عضو هیئت رئیسه اتاق ایران:

فرجام در آستانه برجام شدن

انتظار می‌رود با ورود سرمایه‌گذاران خارجی موانع پیش‌روی صدور مجوزهای کسب و کار برطرف شده و با حذف قوانین زاید و بروکراسی اضافه صدور مجوزها و پروانه‌ها در کمترین زمان اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۶۱۳۴۷۸
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: تا چند روز آینده نتیجه توافقات برجام به فرجام می‌رسد و ما شاهد رفع بسیاری از موانع جذب سرمایه‌گذاری‌‌ها در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر مذاکرات هیئت‌های خارجی با ورود به کشورمان در اتاق ایران و وزارتخانه‌های اقتصادی از رونق خاصی برخوردار بوده است، افزود: انتظار می‌رود با ورود این سرمایه‌گذاران خارجی موانع پیش‌روی صدور مجوزهای کسب و کار برطرف شده و با حذف قوانین زاید و بروکراسی اضافه صدور مجوزها و پروانه‌ها در کمترین زمان اتفاق بیفتد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: در جلسه شورای گفت‌وگویی که در تهران داشتیم دادستان تهران در جلسه حاضر شده و به عنوان یک پیشنهاد قول داد تا مرحله صدور سوء پیشینه را از مراحل صدور مجوزها حذف کرده و یا نسبت به تسریع این کار اقدام کند.

پیرموذن تصریح کرد: امیدواریم در استان اردبیل نیز همین اتفاق با همکاری خوب دادستان عمومی و انقلاب اردبیل رخ بدهد تا حداقل زمان را در صدور مجوزها برای حوزه کسب و کار شاهد باشیم چرا که زمان طی شده 8 تا 9 ماهه برای این کار منطقی و معقول به نظر نمی‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه باید زمان صدور مجوزها برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی به حداقل رسیده و خدمات‌رسانی نیز تسریع شود، یادآور شد: با توجه به اینکه تسهیلات بانکی با نرخ سود بسیار بالایی به تولیدکنندگان ارائه می‌شود منطقی به نظر نمی‌رسد سه تا چهار ماهی که برای بهره‌برداری نیاز است یک سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی بتواند در این مدت سود بانکی را پرداخت کند اما خبری از فعالیت اقتصادی به دلیل طولانی بودن فرایند صدور مجوزها به وجود نیاید.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران به مراحل مختلف و پیچیده صدور مجوزها از زمین واگذار شده تا مجوزهای بهداشتی و سایر استعلامات بیان کرد: امیدواریم قوانین مخل تولید با دوراندیشی و نگاه واقع‌بینانه برطرف شده و در حوزه تولید و اصناف این موارد یکی پس از دیگری برطرف شود.

پیرموذن با بیان اینکه ادعای صدور مجوز، جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در کمتر از یک ساعت و یک روز جای تامل دارد که در صورت واقعی بودن این شرایط ما باید در دنیا رتبه اول را در فضای کسب و کار داشته باشیم، ‌ادامه داد: به نظر می‌رسد واقعیت غیر از این چیزی است که برخی‌ها مدعی آن هستند و باید فضایی فراهم آید تا در شرایطی که بهره‌وری به 25 درصد رسیده موانع مخل تولید، صدور مجوزها و روند استعلامت به حداقل رسیده و شرایط معقول و منطقی برای سرمایه‌گذاران فراهم آید.

وی با انتقاد از تاخیر 8 ساله برای صدور یک مجوز قانونی برای سرمایه‌گذار حوزه آب‌های معدنی در این استان گفت: این سرمایه‌گذار که از روند پیگیری پرونده خود و ایجاد اختلال برخی از نهادها و دستگاه‌های صادر کننده مجوز گله‌مند بود شکایت و درد خود را به کمیته قضایی آورده تا مشخص شود که چرا بعد از هشت سال و حضور استانداران مختلف در این استان مجوزی برای این سرمایه‌گذار صادر نشده است در حالی که ایرادات وارده نسبت به حجم آبی که باید به این سرمایه‌گذار در اجرای پروژه‌اش واگذار شود غیرکارشناسی و غیرمنطقی معرفی می‌شود در حالی که واقعیت خلاف این است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: امیدواریم در قالب این جلسات به سرعت موانع پیش‌روی تولید و سرمایه‌گذاری در این استان برطرف شود تا با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کشور و استان به سرعت شاهد پویایی اقتصاد استان اردبیل باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار