مسجد اعلام داشته که هر جوان مسجدی ازدواج نمایید مبلغ 300000هزار تومان به صورت بلا عوض جهت هزینه ماه عسل به آنها داده می شود .

6- برادر محمد عالی پوردر خصوص  طرح باشگاه رزمی ذوالفقار گفت: اقدام به ساخت سالن و باشگاه رزمی کاران ذوالفقار را تاسیس کردیم و با مربی کانگ فو تو آ کار خود را شروع و از این طریق در جذب جوانان و نوجوانان موثر بوده است و در حال حاضر یک باشگاه ورزشی فرهنگی مجهز داریم .

7- برادر ابراهیم جنامی در خصوص طرح محرومیت زدایی گفت: در فصول مختلف سال با همکاری بسیجیان و خیرین منطقه نشست های درخصوص چگونگی کمک به محرومین برگزار می گردد که یکی از ضعیف ترین خانوارها شناسایی می شود و خدمات محرومیت زدایی اجرا می گردد .که تاکنون 4 پل تردد روستایی و کمک به ساخت خانه 4 خانواده محروم و . . . اقدام شده است.

سرهنگ ندایعلی معاون محترم هماهنگ کننده گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اقدامات راهبردی و آینده نگری امام (ره) تشکیل بسیج بود و اگر مثلث شوم صهیونیستی فکر می کنند که می توانند با اقداماتی که در کشورهای اسلامی بوجود آمده نوری را که روشن شده را خاموش کنند نمی توانند . در پایان برنامه از 7 فرمانده برگزیده ،3 مسئول بسیج مساجد و محلات موفق در جشنواره و 6 فرمانده موفق در اجرای کارگاه آموزشی شورای حوزه و پایگاه بسیج مساجد و محلات برادر و خواهر با لوح سپاس تقدیر و تشکر به عمل امده است .

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات