بانک مرکزی روسیه با هدف دلارزدایی، پول‌شویی و جلوگیری از حمایت‌های مالی تروریست‌ها، سیاست‌های جدید ارزی را به بانک‌های این کشور ابلاغ کرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۵۰۲
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

به گزارش بسیج، به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه قوانین محکمی برای مبادلات ارزی در این کشور اجرا می‌کند و مطمئن است که راه پول‌شویی و حمایت‌های مالی تروریست‌ها را خواهد بست.

از روز یکشنبه مقامات این کشور، مشتریان را ملزم کرده‌اند تا نام، جزئیات پاسپورت، مکان ثبت‌نام، تاریخ تولد و شماره ارجاع مالیات را در صورت مبادلات بیشتر از 15 هزار روبل اعلام کنند.

براساس این گزارش، این فرم‌ها توسط بانک‌ها پر می‌شود و اطلاعات مشتریان نزد بانک‌ها حداقل به مدت 5 سال از تاریخ آخرین مبادلات محفوظ خواهد ماند.

همچنین بانک‌ها قانونی دارد که ملزم می‌کند اطلاعات در مبادلات مالی، مشتری‌ها،  مشاغل‌شان و منشأ پولشان را ذکر کنند.

پیش از این در صورتی که مبادلات به میزان 14 هزار تا 600 هزار روبل بود مشتری‌ها ملزم به دادن مشخصات نام و جزئیات پاسپورت بودند.

براساس سخنگوی گازپروم بانک، این قانون برای مبارزه با پول‌شویی و حمایت‌های مالی تروریستی انجام می‌شود.

اما در این میان یوگنی گوندماهر اقتصاد‌دان معتقد است که این اقدام روسیه برای تعدیل نرخ مبادله دلار در برابر روبل است.

وی می‌گوید: «فکر می‌کنم بانک مرکزی پیش‌بینی تضعیف بیشتر روبل را می‌کند و بنابراین تصمیم گرفته جلوی آن را بگیرد. اقدامات محدود کننده روسیه به ویژه برای جلوگیری از افت و خیزهای روبل است و همچنین این اقدام به عنوان سیاست ضد تورمی محسوب می‌شود چرا که افت سریع نرخ برابری روبل به تورم بیشتر دامن خواهد زد.»

ارسال نظرات