خبرهای داغ:
وبلاگ های استان هم در این روزها تحت تاثیر ششمین سالگرد حماسه 9 دی ماه بودند.
کد خبر: ۸۶۱۳۵۶۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از خانه وبلاگ نویسان کرمانشاه، همزمان با  ششمین سالگرد حماسه مردمی 9 دی ماه، وبلاگنویسان نیز دست به قلم شده و به این رویداد مهم پرداختند.

 

وبلاگ " هنرمند باش " نوشت :

 

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9 دی ماه 1388  نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زريّن ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به شمار می آید.

 

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابرتمام دنيای آنها خواهند ايستاد.

 

روز نهم دی ماه در تاريخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار شد که در اين روز ماندگار و تاريخی ملت هميشه در صحنه ايران اسلامی، حماسه ای ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله العظمی خامنه ای را شاد ساخت.

 

نهم دی ماه روز غلبه جنود الهی بر جنود شيطان است. روز خروش ملت ايران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و يا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسينی است.

 

 

وبلاگ " به نام آفریننده مهربانی ها " نوشت:

 

 

چند سال از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در سال 88 می‌گذرد، انتخاباتی که حلاوت حضور 85 درصدی مردم در آن با عدم تمکین نانجیبانه گروهی فتنه‌گر به رأی مردم، تلخ شد.

 

اگرچه این فتنه‌گران هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند ولی مسبب ثبت حماسه‌ای جدید در تقویم ایران اسلامی شدند.

 

نهمین روز دی‌ماه 88 برای همیشه ماندگار شد. اگر 22 بهمن 57 روز پیروزی جمهوری اسلامی بود اما 9 دی 88 روز مهم‌تری است. به این دلیل که به جهان ثابت شد نظام جمهوری اسلامی ایران شکست‌ناپذیر است. روزی که اوج ولایت‌پذیری مردم ایران به نمایش گذارده شد.

 

به هر حال آنچه در حماسه "9 دی" رخ داد، در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملا الهی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبوده و نیست. این نکته همان است که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود فرمودند و به آن تاکید کردند که: «در "نهم دی" دست اراده الهی دیده شد وگرنه این کارها، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام گیرد، این کار خدا است، این دست قدرت الهی است، این چیزها دست من و امثال من نیست.»

 

حال برخی می‌پندارند گذر زمان خواهد توانست گرد فراموشی بر گناه فتنه‌گران افشانده و جنایت و خیانت آنان را از خاطر نظام و ملت ببرد. از این رو است که در سطوح مختلف تلاش‌هایی برای حساسیت‌زدایی از فتنه آغاز شده است.

 

بعضی طلب‌کارانه می‌خواهند قبح فتنه 88 را بشکنند و آن را عادی جلوه دهند و سران فتنه را تبرئه و بی‌گناه معرفی کنند و در این خیال خام به سر می‌برند که می‌توانند در صفوف وحدت و اعتقادات محکم ملت خللی ایجاد کرده و شاید بتوان ملت را از مسیر اصلی‌اش خارج کرده و به هدف شوم‌شان برسند.

 

«فتنه» و جرم «سران فتنه» هرگز از یادها نخواهد رفت، آن‌چنان که مقام معظم رهبری در پاسخ به این توهم، قاطعانه فرمودند: «من قبلاً درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و اینکه نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعاً شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

 

 

وبلاگ "  بانو " نوشت :

 

 

 

نهم دی سال ۸۸  یكی از مهمترین اوراق كتاب زرین تاریخ شكوهمند انقلاب اسلامی است.مردم ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی در روز نهم دی ماه سال ۸۸ با همان شور و شعور روزهای آغازین انقلاب، حضور خود را در صحنه دفاع از انقلاب و ولایت اعلام كرده است.نهم دی سال ۸۸ را می توان یكی از مهمترین اوراق كتاب زرین تاریخ شكوهمند انقلاب اسلامی دانست؛ برگی كه بسیاری از تحولات و لحظات تلخ و شیرین سال های ابتدایی استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پس از سی سال در ذهن ها تداعی کرد. درست همانند سی سال قبل از آن، مردم انقلابی ایران پس از یك پیروزی بزرگ و به یادماندنی، انواع و اقسام قانون شكنی ها و بی اخلاقی ها و فتنه گری ها را شاهد بودند؛ حتی این فتنه گری ها و بی بصیرتی ها تا آنجا پیش رفت كه حرمت عزای عاشورای حسینی شكسته شد و یكبار دیگر صدای سوت و كف در این روز حزن و اندوه در برخی نقاط به گوش رسید.

 

اما تاسوعا و عاشورای حسینی چیزی نبود كه مردم بتوانند از آن چشم بپوشند، چرا كه موجودیت و هویت ایران و ایرانی از قیام خونین اباعبدالله الحسین (ع) مایه می گیرد. پس از این اهانت آشكار بود كه بغض در گلو مانده ملت مسلمان ایران شكست و نتیجه اش خلق حماسه ای عظیم و باشكوه در روز نهم دیماه بود.

 

نهم دی ماه روز تجدید بیعت تاریخی مردم متدین و بصیر ایران با ولایت، امام و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی بود می افزاید: حماسه ۹ دی به همه فتنه گران و دشمنان نشان داد كه پیوند ملت با آرمان های امام، شهدا، انقلاب و ولایت، پیوندی عمیق و ناگسستنی است و عشق و ارادت مردم به رهبر و مقتدایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) عمیق و ریشه در اعتقادات دینی دارد و اینچنین بود كه امواج این دریای عظیم و طوفانی ملت، طومار بی حرمتی ها و فتنه ها را در هم پیچید و تمامی توطئه ها و ترفندهای سی ساله دشمنان انقلاب و نظام را خنثی كرد و همانند یك رفراندوم سراسری، مهر باطلی بر تمام تبلیغات بیگانگان زد.

 

اینك در سالروز این حماسه جاوید و زیباترین تصویر تجلی عشق و ارادت ملت مسلمان ایران به انقلاب و اصل مترقی ولایت فقیه، کارکنان، هیئات مذهبی، کانون مداحان، علماء و روحانیون، جامعه قرآنی و کانون های فرهنگی و دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ضمن گرامیداشت این خاطره شیرین و حماسه به یادماندنی، همراه با تمامی آحاد امت اسلامی همچون سال های گذشته، آمادگی حضور خود در تمامی صحنه های دفاع از انقلاب و نظام، و پیوند عاشورایی با ولایت را اعلام نموده و از مردم متدین و انقلابی زنجان دعوت می نماید یک بار دیگر با حضور پر خروش و انقلابی خود در این میدان مشت محکمی به دهان استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها بزنند.

 

 

 

وبلاگ "  خالق مهربانی ها " نوشت :

 

 

حماسه 9 دی تجلی حضور ملتی بصیر و بیدار بود که در سایه رهنمون های دیدبان بیدار انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب توانستند جلوه ای نو در تاریخ این مرز و بوم ایجاد کنند تا دشمنان بدانند این مردم تا پای جان در راه آرمانهای خود ایستاده اند و به همین مناسبت این روز را روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شد.

 

حماسه 9 دی ملت ایران دارای پیام های زیادی است ولی مهمترین پیام 9 دی این بود که این ملت ولایتمدار ایران اسلامی در نقطه نقطه این کشور و گوشه گوشه این مملکت علوی با حضور خود بر این مهم صحه گذاشتند که همه دشمنان و فتنه گران را مات و مبهوت کرد.

 

این مردم ثابت کردند که علیرغم وجود مشکلات فراوانی که در کشور وجود داشد و وجود دارد اما مردم ولایتمدار نخواهند گذاشت مملکتی که با خون هزاران شهید و جانباز بدست آمده به دست نا اهلان بیفتد و لذا مهمترین پیام این بود که ملت هنوز هم با تمام قوا پای این انقلاب ایستاده است.

 

صدور این پیام از طرف جان برکفان نظام ولایت و سربازان امام خامنه ای بود و گیرندگان پیام تمامی مردم دنیا خصوصا فتنه گران داخلی و اربابان خارجی آنها هستند.فتنه یک برنامه از پیش طراحی شده است و قطعا دشمن برای هر احتمالی که ممکن است پیش آید نقشه دارد، به همین دلیل است که می بینیم ساکتین فتنه در واقع پشتیبانی و آتش تهیه دشمن هستند و دائما درصدد هستند که فتنه را تمام شده طلقی کنند تا این موضوع را عادی جلوه دهند اما مردم ما با بصیرت تمام پشت سر ولایت مطلقه فقیه خواهند ماند و گوششان به دهان ایشان است لذا با زنده نگه داشتن این حماسه هر فتنه جدیدی را در نطفه خفه خواهند کرد.

 

 

وبلاگ " دلداده " نوشت :

 

 

 

9دی ماه  یک روز تاریخی در انقلاب است یعنی همانند همان روز 22 بهمن، تسخیر لانه جاسوسی و سایر روزهای مهم است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب محسوب می شود.در واقع این روز یک تجربه بزرگی برای این است که مردم ما یک بار دیگر بیایند و ارزشهای انقلاب 57 رای به دست بگیرند و پرداختن به آن واجب است.

 

همه مردم و گروهها و احزاب باید به حوادث قبل از 9 دی و همچنین روز 9 دی توجه کنند زیرا اینها تجربه هایی است که ارزان به دست نیامده اند و باید مراقبت کنیم که ارزان از دست نروند و عقب گرد اتفاق بیفتد.

 

وبلاگ دفتر خبرسرپلذهاب نوشت:

 

پوستر/9دی، تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار

 

در قضیه‌ی ۹ دی سال ۸۸ یک نکته اساسی است و آن نکته برمیگردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیم بی‌نظیر تاریخی در سال ۵۷، همان روح در ماجرای ۹ دی نشان داده شد؛ کمااینکه در قضایای گوناگون دیگر هم نشان داده شده، لیکن در ۹ دی به شکل بارزی نشان داده شد؛ به طوری که جای انکار و تردید و تامل برای هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقی نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱

یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه‌ی ۹ دی هست، که باز آن را کاملا به حوادث انقلاب نزدیک میکند، مسئله‌ی عاشوراست. یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام آن نکته‌ی عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند: «ماهی که خون بر شمشیر پیروز است». این حرف کوچکی نیست: پیروزی خون بر شمشیر. ماها عادت کرده‌ایم، این حرفها را هی تکرار میکنیم؛ کانه عمقش گاهی از یادمان میرود. خون بر شمشیر پیروز میشود، مظلوم بر ظالم فائق می‌آید، کشته بر کشنده فائق می‌آید؛ این همان چیزی است که در عاشورا پیش آمد. امام این را در محرم سال ۵۷ مطرح کردند، در قضیه‌ی ۹ دی هم باز پای امام حسین در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضا سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود. ۱۳۹۰/۰۹/۲۱

بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیله‌ی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبه‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌تر شده است. ۱۳۸۹/۰۷/۲۷

 

به نقل از وبلاگ روزشمار:

صد خاطره از شور رشادت داریم از قافله ی عشق حکایت داریم

 

صد خاطره از شور رشادت داریم
از قافله ی عشق حکایت داریم
روز ۹دی جهانیان فهمیدند
نسبت به امام خویش، غیرت داریم

آتش زدن پرچم ارباب "حسین"
داغی ست که تا روز قیامت داریم
مدیون دعای حضرت زهراییم
اینگونه اگر عشق به هیأت داریم

جمهوری_زهرایی ما پابرجاست
وقتی که به دل نور بصیرت داریم
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
صد شکر که نعمت ولایت داریم

از یُمن وجود حضرت سیّد_علی ست
امروز اگر اینهمه عزّت داریم
پروانه صفت دور سرش می گردیم
از بس که به ساحتش ارادت داریم

بارهبر خویش روزی، ان شاالله
تا کربلا ... عزم زیارت داریم
ما وارث جبهه های شور و شوقیم
عمریست همه عشق شهادت داریم

جز فیض ظهور قائم آل الله (ص)
در بین دعا دگر چه حاجت داریم؟
ای کاش که انتظارها سَر برسد
از مشرق نور... عشق ِ حیدر برسد

 

به نقل از وبلاگ اجتماعی:

فتنه و مهره های دشمن

 

یکی از خیانتهای فتنه گران تکمیل پازل طراحی شده ی آمریکا بود!
این مهره های آمریکایی باعث شدند تا دشمن در کنار تهدیدات نظامی، با آشوب و اخلال، وضعیت کشور را بحرانی کنند.

 

به نقل از وبلاگ ماهک:

 

 

مردم ما در مقابله‌ی با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مشت محکمی به دهان فتنه‌گران زد. این کار را خود مردم کردند. این حرکت یک حرکت خودجوش بود؛ این خیلی معنا دارد؛ این نشانه‌ی این است که این مردم بیدارند، هشیارند.

 

به نقل از وبلاگ ساقی:

عبرت های فتنه

 

ما فرو خورده هر طوفانیم

آماده دفع خار از این میدانیم

تنها به اشارتی ز رهبر کافیست

تا ریشه هرچه فتنه را خشکانیم

 

به نقل از وبلاگ یاس سپید:

معرفی شهید بصیرت ...

 

شهید عبدالحمید دیالمه در اردیبهشت ماه ۱۳۳۳ در تهران به دنیا آمد. پس از دوره متوسطه سه سال در خدمت مدرسین حوزه علمیه قم و نظرات دکتر شریعتی بود. او با زمینه های مختلف از جمله علوم مختلف اسلامی، عرفان، فلسفه و منطق نزد استاد شهید مطهری آشنا شد و علوم جدید را در رشته پزشکی در دانشگاه مشهد ادامه داد.

و در این دانشگاه اقدام به تأسیس کتابخانه اسلامی نمود. و برای اولین بار در سطح ایران دعای کمیل را پایه گذاری کرد جلسات سخنرانی خود را تحت عنوان «صراط مستقیم» شروع کرد. که در خلال این حرکت اعتقادی بارها توسط ساواک دستگیر شد. او پس از اتمام تحصیل به تهران آمد و مجمع احیاء تفکرات شیعی را تأسیس کرد. وی در سن ۲۶ سالگی به عنوان نماینده مردم مشهد به مجلس راه یافت و عضو کمیسیون امور شوراها شد.

وی به زبان های انگلیسی، عربی و فرانسوی مسلط بود. او از اولین کسانی بود که انحراف از خط اسلام را در بنی صدر مشاهده کرد و به قصد افشاگری به تهران آمد و در روزنامه انقلاب اسلامی تحصن اختیار کرد و جریان بنی صدر را بر ملاء نمود و او را به مناظره دعوت کرد و خط لیبرالیسم را که تحت نام خط مصدق مطرح بود باز شکافت.

 

تولد:
۴ اردیبهشت ۱۳۳۳ در تهران در خانواده‌ای مذهبی.

– مرحوم دکتر حمید دیالمه پدر شهید، قبل از انقلاب با حضور در جلسات انجمن اسلامی پزشکان که شهید مطهری از گردانندگان آن بود، باعث گردید
فرزندش عبدالحمید (که وحید صدایش می‌کردند)، با مباحث سیاسی، مواضع و افراد فعال در عرصه‌های سیاسی و انقلابی آشنا شود. در آن
جلسات از حضور سیاسیون و روحانیون مطرح آن زمان برای سخنرانی بهره گرفته می‌شد؛ افرادی همچون شهید دکتر بهشتی و مهندس بازرگان.

– پدر شهید در دوران بعد از انقلاب با تشکیل سازمان پزشکی امام خمینی علاوه تربیت نیروهای امدادگر در طول دفاع مقدس، تعدادی درمانگاه خیریه
را مدیریت می‌نمود که این امر تا هنگام وفات ایشان ادامه داشت.

تحصیلات:- پس از طی دوره دبستان ، آغاز دوره متوسطه در دبیرستان هدف شماره ۳ / اخذ دیپلم طبیعی و شروع تحصیل علوم حوزوی. (تصاویر دوران تحصیل را در بخش تصاویر ،
ملاحظه بفرمایید.)

– سیره و حدیث را نزد اساتید حوزه علمیه قم و علوم مختلف منطق ، فلسفه و عرفان را نزد استاد شهید آیه الله مرتضی مطهری آموخت.
– سال ۱۳۵۲ به دانشگاه فردوسی مشهد وارد شد.
– اخذ مدرک دکترای داروسازی از این دانشگاه در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۵۸٫ (تصویر مدرک و پایان‌نامه در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید
فعالیت‌های پیش از پیروزی انقلاب:
– ارتباط مستمر با علمای تهران و شرکت درجلسات شهید مطهری، شهید بهشتی و دکتر بازرگان از دوران جوانی.

– از سال ۱۳۵۲ تا اواخر سال ۱۳۵۶ شروع به مبارزه مخفی با رژیم شاه نمود.

– در سال ۱۳۵۴ به همراه چند تن از دوستان ، برای بررسی اوضاع منطقه و ساخت مستندی پیرامون وضعیت فقر در نقاط محروم ایران، به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند و از اوضاع کپرنشینان فیلمبرداری و با ایشان درباره وضع بد زندگی مصاحبه نمودند، که در چاهبهار توسط ساواک دستگیر ولی به علت موجود نبودن مدرک، پس از مدتی آزاد میشوند.

– تولید چند فیلم مستند که اکثرا ناتمام ماند؛ مانند مستند فقر در سال ۵۴ که بعد از انقلاب بخشهایی از آن از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد.

– در سال اول تحصیل‌، در خوابگاه دانشگاه مشهد اقدام به تأسیس کتابخانه اسلامی نمود و از این طریق افراد را شناسایی و جذب میکرد.

– برپایی جلسات دعای کمیل در سطح دانشگاه، برای اولین بار در ایران. این جلسات بعدها در سطح عمومی و گسترده‌‌تر در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام تداوم یافت.

– تشکیل گروههای چندین نفری و مدیریت آنها جهت نشر افکار ناب اسلامی شیعی ، با آموزشهای عقیدتی و سیاسی.

– چندین بار دستگیری توسط ساواک . (تصویر مدارک دستگیری در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.)

– نشرفرامین امام خمینی (ره) مبنی بر دوری جستن از حزب رستاخیز و هشدارهای ایشان در مورد صهیونیسم‌، در دانشگاه .

– رهبری و طراحی تظاهرات علیه شاه معدوم در اوج خفقان سالهای ۵۴-۵۵ در شهر مشهد و اعلام مرجعیت و رهبریت امام خمینی(ره) و مدیریت حرکت‌های دانشجویی انقلابی در مبارزه علیه رژیم و تلاش برای همگرایی گروههای دانشجویی دیگر.

– انتشار اعلامیه هایی جهت افشای جریان انحرافی منافقین در سال ۱۳۵۴ در دانشگاه مشهد .
فعالیت‌های پس از پیروزی انقلاب:- در سال ۱۳۵۷، به دنبال اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی‌:‌ اعلام موجودیت رسمی و علنی‌، «مجمع احیاء تفکرات شیعی» در سطح دانشگاه و شهر مشهد و مدیریت و تشکیل کلاسهای عقیدتی برای جوانان مشهدی.

– عضو شورای انقلابی تزکیه در دانشگاه.

– عضو شورای اولیه هفت نفره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خراسان.

– عضو شورای اولیه حزب جمهوری اسلامی در خراسان بهمراه بزرگانی همچون شهید هاشمی‌نژاد، شهید کامیاب و آیت الله واعظ طبسی و… .

– تشکیل جلسات مناظره وگفتگوی اعتقادی- سیاسی و جلسات آزاد پرسش و پاسخ با نمایندگان گروههای انحرافی در سطح شهر و جمع‌های دانشگاهی.

– ادامه افشاگری در مورد اندیشه‌های التقاطی منافقین. (‌به اولین خاطره در بخش خاطرات مراجعه بفرمایید.)

– سخنرانی‌های متعدد اعتقادی – سیاسی در تهران‌، مشهد و قم که ابتدا بیشتر در دانشگاه و فضاهای دانشجویی صورت می‌پذیرفت و همزمان با کاندیداتوری شهید و انتخاب به عنوان نماینده مردم مشهد در مجلس، کم‌کم به شکل گسترده‌ای در میان مردم انقلابی دیگر شهرهای استان خراسان و کشور گسترش یافت که حدود ۴۰۰ ساعت از نوارهای آن جلسات توسط دوستان شهید جمع آوری شده است. (صوت برخی از سخنرانی‌ها در بخش آثارصوتی شهید در سایت موجود است.)

– نقد نظرات، تفکر و خط مشی سیاسی و مذهبی بنی‌صدر.

این مساله به صورتی بود که مدتها پیش از مطرح شدن بنی صدر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، انحراف بنی‌صدر از خط امام برای شهید دیالمه محرز شده بود و این در حالی بود که بسیاری از بزرگان کشور و انقلاب در رده‌های مختلف از بنی‌صدر حمایت می‌کردند.

– تشکیل گروه مطالعه مدارک، بر ضد بنی‌صدر و کشف مدارک فراوان و نشر آن برای اشکار نمودن چهره واقعی بنی‌صدر از ابتدای اتقلاب.(مراجعه کنید به خاطره دوم در بخش خاطرات)

– شکل‌دهی تحصن اعتراض آمیز دانشجویی در مقابل روزنامه انقلاب اسلامی در تهران. (تصویر برخی مدارک در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.)

– شرکت در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و حمایت علمای برجسته مشهد از وی و انتخاب ایشان از سوی مردم به عنوان نماینده مردم مشهد. (تصویر مدارک حمایت علما و امضای ایشان، و تصویر برخی از تبلیغات انتخاباتی، در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.)

– عضو هیئت رئیسه سنی مجلس ، به علت سن کم. (تصاویر هیئت رئیسه سنی مجلس در بخش تصاویر را ملاحظه بفرمایید.)

– ریاست کمسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی. (مراجعه کنید به خاطره دوم در بخش خاطرات)

– تلاش برای ارائه مدارک عدم کفایت سیاسی بنیصدر به مجلس با همکاری برخی از نمایندگان و موفقیت در این امر.

– شهادت در حادثه خونین بمبگذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی . (تصویر در بخش تصاویر موجود است.)

– اخذ مدرک دکترای داروسازی از این دانشگاه در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۵۸٫ (تصویر مدرک و پایان‌نامه در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.) فعالیت‌های پیش از پیروزی انقلاب:
– ارتباط مستمر با علمای تهران و شرکت درجلسات شهید مطهری، شهید بهشتی و دکتر بازرگان از دوران جوانی.

– از سال ۱۳۵۲ تا اواخر سال ۱۳۵۶ شروع به مبارزه مخفی با رژیم شاه نمود.

– در سال ۱۳۵۴ به همراه چند تن از دوستان ، برای بررسی اوضاع منطقه و ساخت مستندی پیرامون وضعیت فقر در نقاط محروم ایران، به استان سیستان و بلوچستان سفر کردند و از اوضاع کپرنشینان فیلمبرداری و با ایشان درباره وضع بد زندگی مصاحبه نمودند، که در چاهبهار توسط ساواک دستگیر ولی به علت موجود نبودن مدرک، پس از مدتی آزاد میشوند.

– تولید چند فیلم مستند که اکثرا ناتمام ماند؛ مانند مستند فقر در سال ۵۴ که بعد از انقلاب بخشهایی از آن از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد.

– در سال اول تحصیل‌، در خوابگاه دانشگاه مشهد اقدام به تأسیس کتابخانه اسلامی نمود و از این طریق افراد را شناسایی و جذب میکرد.

– برپایی جلسات دعای کمیل در سطح دانشگاه، برای اولین بار در ایران. این جلسات بعدها در سطح عمومی و گسترده‌‌تر در حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام تداوم یافت.

– تشکیل گروههای چندین نفری و مدیریت آنها جهت نشر افکار ناب اسلامی شیعی ، با آموزشهای عقیدتی و سیاسی.

– چندین بار دستگیری توسط ساواک . (تصویر مدارک دستگیری در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.)

– نشرفرامین امام خمینی (ره) مبنی بر دوری جستن از حزب رستاخیز و هشدارهای ایشان در مورد صهیونیسم‌، در دانشگاه .

– رهبری و طراحی تظاهرات علیه شاه معدوم در اوج خفقان سالهای ۵۴-۵۵ در شهر مشهد و اعلام مرجعیت و رهبریت امام خمینی(ره) و مدیریت حرکت‌های دانشجویی انقلابی در مبارزه علیه رژیم و تلاش برای همگرایی گروههای دانشجویی دیگر.

– انتشار اعلامیه هایی جهت افشای جریان انحرافی منافقین در سال ۱۳۵۴ در دانشگاه مشهد .


فعالیت‌های پس از پیروزی انقلاب:
– در سال ۱۳۵۷، به دنبال اوج‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی‌:‌ اعلام موجودیت رسمی و علنی‌، «مجمع احیاء تفکرات شیعی» در سطح دانشگاه و شهر مشهد و مدیریت و تشکیل کلاسهای عقیدتی برای جوانان مشهدی.

– عضو شورای انقلابی تزکیه در دانشگاه.

– عضو شورای اولیه هفت نفره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان خراسان.

– عضو شورای اولیه حزب جمهوری اسلامی در خراسان بهمراه بزرگانی همچون شهید هاشمی‌نژاد، شهید کامیاب و آیت الله واعظ طبسی و… .

– تشکیل جلسات مناظره وگفتگوی اعتقادی- سیاسی و جلسات آزاد پرسش و پاسخ با نمایندگان گروههای انحرافی در سطح شهر و جمع‌های دانشگاهی.

– ادامه افشاگری در مورد اندیشه‌های التقاطی منافقین. (‌به اولین خاطره در بخش خاطرات مراجعه بفرمایید.)

– سخنرانی‌های متعدد اعتقادی – سیاسی در تهران‌، مشهد و قم که ابتدا بیشتر در دانشگاه و فضاهای دانشجویی صورت می‌پذیرفت و همزمان با کاندیداتوری شهید و انتخاب به عنوان نماینده مردم مشهد در مجلس، کم‌کم به شکل گسترده‌ای در میان مردم انقلابی دیگر شهرهای استان خراسان و کشور گسترش یافت که حدود ۴۰۰ ساعت از نوارهای آن جلسات توسط دوستان شهید جمع آوری شده است. (صوت برخی از سخنرانی‌ها در بخش آثارصوتی شهید در سایت موجود است.)

– نقد نظرات، تفکر و خط مشی سیاسی و مذهبی بنی‌صدر.

این مساله به صورتی بود که مدتها پیش از مطرح شدن بنی صدر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، انحراف بنی‌صدر از خط امام برای شهید دیالمه محرز شده بود و این در حالی بود که بسیاری از بزرگان کشور و انقلاب در رده‌های مختلف از بنی‌صدر حمایت می‌کردند.

– تشکیل گروه مطالعه مدارک، بر ضد بنی‌صدر و کشف مدارک فراوان و نشر آن برای اشکار نمودن چهره واقعی بنی‌صدر از ابتدای اتقلاب.(مراجعه کنید به خاطره دوم در بخش خاطرات)

– شکل‌دهی تحصن اعتراضآمیز دانشجویی در مقابل روزنامه انقلاب اسلامی در تهران. (تصویر برخی مدارک در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.)

– شرکت در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و حمایت علمای برجسته مشهد از وی و انتخاب ایشان از سوی مردم به عنوان نماینده مردم مشهد. (تصویر مدارک حمایت علما و امضای ایشان، و تصویر برخی از تبلیغات انتخاباتی، در بخش تصاویر سایت را ملاحظه بفرمایید.)

– عضو هیئت رئیسه سنی مجلس ، به علت سن کم. (تصاویر هیئت رئیسه سنی مجلس در بخش تصاویر را ملاحظه بفرمایید.)

– ریاست کمسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی. (مراجعه کنید به خاطره دوم در بخش خاطرات)

– تلاش برای ارائه مدارک عدم کفایت سیاسی بنیصدر به مجلس با همکاری برخی از نمایندگان و موفقیت در این امر.
– شهادت در حادثه خونین بمبگذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی . (تصویر در بخش تصاویر موجود است.)


تبیین تبیین جهان
با انتشار اوّلین کتابهای جدید ایدئولوژیک منافقین تحت عنوان «‌تبیین جهان» نوشته مسعود رجوی، شهید دیالمه نیز سلسله سخنرانی‌های نقّادانه خود را با عنوان «تبیینِ تبیین جهان» در آمفی‌تئاتر رازی دانشگاه پزشکی مشهد، ‌آغاز کرد که از همان ابتدا با تهدیدهای منافقین روبرو شد. او قبل از شروع اولین جلسه که با تهدید به ترور توسط منافقین مواجه شده بود، به امید آگاهی بخشی به جوانان و دانشجویان، بدون توجه به این تهدیدات، رسالت افشاگرانه خود را نسبت به خط التقاط، پرشورتر از قبل دنبال نمود و در آغاز کلام خطاب به تهدید‌کنندگان گفت: «‌از چنین پیامی که شما دادید و این لیاقت را در خودم نمی‌‌دیدم، بسیار خرسندم!… مگر زمانیکه شما در چهره گروه‌های مختلف آنهایی که حیات و هستی حوزه‌های علمیه ما به آنها بستگی‌داشت، به‌زعم خود از سر راه برداشتید، درد شما درمان شد؟ … و آیا هنوز برای شما روشن نشده است که هرچه شما بیشتر و بیشتر در این مسیر حرکت کنید، برننگتان افزوده می‌شود؟ … و تاسفم برای شماست که الان صدای مرا می‌شنوید و تاسف بیشترم برای سرانتان که هنوز عبرت نگرفته‌اند.»
به نقل از دوستان و همراهان شهید و نوار اولین جلسه «تبیینِ تبیین جهان»

نعل وارونه!
شهید دیالمه در روز ۱۵/۱۲/۵۹ یعنی فردای روز سخنرانی بنی‌صدر در دانشگاه تهران و برپایی غائله ۱۴اسفند، در مهدیه تهران در میان جمعیتی که به شدت نسبت به آن شهید ابراز احساسات می کرد در سخنرانی خود با عنوان «مصدق از حمایت تا خیانت» گفت: « … دستهایی در کارند تا وحدت ابوموسی اشعری را به جای وحدت علی علیه‌السلام به مردم قالب کنند. این بود که بر آن شدم تا مطالبی را در کمال اختصار با شما در میان بگذارم. برادران در لحظات بسیار حساس و خطرناکی قرار گرفته‌ایم، حساس و خطرناک همچون میدان‌هایی از مواد منفجره که با جرقه‌ای کوچک آتش می‌گیرند و شیاطین بر‌آنند تا با ژست‌های آزادیخواهانه قلابی تا آنجا که می‌توانند بر میزان شعله‌وری محیط بیفزایند،… اما آنچه که ما از ابتدای انقلاب فاقد آن بودیم و چوب آن را می‌خوریم این است که افراد را درست نمی‌شناختیم و آگاهی از مواضع آنان نداشتیم و همین امر باعث شد که اسلام‌شناسان اروپایی بر مبنای آزادی‌های غلط غربی آنچه را خواستند به خورد این ملت دادند و سعی نمودند مسلمانان مؤمن را با برچسب های گوناگون از میدان به‌در نمایند.
می‌دانید چماقداری از ما و اسلام نبود، ما به‌عنوان مسلمان استدلال و منطق داریم، چماقداری از آن نیروهای چپ و راستی برای فرود آوردن چماقشان بر سر این ملت فراهم آورند ظاهرا خود را ضد چماق معرفی کردند و الاّ چه زمانی ما حرف حساب را نشنیده‌ایم؟ چه زمانی از «بحث آزاد» فرار کرده‌ایم که امروز آنها به خود اجازه می‌دهند فریاد برآورند که ما اهل بحث آزادیم و بقیه زور می‌گویند. اگر بنده و شما آگاه باشیم خوب می‌فهمیم که چرا این‌گونه می‌گویند و عمل می‌کنند، چرا یکباره اسامی نیروهای مرتجع داخلی و خارجی عوض می‌شود و می‌‌شوند انقلابی!! پیشتاز! مجاهد! مبارز! پیشگام؟! و در مقابل همه نیروهایی که در این سمت قرار دادند و حرکت را ایجاد کرده‌اند، می‌شوند‌ نیروهای مرتجع، انحصارطلب و دُگم و از این قبیل، این همان شیوه همیشگی و مرسوم تاریخ است که اصطلاحا معروف است به «نعل وارونه» …. سالیان درازی است که برای ممالک اسلامی طراحی کرده‌اند و برنامه‌های آن توسط صهیونیسم بین‌الملل مدون گردیده است، خطرناکترین آنها حرکتی است که به‌وسیله مستشرقین درجوامع اسلامی ایجاد گردیده تا اسلام را آن‌گونه که مایلند معرفی نمایند و شرایطی را فراهم کنند که محتوای اسلام از دست رفته و تنها اسمی از آن بر جای بماند، به همین منظور متخصصین جامعه شناسی وعلوم اجتماعی و اقتصاد اسلامی! و اسلام شناسی! ساختند و به جامعه های ما روانه کردند تا در ذهن ما از اسلام، یک فرهنگ ، یک انقلاب، یک تمدن بسازند و تا آنجا پیش آمدند که امروز در ذهن اکثریت نسل جوان ما اسلام نه به عنوان یک دین الهی و رهبری اش نه به عنوان یک رهبری الهی، که اسلام به عنوان یک تمدن و پیامبر به عنوان یک انقلابی ترسیم گردیده است. پیامبر می شود انقلابی تا در قدمهای بعدی بتوانند او را در کنار چه‌گوارا، مارکس و انگلس قرار دهند و ظهور اسلام حرکتی بشود همچون انقلاب اکتبر و انقلاب فرانسه و چهره‌های اسلامی از علی علیه‌السلام گرفته تا فاطمه سلام‌الله‌علیها و زینب و ابوذر و سلمان و … هر یک به نوعی تغییر یابند. صهیونیسم بین‌الملل برای پیاده‌نمودن طرح‌های خود سازمان‌ها و گروه‌های مرموزی را تشکیل داده که یکی از آنها در تحقق بخشیدن به آرمانهای صهیونیسم لژهای فراماسونری است… و مردم ما اصلا آگاهی نداشته‌اند که اینها کی هستند.»

بعد از این سخنرانی کم کم شعار « بنی‌صدر ، دیالمه، بحث آزاد پیش همه » زبانزد بسیاری از جوانان مسلمان شد و بر برخی دیوارهای شهرهای تهران و مشهد نیز نقش بست. بنی‌صدر که تبلیغات بحث آزادش بسیار فراگیر شده بود با توجه به شناختی که نسبت به این جوان برومند مکتب تشیع و «هشام زمانه» داشت صلاح ندانست خود را درگیر چنین بحثی کند. با نخست وزیری شهید رجایی و شناخت او نسبت به دیالمه، شهید رجایی او را به عنوان اولین گزینه برای پست وزارت خارجه در نظر گرفته بود؛ چرا که او ضمن تحصیلات دانشگاهی و حوزوی مسلط به زبانهای انگلیسی و عربی نیز بود و تا حدودی با زبان فرانسه نیز آشنایی داشت. شهید دیالمه پس از این پیشنهاد شهید رجایی مطلب را با دوستان و شاگردانش در میان گذاشت و در نهایت تصمیم گرفت آن را نپذیرد؛ چرا که قبول این پیشنهاد او را از فعالیتهای فرهنگی‌اش‌‌‌ این بار به عنوان نماینده مردم و در جهت آگاه ساختن مردم‌ باز می‌داشت.

در مجلس نیز با توجه به حساسیت امور شوراها و مانور گروه‌های مختلف درمورد آن و آگاهی‌های شهید در مورد آن، در کمیسیون مربوط به امور شوراها به فعالیت پرداخت.

واقعه هفتم تیر و شهدای مجلس شورای اسلامی
یک روز پس از سوءقصد به جان آیت ا… خامنه‌ای در ششم تیر ماه ۱۳۶۰، در ساعت ۲۰ و‌۳۰ دقیقه شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه ۱۳۶۰، جلسه‌ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.
نوای ملکوتی قرآن کریم در فضای سالن طنین انداخته بود و صالحان را بشارت تحقق وعده‌ی الهی می‌داد. پس از پایان قرائت قرآن کریم و اعلام برنامه، آیت الله بهشتی آغاز سخن نمود. بحث درباره‌ی تورم بود، اما عده‌ای از اعضا خواسته بودند که راجع به انتخابات ریاست‌جمهوری نیز صحبت شود. دکتر بهشتی سخنانش را با این جملات آغاز کرد:
«ما بار دیگر نباید اجازه دهیم، استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به‌بازی بگیرند. تلاش‌کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به‌بازی نمی‌گیرند، انتخاب شوند.»
این کلمات که از لبان حق‌گوی ایشان بیرون تراوید. ناگهان برقی جهید و نوری خیره‌کننده و صدایی مهیب برخاست و در کمتر از یک ثانیه، از سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی جز تلی از خاک چیزی نماند.
وضعیت کشور پس از این حادثه خیلی سخت بود. مجلس در مرز سقوط از نظر عدد قانونی قرار گرفت. رئیس شورای عالی قضایی، دکتر بهشتی به شهادت رسیده بود و شورای ریاست جمهوری که پس از عزل بنی‌صدر تشکیل شد نیز مهم‌ترین عضوش را از دست داد. چهار عضو فعال کابینه و چند تن معاون وزیر هم در میان آنان بودند. حزب جمهوری که محور تنظیم امور کشور بود، هفت عضو شورای مرکزی و دبیرکلش را در یک لحظه از دست داده بود. شورای عالی دفاع، با عزل رئیس جمهور، شهادت دکتر چمران، دکتر بهشتی و نیز با وضعیت جسمانی آیت ا… خامنه‌ای حال و روز خوبی نداشت.
انفجار دفتر مرکزی جمهوری اسلامی در تهران و شهادت ۷۲ تن از برجستگان و نیروهای لایق و کارآمد انقلاب، عکس‌العمل استکبار جهانی و عوامل داخل آنها در قبال برکناری بنی‌صدر و حذف ضد انقلاب از صحنه سیاسی کشور توسط مسئولین نظام اسلامی بود. عامل بمب‌گذاری، منافق نفوذی به نام محمّدرضا کلاهی بود که خود جزء نیروهای خدماتی حزب به‌حساب می‌آمد و پس از انفجار موفق به فرار گردید و راهی فرانسه شد. عوامل این حادثه بزرگ معتقد بودند که در اثر کشتار مسئولان عالی رتبه، اوضاع کشور به هم می‌ریزد و انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت.
اما با امداد الهی و با حضور معدود مردان سیاسی در کنار رهبر انقلاب، اوضاع سیاسی کشور دوباره کمی سامان گرفت و این روز به خاطر شهید بهشتی، مرد شماره اول پس از رهبر انقلاب که رئیس قوه قضائیه بود، روز قضائیه نام‌گذاری شد.

نظر شهید دیالمه در خصوص میر حسین موسوی
همین الآن افرادی کاندیدا هستن برای بعضی از وزارت خانه ها که به اعتقاد من خط فکریشون درست نیست ولی متأسفانه کاری نمی توانم بکنم فقط می توانم یک رأی مخالف بهشون بدم و یکی از نمونه هاش جناب آقای سید(میر)حسین موسوی است، سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی.
اعتقاد به این است که خط فکری او خط فکری جنبش مسلمان مبارز و پیمان و غیره می باشد، البته نمی خواهم بگویم که عضو آن سازمان، گروه و چه هست ولی جهت فکریش همونه و اگر رجوع بکنید به روزنامه ها می بینید در خیلی از جاهاش این خط مشی رو طی می کند در حالی که من روزنامه و اینارو من از دید حزب نمی بینم بلکه من اینارو فقط از پایگاه ایشون می بینم و الا اینارو هیچ کدوم را به حساب حزب نمی گذارم و نه به عنوان نیروهای مومن، معتقد، مخلصی که در حزب هستند بلکه شخصاً به نام ایشون می گذارم.
و با توجه به موضع گیری هایی که در روزنامه ایشون مطرح شده برای مثال ویژه نامه ای برای تختی چاپ می کنه، برای مصدق مطلب چاپ می کند، اما حتی یک خط در مورد آیت الله کاشانی نمی نویسد.
بروید ببینید در روزنامه های اون زمان رو اگر یک خط حتی یک خط در مورد آیت الله کاشانی قبل و بعد از سالگرد ایشان در این روزنامه آوردید من اسمم را عوض می کنم، اما ویژه نامه هایی درباره تختی چاپ می کنه در حالی که تختی فقط جزو جبهه ملی بوده و یک کشتی گیر بود والله شما به خاطر کشتی گیر بودنش از او مقاله چاپ می کنید و نه فقط به خاطر جبهه ملی بودنش زیاد از او صحبت و مقاله چاپ می کنید و الا تختی هم همانند صدها هزار نفر کشتی گیر دیگر مانند سید عباسی، حبیبی و غیره داشتیم، چرا اونارو مطرحشون نمی کنن، چرا برای اونا ویژه نامه چاپ نمی کنن
پس حتماً به خاطر باند جبهه ملی شون بوده است، تجلیل هایی از مصدق می کنن، بعد از اینکه آقای فلسفی در نماز جمعه علیه مصدق صحبت کرد مقاله ای علیه ایشون رو کدام روزنامه نوشت همین روزنامه جمهوری اسلامی که به اسم خیابان مصدق نوشت و شدیداً آن را کوبید و حتی یک شب که من در جایی صحبت می کردم تمامی این حرف ها را گفتم که بعد از صحبت های من آقای موسوی برای دفاع از خود بلند شد و گفت ما اینا رو نمی پذیریم به دلیل اینکه نمی خواهیم شیوه های آسیب پذیری و کمونیستی رو در ایران ایجاد بکنیم.
البته لفظ را اشتباه به کار می برد اما من برداشتی را که از گفتن این مطلب بیان کرد عرض می نمایم برداشت ایشان این بود که در شیوه های کمونیستی که ما یک چیزی رو که در سابق اتفاق افتاده و در تاریخ مجدداً بیایم دنبال گیری کنیم و در موارد فعلی به آن تجسم بدهیم و بزرگش کنیم، مثلاً اگر کاشانی یا مصدقی آن زمان بود حالا بیاییم الآن هم یک مصدق و کاشانی بسازیم. البته سابقه های مکرر هم درگروه های منفی داشته از جمله بودنش در گروه نخشب که جزو بافت او بوده است و با پیمان و سامی در این باند نخشب بودند که بعد از مدتی از هم جدا شدند که پیمان گروه جنبش مسلمانان را درست کرد و سامی گروه جاما را درست کرد ولی آقای موسوی به ظاهر می فرماید که من یک آدم مستقل هستم و در واقع همون شیوه فکری رو امروز داره و به اعتقاد من در داخل روزنامه هم دقیقاً این شیوه فکری رو اعمال کرده و برای مثال از نماینده های عضو جنبش مسلمان مصاحبه کرده و مقاله های بلند بالایی در صفحه اول با تیتر درشت در مورد قضیه تالبوت نوشته و عکس های مختلفی را در اندازه های مختلف در این مورد به چاپ رسانده و حتی یک بار عکس پیمان را در صفحه اول جمهوری اسلامی چاپ می کند.

 

وبلاگ کانون وبلاگ نویسان گیلانغرب نوشت :

دشمن از تولید فتنه های نو نا امید نشده این عرصه همچنان نیازمند صحنه های بصیرانه مردم است

 

مردم ایران اسلامی در 9 دی سال 88 بار دیگر با بصیرت و هوشیاری خود با اصول انقلاب ، ولایت فقیه و شهدای عزیز انقلاب تجدید عهد و پیمان نمودند  و حماسه بیاد ماندنی 9 دی را رقم زدند اما دشمن از تولید فتنه های نو نا امید نشده این عرصه همچنان نیازمند صحنه های بصیرانه مردم است.

بی شک به عنوان یک واقعه شگرف باید گفت که ،حماسه ۹ دی روز میثاق و بیعت دوباره با ولایت فقیه و شهداست، ملت ایران در این روز در برابر فتنه ۸۸ ایستادند و حماسه بزرگ دیگری را در تاریخ پر افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران نقش بندی کردند .

 

ملت ایران در حماسه ۹ دی اگرچه با حضور خود در اقصی نقاط ایران اسلامی اعلام حمایت و پشتیبانی صریح و مقدرانه خود را از نظام به منصه ظهور نشاندند اما قطب اصلی تجمع آن در تهران بود، بار دیگر مردم ما بصیرت و انقلابی بودن خود را به رخ دشمنان کشیدند و مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی و یاوه گویان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران زدند .

 

گرامیداشت یوم الله ۹ دی به عنوان یک روز تاریخی در ورقهای زرین انقلاب اسلامی  و یک روز تاریخی برای کشورامری افتخار آمیز برای هر ایرانی اصیل وفادار به انقلاب و ولایت فیقه است که  یک روز تاریخی برای کشور فتنه ای در کشور رخ داد و همه ما شاهد آثار مخرب ناشی از این فتنه در کشور بودیم.

 

در ان شرایط که فتنه گران غبارقانون شکنی و حرکمت شکینی و پرده دری ارزشها را به هر سو میپراکندند اگر حماسه ۹ دی نبود بساط فتنه به این زودی ها جمع نمی شد و حقا ً این حماسه عظیم حرکتی خودجوش ناشی از بصیرت، خودآگاهی و موقعیت شناسی مردم بود و به روشنی دیدیم که اگر مردم با بصیرت خود به میدان بیایند چه حماسه‌ای خلق می‌شود.

 

اکنون نیز بعد از سالها از آن حماسه تارخی که در 9 دیماه 88 رقم خورد و دذشمن پاسخ دندان شکن ملت ما را دریافت کرد اما هرگز اتو نا امید از ترفند ها و فتنه های نوین به منظور نفوذ در بدنه انقلاب و کشور ما نخواهد شد  و اگرچه مردم در ان برهه تارخی حماسه ای بی بدیل ساختند اما در شرایط کنونی نیز ممانعت و رویاروی با فتنه های نو نیازمند تجهیز و مسلح شدن همه ما به قوه بصیرت و دشمن شناسی و البته پیروی از فرامین  رهبری و ولایت فقیه است

*وبلاگ قائد 1 نوشت :

 

حماسه 9 دی در تلاقی دو حرکت عظیم مردمی  و در سایه  بصیرت مردم و ولایت مداری انها محقق شد و به حماسه ای عظیم در تاریخ انقلاب مبدل گشت .

از آشوب ها و درگیری های خیابانی که سران فتنه 88 در پی ادعای تقلب در انتخابات در کشور به پا کردند  شش سال می گذرد، ‏رویداری که باعث آشوب و بلوا و مشوش شدن جو کشور شد.

 

این حرکت قانون شکنانه و ساختار شکنانه  و بلوا در حالی در کشور برپا شد که سران و سردمدارن ‏این فتنه تنها برای منفعت شخصی و جناحی خود آرای مردمی را بی ارزش جلوه داده ، آن را نپذیرفتند، با دشمن هم دست و هم ‏زبان شدند و برای رسیدن به اهداف خود و آنچه دشمنان و معاندان در پی آن بودند از هیچ خیانتی فروگذار نکردند.‏

هر عقل سلمیمی که بوی از سیاست و بصیرت برده باشد  بر این مهم واقف است که فتنه ۸۸ طراحی شده از سوی استکبار جهانی بود و بازیگران این جریان سران فتنه، خود فروختگان به استکبار جهانی بودند .
 دشمنان نظام که پشرفت, عزت و جایگاه غیر قابل انکار جمهوری اسلامی را در منطقه و جهان و الگو برداری خط مقاومت از کشورمان را برنمیتافتند از این رو میتوان گفت  فتنه ۸۸ سیاستی تخریبی از سوی استکبار جهانی بود، آنها دوران پس از انتخابات ۸۸ را فرصتی مناسب برای تخریب بنیان نظام جمهوری اسلامی ایران دانستند و در این راستا آن اتفاق را رقم زدند .

ناگفته پر واضح است که رهبر معظم انقلاب  با بصیرت و آگاهی و اندیشه و تفکر ارزشی خود و شناخت شگردها و توطئه های رنگارنگ دشمن، جریان فتنه ۸۸ را خنثی کرد

 

اغتشاش و فتنه ۸۸ از جمله جریان های ضد انقلابی و عامل دشمنی با ولایت فقیه بود، ولایت فقیهی که از اساس قانون اساسی به شمار می رود  و ماهیت هر حکومت اسلامی و دینی مشروعیت معنوی خود را از وجود ولی فقیه میگیرد و از این رو دشمنان اصل نظام ،آرمانهای انقلاب ، ولایت فقیه و اصول دین را نشانه رفته بود  تا به خیال خام خود تیر خلاص براندازی نظام را شلیک کند اما بصیبرت مردم در 9 دی مشت کوبنده ای بر خوش خیالی وهم انگیز دشمنان داخلی و خارجی بود .

 

*وبلاگ شهدای گیلانغرب در خصوص فتنه 88 و حماسه بزرگ 9 دی نوشت :

حرمت‌شکنی بزرگ عاشورا و قیام مردمی 9 دی

          
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جریان فتنه و ضد انقلاب همراه، با شعارهای خود در روز قدس (نه غزه، نه لبنان) و حرمت‌شکنی‌های روز 13 آبان و 16 آذر (شعارهای حمایت از آمریکا و پاره کردن عکس حضرت امام خمینی رضوان‌الله علیه و حرمت‌شکنی بزرگ عاشورا (آتش زدن خیمه اما حسین(ع) و رقص و پایکوبی در خیابان‌ها) ماهیت ضد دینی و ضد انقلابی خود را نشان دادند.
 
جریان فتنه و ضد انقلاب همراه، با شعارهای خود در روز قدس (نه غزه، نه لبنان) و حرمت‌شکنی‌های روز 13 آبان و 16 آذر (شعارهای حمایت از آمریکا و پاره کردن عکس حضرت امام خمینی رضوان‌الله علیه و حرمت‌شکنی بزرگ عاشورا (آتش زدن خیمه اما حسین(ع) و رقص و پایکوبی در خیابان‌ها) ماهیت ضد دینی و ضد انقلابی خود را نشان دادند.

 

حرمت‌شکنی روز عاشورا و حمایت سران فتنه از اراذل و اوباش صبر مردم خداجوی را به سر آورد و مردم عاشورایی با قیام خود در یک تظاهرات عاشورایی بی‌نظیر انزجار خود را از توطئه آمریکا و جریان فتنه همسو نشان داد، این حضور در سراسر کشور همه 40 میلیون شرکت‌کننده در انتخابات 22 خرداد را در بر می‌گرفت. شعارهای روز 9 دی مشخص کرد که مردم به هیچ جناحی گرایش ندارند. مردم در 9 دی نشان دادند برای دفاع از انقلاب و نظام و رهبری در صحنه هستند.

 

قیام تاریخی و ماندگار نهم دی 1388 به تعبیر مقام معظم رهبری؛ حضرت امام خامنه‌ای- دامت برکاته- «یکی از قله‌های فراموش نشدنی»، «حرکت برخاسته از بصیرت»، «شناختن موقعیت و حضور در لحظه‌های مورد نیاز»، «حرکتی در فضای غبارآلود»، «حرکت متکی بر ایمان و اراده الهی» در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

 

* وبلاگ بسیج و جوانان گیلانغرب  به بازتاب آثار و عظمت حماسه 9 دی پرداخته و نوشته است :

9 دی فصل نوینی از رویش و ریزشها در تاریخ انقلاب بود

http://khaterate88.persiangig.com/11_880324_L600.jpg

عده‌ای که دشمن در آنها نفوذ کرده بود در نقش پیاده‌نظام بازیچه دشمن شدند و خیانت بزرگی را رقم زدند، برخی با تحلیل‌های غلط در میدان دشمن عمل کردند و حرکت جریان فتنه را تایید کردندو البته  برخی نیز در صراط مستقیم انقلاب با تأسی از گفتمان و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی با فتنه‌گران به موقع مقابله کردند.

حماسه ماندگار نهم دی بدون شک بی‌نظیرترین حرکت مردمی تاریخ انقلاب اسلامی در حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بود که فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زد و روز نهم دی ماه 1388 را به واسطه حرکت عظیم، حیرت‌انگیز و فوق‌العاده مردم، در تاریخ ماندگار کرد.

 

آنچه در حماسه ماندگار نهم دی رخ داد در واقع برخاسته از حرکتی ایمانی و با انگیزه کاملاً خدایی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام شدنی نبود و این دقیقا همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها در بیانات خود به آن تاکید کرده‌اند و فرمودند: که در نهم دی دست اراده الهی دیده شد وگرنه این کارها کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهی است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست.

 

جریان فتنه پس از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری طبق طراحی دشمنان خارجی انقلاب اسلامی تلاش داشت، از اردوکشی‌های خیابانی به عنوان اهرم فشاری برای حذف نظام اسلامی یا لااقل وادار کردن آن به پذیرش فرایند استحاله و کشیدن خط بطلان بر جمهوریت و اسلامیت نظام استفاده کند، پس از مدتی به این نتیجه رسید که «دروغ بزرگ تقلب» بیش از آنچه تاکنون بوده، پتانسیل و ظرفیت به خیابان کشاندن بدنه اجتماعی آنها را ندارد لذا از میانه راه با تعریف مفاهیم جدید و متوسل شدن به آیین‌ها و مراسم انقلاب، سعی داشت به هر نحو مکن، جریان رو به زوال فتنه را زنده نگه دارد.

 

دلایل انتخاب آئین‌های ملی- مذهبی برای اغتشاش‌آفرینی این بود که اولا حضور خیابانی در آئین‌های ملی و مذهبی نیاز به مجوز قانونی نداشت. ضمنا در چنین روزهایی به دلیل حساسیت رسانه‌ها و افکار عمومی امکان دیده شدن اعتراضات و اغتشاشات افزایش می‌یابد. جریان فتنه با همین استدلال برنامه خود را بر آئین‌ها و مراسم‌های انقلاب اسلامی متمرکز کرد.

سوءاستفاده و اغتشاش در آیین نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه که محل اجتماع مسلمین است، حمله به سیاست‌های آرمانی انقلاب اسلامی ایران در روز جهانی قدس و ایجاد آشوب و بلوا در روز سیزدهم آبان،‌روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همین‌طور ایجاد اغتشاش در روز شانزدهم آذر سال 1388 و توهین و جسارت به ساحت مقدس حضرت امام خمینی (ره) و آخرین مورد آن شکستن حرمت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) توسط این فتنه‌گران را باید در همین راستا قلمداد کرد.

 

آنچه مهم است، بازخوانی حماسه ماندگاری ا‌ست که به تعابیری انقلاب سوم نام گرفته است، حماسه‌ای که در لحظه‌ای ناب به مدد حمایت از اصل و اصالت انقلاب اسلامی آمد و حیاتی دوباره به آن بخشید.

عده‌ای مشخص شد که دشمن در آنها نفوذ دارد. آنها در نقش پیاده‌نظام بازیچه دشمن شدند و خیانت بزرگی را رقم زدند، برخی با تحلیل‌های غلط در میدان دشمن عمل کردند و حرکت جریان فتنه را تایید کردند، برخی از نخبگان فکری و سیاسی کشور تحت تاثیر تحلیل‌های ناکافی و وابستگی‌های مختلف دنیایی در مقابل فتنه سکوت کردند و برخی نیز در صراط مستقیم انقلاب با تأسی از گفتمان و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی با فتنه‌گران به موقع مقابله کردند، از مواضع رهبری حمایت کردند و به روشنگری علیه فتنه پرداختند.

 

*وبلاگ شهرستانی " سردار شهید صفر خوشروان"  در خصوص حماسه 9 دی  نوشت :

 

 

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زريّن ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد .

 
 

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زريّن ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد .

 

 

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابرتمام دنيای آنها خواهند ايستاد.

 

روز نهم دی ماه در تاريخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار گرديد. در اين روز ماندگار و تاريخی ملت هميشه در صحنه ايران اسلامی، حماسه ای ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

 

  اين روز می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شيطان است. روز خروش ملت ايران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و يا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسينی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ايران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بيعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمينی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در اين روز، تير خلاص را به سران فتنه شليک و پشت پيکر نامبارک فتنه را به خاک ماليدند.

در روز نهم دی ماه 1388، مشروعيت سياسی نظام اسلامی ايران بار ديگر با حضور خودجوش ده ها ميليونی مردم در تهران و تمامی شهرهای ديگر کشور به جهانيان اعلام گرديد.
روز نهم دی، روزی است که مردم ايران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فريب حيله ها و نيرنگ های آنان را نمی خورند. روز نهم دی روزی است که مردم ايران نشان دادند که با بصيرتند و در ميان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولايت فقيه است، بر می دارند.

و در نهايت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ايران نشان دادند که اين جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت تان آسيب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پايبند هستند. نهم دی ماه يک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصيتی نظام اسلامی بود.

 

وبلاگ پرچمداران قصرشیرین نوشت: 

 شش سال قبل در همین ایام بود که با حضور میلیونی مردم در خیابان های سراسر کشور، فتنه ای که اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف گرفته بود، خنثی شد و نظام اسلامی، اقتدار و امنیت متکی بر حضور مردم را یکبار دیگر به رخ جهانیان کشید. اسم رمز آن فتنه، «تقلب» بود و پایه های آن، بر لجاجت های سیاسی جماعتی قدرت طلب، فاسد و منفعت جو بنا نهاده شده بود. فتنه شش سال قبل که باید آن را کودتای اصحاب خسته از مقاومت در برابر نظام سلطه و جریان پشیمان از آرمان های امام امت(ره)، علیه مدیریت انقلابی رهبر معظم و یاران صادق ایشان دانست. بر خلاف آنچه شهرت یافته، در داخل کشور، سران فتنه نداشت بلکه فقط یک «سر» داشت و آن سرهای دیگر را نباید رؤوس فتنه دانست که در حقیقت بازیگرانی برای بازیگردان ماجرا یا همان «رأس فتنه» بودند و البته همه آنها در کلان قصه، بازی خوردگان اصلی سرویس های جاسوسی و جریان نفوذ یافته در بدنه مدیریتی کشور بودند. فتنه شش سال قبل، هر چند در زمان خود به حق، «فتنه اکبر» دانسته می شد، اما طومار پرونده آن فتنه با خلق حماسه یوم الله 9 دی به صورت موقت پیچیده شد.

اکنون اما فتنه ديگري از جنس «فتنه اکبر» در پيش است. برخلاف آنچه بسياري مي پندارند، زادگاه اين فتنه، نه در انتخابات مجلس که در انتخابات خبرگان رهبري است. 

مهمترین هدف این فتنه اما مانند فتنه پیشین، تضعیف «ولایت فقیه» است، آن روز با استفاده از سمبل های اسلامیت نظام به جنگ جمهوریت رفتند و امروز با بهره گیری از سمبل های جمهوریت، اسلامیت نظام را هدف گرفته اند. فتنه اکبر دیروز با شال سبز سادات و شعار الله اکبر روی بام ها و خطبه دشمن شاد کن در نماز جمعه به میدان آمده بود تا حضور 85 درصدی مردم پای صندوق آرا که حق الناس بود را از باب حق الاحزاب، به کام عده ای شیرین کند و اما فتنه اکبر امروز، با شعار لزوم نظارت بر رهبری و مقدم بودن عقل جمعی و شورای رهبری بر نظر یک فرد به میدان آمده است.

 

 «نظارت بر رهبری»، کلمة حقٍ این روزهاست که مانند سال 88 از آن یُراد بها الباطل شده است. ظاهر این کلام حرف درستی است، مگر رهبری معصوم است که نظارت نخواهد؟ مگر این همه تاکید بر شورای نشده، پس چرا رهبری شورایی نباشد؟ این سخنِ در ظاهر زیبا اما از زبان کسانی مطرح می شود که روزگاری وقتی در نماز جمعه، شعار عده ای را می شنیدند که مخالفت با آنها را دشمنی با پیغمبر می دانستند، نه تنها در برابر این ادعای غلط، مخالفت نمی کردند بلکه در برابر این شعار نابجا لبخند هم می زدند و می گفتند: متشکریم! کسانی امروز از شورای رهبری سخن می گویند که روزگاری پروژه مادام العمری را در ریاست جمهوری خود دنبال می کردند!

 خواسته یا ناخواسته، این سخن حق، مصداق تجربه ای است که پیش از این در تاریخ اسلام اندوخته شد، وقتی عده ای در دوره امیرالمومنین با شعار «لاحکم الا لله، حکومت فقط از خداست» به جنگ علی (ع) آمدند. آیا مگر حکومت فقط از آن خدا نبود؟ چرا بود اما چه شد که در حکمت 198 نهج البلاغه از زبان علی (ع) این مطالبه اجتماعی به حق، مذمت می شود که: وَ قَالَ (علیه السلام) لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ الْخَوَارِجِ لاَ حُکْمَ إِلاَّ لِلَّهِ: کَلِمَهُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ؛ وچون علی علیه السلام گفته خوارج را شنید که می گفتند حکومت جز از آن خدا نیست، فرمود: سخن حقّی است که با آن باطلی را دنبال می کنند. کمترین نتیجه این کلام حق، برای جریان باطل آن روز، این بود که اگر علی پس از رسول خدا بر ادعای خلافتش اصرار بورزد، باید او را غاصب بدانیم چون علی در حالی که خلافت از آن خداست، به دنبال خلافت است! این کمترین نتیجه بود. اما نیمه دیگر این فتنه آن وقت نتیجه می داد که «ایمان مردم» نسبت به علی، دچار تزلزل می شد و دیگر آن حرف شنوی را نسبت به او نداشتند چرا که علی را حاکمی می پنداشتند که خلافت از آن خدا را برای خود مطالبه می کند.

 

وبلاگ فداییان رهبر منتشر کرد: اینفوگرافی/بیانات مقام معظم رهبری در حماسه نه دی

 

 

وبلاگ جوانان انقلابی نوشت: * ضد نفوذی به نام نه دی *

 

به طور حتم فتنه ی ۸۸ را بزرگترین مرحله ی نفوذ در سیاست داخلی کشور دانست که عده ای خواسته یا ناخواسته با هدایت جریان خارجی کشور را تا مرتبه ی سقوط پیش بردند. آنان که ناخواسته و در دام نفوذی ها قرار گرفته نیز به دلیل وابستگی موجود میان خودشان و نفوذی ها، سعی نمودند حتی در خارج و واقع هم نسبت به فتنه موضع گیری نکنند و این مسئله را بیشتر با استراتژی هیچ چیزی نیست! به فراموشی بسپارند. در واقع صحنه ی نبرد هشت ماه ی ملت با فتنه گران که از ادعای تقلب در انتخابات کلید خورد و تا بی احترامی و هتاکی به اباعبدالله الحسین نیز ادامه داشت، نشان داد نفوذی ها تا کجا و در کنار مسئولان چگونه رشد کردند و مدیریت جریان سیاسی بعضی از احزاب را چگونه بر عهده دارد. فتنه ی ۸۸ غبارها و پرده های مقابل بسیاری از مسائل را باز کرد.

در آستانه ی ۹ دی باید گفت، ۹ دی درسی بود که مردم در برابر یک اقدام خلاف قانون و شرع به همه به ویژه سیاسیون و خواصی که در بصیرت و ایستادگی در این راه لحظه ای غفلت کردند دادند. زمانی که شعارها بوی دیگر داد و فضای کشور به بوی دو قطبی بودن توسط بعضی از جریانات هدایت شد، این مردم بودند که با حضور در صحنه علاوه بر کنار زدن بسیاری از توهمات، ضد نفوذی اساسی به بازماندگان بدنه ی فتنه در کشور زدند. مسئله ای که هیچ وقت توسط جریانات همراه فتنه دیده نشد و هیچ گاه از ۹ دی یاد نمی کنند. در واقع کسانی از نه دی فراری هستند و یاد نمی کنند که بیشترین هدایت عوامل نفوذ در اطرافشان بود و می دانند چگونه فریب نفوذی هارا خوردند و خسارت های فراوانی به کشور وارد ساختند.

زمانی که شعار ها از « انتخابات بهانه است » به سمت « اصل نظام نشانه است » رفت، مردم پای نظام و انقلاب اسلامیشان ایستادند و با قاطعیت شعار مرگ بر فتنه گر سردادند. شعاری که هیچ وقت توسط جریان فتنه گر شنیده نشد! و هر سال نیز سعی می کنند آن را بایکود کنند.  کافی است منتظر بود و دید آیا برای نه دی امسال جریان اصلاح طلب و یا سایر جریانات سیاسی غیر اصولگرا، سخنی از نه دی و فریادهای مردم به میان می آورند. بلعکس در اینجا بیشتر گزینشی برخورد می کنند و اصلا مردم برایشان اهمیت ندارد.

در کنار آن، هرساله مراسم نه دی با همت مردم و ایستادگی مردم برگزار می گردد. اما امسال نه دی فضای دیگری دارد. در شرایطی که رهبری معظم انقلاب از مسئله ی نفوذ و طرح غرب و سناریوی دشمنان برای ورود به مسئله ی سیاسی و تصمیم گیری و حتی فرهنگی سخن به میان آوردند، عملیات ضد نفوذ نه دی موقعیت خاصی دارد. زنده نگه داشتن نه دی و مسئله ای که مردم در آن با اوج بصیرت خود مانع شدند تا کشور به ورطه ی جنگ داخلی و حتی خدایی نکرده همچون شرایط عراق و سوریه مواجه شود، می تواند اهدافی  که دشمن می خواهد با موج نفوذ از بین ببرد، خنثی سازد و بر عکس به گذشته و حافظه ی کوتاه مدت همه یادآوری کند، رفتار سیاسیونی که در هشت ماه نبرد نرم و سخت شکست خوردند، نمی تواند چاره ساز و نجات بخش باشد! امسال نه دی این رنگ و بوی را دارد. رنگ بوی ضد نفوذ!

لذا باید گفت امسال نه دی درسی دیگری میتواند به همگان دهد. درسی با عنوان ضد نفوذ. درسی که می تواند به همگان بیاموزد غفلت و فراموشی و توجه نداشتن به اهداف دشمن می تواند موجب نابودی تمامی دستاوردهای انقلاب شود. هدفی که نفوذ دنبال می کند و همه در فتنه ی ۸۸ دیدند چگونه بعضی ها چه شعارهای وقیحانه ای سر میدادند و چگونه می خواستند آن را بر نظر همه ملت تحمیل کنند. نه دی امسال از این منظر ضد نفوذ است.

البته باید دانست نه دی متعلق به هیچ کسی نیست. نه دی متعلق به مردم کشور است و در مراسم این مردم هستند که صاحبان واقعی انقلاب بودنشان را نشان دادند. حقا و انصافا در مراسم نه دی سال ۸۸ مردم از هر چه داشتند بذل کردند و همانند نبرد هشت ساله ی دفاع مقدس پای صلابت انقلاب اسلامی فدا کردند. بر همین   اساس می توان متصور بود عده ای که نمی خواهند نه دی یک عملیات ضد نفوذ مطرح شود همان کسانی هستند که یا مستقیما یا غیر مستقیم تحت تاثیر نفوذی قرار دارند که رهبری معظم انقلاب درباره ی آن هشدار و تذکر دادند.

 

وبلاگ جوانان منتظر نوشت: مردم ما در مقابله با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دی در سرتاسر کشور مـشت محکمی به دهـانفتنه گران زد.این کار را خود مردم کردند.این حرکت یک حرکت خود جوش بود.این خیلی معنا دارد؛این نشانه این است که این مردم بیدارند،هشیارند. (مقام معظم رهبری)

 

9-Dey-4

 

 

وبلاگ قصر نو نوشت: به مناسبت 9 دی ، سالگرد حماسه بی نظیر نهم دیماه (9 دی 1388) طرح پوستر را تقدیم عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع)می کنیم.

 

08865

 

 

 

 

حضور بیش از 4 میلیون دلداده به نظام  و ولایت ایران اسلامی در تهران، خاطره 12بهمن 57 را برای جوانان نسل سوم و چهارم زنده کرد و ثابت شد که این جوانان امروز با  الگوگیری از یادگاران دوران دفاع مقدس اجازه تعدی و تجاوز را به هیچ یاوه گویی نخواهند داد.

 

 

فتنه سال 88 تنها یک جبهه سیاسی علیه سیاسیون نبود بلکه یک آشوب و سناریوی از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده بود، که دشمنان ایران اسلامی در سر می پروراندند، همان هایی که مثلت استکبار جهان امروزی هستند یعنی آمریکا، انگلیس و اسرائیل.

 

بی شک حوادث سال 88 یک شبه برنامه ریزی نشده بود، دشمنان ایران اسلامی سالهاست که نقشه ی نفوذ در ممکلت را در سر دارند، در هر جبهه ای بدنبال نفوذ و تفرقه در جامعه ما بودند و متأسفانه کماکان همان نقشه را در سر دارند.

 

فتنه 88 تنها و تنها یک هدف را دنبال می کرد و آن هم براندازی انقلابی بود که با خون هزاران شهید و جانباز و ایثارگر و آزده به ثمر نشسته بود، و ثمره ی آن انقلاب، جوانان نسل سوم و چهارم انقلابی هستند که جز شهدا و همرزمان شهدا الگوی را برای دفاع از مملکتشان در سر ندارند.

 

شاید فتنه گران ذهن جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب را خام می دیدند که دست به چنان کاری زدند، مگر می شود زمانیکه الگو این جوانان شهدا باشد بتوان در جامعه ای نفوذ کرد، این جوانان همان هایی بودند که امام خمینی به آنها فرمودند:

 

"امید من به شما دبستانی‌ هاست"

گرامی باد سالروز حماسه دشمن شکن نهم دی ماه و خاموش شدن آتش فتنه به دست مردم بصیر و جوانان دبستانی عصر انقلاب

 

مجموعه بیانات رهبری درباره حماسه نهم دی ماه 88

 

 

در تاریخ ماندگار شد

 

روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست كه یك روزى را از میان روزهاى دیگر برمیكشد و آن را مشخص میكند، متمایز میكند، متفاوت میكند و مثل یك پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است كه به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است كه به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد.

 

روز نوزدهم دى هم همین جور است، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند كه ناگهان با یك حركت - كه آن حركت برخاسته از همان عواملى است كه نوزدهم دىِ قم را تشكیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز میكنند.

 

مطمئن باشید كه روز نهم دىِ امسال هم در تاریخ ماند؛ این هم یك روز متمایزى شد. شاید به یك معنا بشود گفت كه در شرائط كنونى - كه شرائط غبارآلودگىِ فضاست - این حركت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ كار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فكر میكند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند. این كارها كارهائى نیست كه با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگیرد؛ این كار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور كه امام در یك موقعیت حساسى - كه من بارها این را نقل كرده‌‌‌‌ام - به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا.

 

بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

 

 مجاهدت به نفع انسان

 

در شرائط فتنه، كار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را همیشه تمام میكند؛ هیچ وقت نمیگذارد مردم از خداى متعال طلبگار باشند و بگویند تو حجت را براى ما تمام نكردى، راهنما نفرستادى، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مكرر این معنا ذكر شده است. دست اشاره ى الهى همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز میخواهد. اگر چشم را باز نكردیم، هلال شب اول ماه را هم نخواهیم دید؛ اما هلال هست. باید چشم باز كنیم، باید نگاه كنیم، دقت كنیم، از همه ى امكاناتمان استفاده كنیم تا این حقیقت را كه خدا در مقابل ما قرار داده است، ببینیم.

 

مهم این است كه انسان این مجاهدت را بكند. این مجاهدت به نفع خود انسان است؛ خداى متعال هم در این مجاهدت به او كمك میكند. نوزده دىِ مردم قم در سال 56 از این قبیل بود، نهم دىِ امسالِ آحاد مردم كشور - كه حقیقتاً این حركت میلیونى فوق‌‌العاده ى مردم حركت عظیمى بود - از همین قبیل است، و قضایاى گوناگونى كه ما در طول انقلاب از این چیزها كم نداشتیم. این مجاهدت، راه را به ما نشان میدهد.

 

بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

 

 

 حجت بر همه تمام شد

 

یك نكته را هم به جوانان عزیز انقلابى، به فرزندان عزیز انقلابى خودم، به فرزندان بسیجى - از زن و مرد - عرض بكنم: جوانان از اطراف و اكناف كشور، از آنچه كه تهتّك بیگانگان از ایمان دینى به گوششان میخورد یا با چشمشان مى‌‌‌‌بینند، عصبانى هستند؛ وقتى مى بینند روز عاشورا چگونه یك عده‌‌‌‌اى حرمت عاشورا را هتك میكنند، حرمت امام حسین را هتك میكنند، حرمت عزاداران حسینى را هتك میكنند، دلهاشان به درد مى‌‌‌‌‌آید، سینه‌‌‌‌‌هاشان پر میشود از خشم؛ البته خوب، طبیعى هم هست، حق هم دارند؛ ولى میخواهم عرض بكنم جوانهاى عزیز مراقب باشند، مواظب باشند كه هرگونه كار بى رویه‌‌‌اى، كمك به دشمن است. اینجا جوانها تلفن میكنند - میفهمم من، میخوانم، غالباً تلفنها و نامه ها را خلاصه میكنند، هر روز مى آورند، من نگاه میكنم - مى بینم همین طور جوانها گله‌‌‌‌‌مند، ناراحت و عصبانى؛ گاهى هم از بنده گله میكنند كه چرا فلانى صبر میكند؟ چرا فلانى ملاحظه میكند؟ من عرض میكنم؛ در شرائطى كه دشمن با همه‌‌‌ى وجود، با همه‌‌‌‌ى امكاناتِ خود درصدد طراحى یك فتنه است و میخواهد یك بازى خطرناكى را شروع كند، باید مراقبت كرد او را در آن بازى كمك نكرد. خیلى باید با احتیاط و تدبیر و در وقت خودش با قاطعیت وارد شد. دستگاه‌‌‌‌هاى مسئولى وجود دارند، قانون وجود دارد؛ بر طبق قانون، بدون هیچگونه تخطى از قانون، بایستى مُرّ قانون به صورت قاطع انجام بگیرد؛ اما ورود افرادى كه شأن قانونى و سمت قانونى و وظیفه ى قانونى و مسئولیت قانونى ندارند، قضایا را خراب میكند. خداى متعال به ما دستور داده است: «و لایجرمنّكم شنئان قوم على ان لاتعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى». بله، یك عده‌‌‌‌اى دشمنى میكنند، یك عده‌‌‌‌اى خباثت به خرج میدهند، یك عده اى از خباثت‌‌‌كنندگان پشتیبانى میكنند - اینها هست - اما باید مراقب بود. اگر بدون دقت، بدون حزم، انسان وارد برخى از قضایا بشود، بى‌‌‌‌گناهانى كه از آنها بیزار هم هستند، لگدمال میشوند؛ این نباید اتفاق بیفتد. من برحذر میدارم جوانهاى عزیز را، فرزندان عزیز انقلابىِ خودم را از اینكه یك حركتى را خودسرانه انجام بدهند؛ نه، همه چیز بر روال قانون.

 

مسئولین كشور بحمداللَّه چشمشان هم باز است، مى‌‌‌‌بینند؛ مى‌‌‌‌بینند مردم در چه جهتى دارند حركت میكنند. حجت بر همه تمام شده است. حركت عظیم روز چهارشنبه‌ى نهم دى ماه حجت را بر همه تمام كرد. مسئولین قوه‌‌‌‌‌ى مجریه، مسئولین قوه‌‌‌ى مقننه، مسئولین قوه‌‌‌‌ى قضائیه، دستگاه‌‌‌هاى گوناگون، همه میدانند كه مردم در صحنه‌‌‌اند و چه میخواهند. دستگاه‌‌‌‌‌‌ها باید وظائفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضدانقلاب و ضدامنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه‌‌‌ى اداره‌‌‌‌‌‌ى كشور.

 

بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه 19/10/1388

 

 راه انقلاب این است

 

بدخواهانى كه سى سال است علیه این انقلاب و علیه این مردم هر كارى توانستند، كردند، اینها هم فرصت را مغتنم شمردند و با تبلیغاتِ خودشان وارد میدان شدند. بیش از این، كارى نمیتوانستند بكنند. اگر آمریكائى‌ها و انگلیسى‌ها و صهیونیستها میتوانستند نیرو وارد خیابانهاى تهران بكنند، یقین بدانید میكردند. اگر برایشان امكان داشت كه با حضور وابستگان و مزدوران خودشان از خارج، عرصه را آنچنان كه میخواهند، هدایت كنند، میكردند. منتها میدانستند كه این كار به ضررشان تمام میشود. تنها كارى كه میتوانستند بكنند، این بود كه در صحنه‌ى تبلیغات، در صحنه‌ى سیاست جهانى، از آشوبگر، از اغتشاشگر حمایت كنند. رؤساى جمهور كشورهاى مستكبر در این قضیه وارد میدان شدند؛ اغتشاشگران خیابانى و خرابكارانى را كه با آتش زدن میخواهند موجودیت خودشان را نشان بدهند، ملت ایران نامیدند؛ شاید بتوانند اوضاع را آنچنان كه طبق میل خودشان است، در افكار عمومى دنیا و كشورمان تصویر و ترسیم كنند؛ اما شكست خوردند.

 

قوى‌ترین و آخرین ضربه را ملت در روز نهم دى و بیست و دوى بهمن وارد كرد. كار ملت ایران در بیست و دوم بهمن، كار عظیمى بود؛ نُه دى هم همین جور. یكپارچگى ملت آشكار شد. همه‌ى كسانى كه در عرصه‌ى سیاسى به هر نامزدى رأى داده بودند، وقتى دیدند دشمن در صحنه است، وقتى فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن كسانى كه قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر كردند؛ فهمیدند كه راه انقلاب این است، صراط مستقیم این است. در بیست و دوى بهمن، ملت همه با یك شعار وارد میدان شدند. خیلى تلاش كردند، شاید بتوانند بین ملت دودستگى ایجاد كنند؛ اما نتوانستند. و ملت ایستاد؛ این پیروزى ملت بود. از بیست و دوم خرداد تا بیست و دوم بهمن - هشت ماه - یك فصل پرافتخار و پرعبرتى براى ملت ایران بود؛ این یك درس شد. آگاهى جدیدى به وجود آمد. فصل تازه‌اى در بصیرت ملت ایران گشوده شد. این یك زمینه‌ى بسیار مهمى است. باید بر اساس این زمینه، حركت كنیم.

 

بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی  01/01/1389

 

 لحظه‌ی نیازها

 

شوراى شما بحمدالله این خصوصیت را داشته است. دلائل زیادى هم براى این هست؛ آخرى‌اش همین نهم دى است؛ قبلش - ده سال قبل از این - 23 تیر است كه اشاره فرمودند؛ آن روز هم نیاز لحظه‌ها بود؛ این یك كار متعارف و معمولى نبود. راهپیمائى مردم در بیست و دوى بهمن با همه‌ى عظمتى كه دارد - كه حالا عرض خواهم كرد - یك كار متعارف است، یك كار روان‌شده است، شناخته‌شده است، متوقع است كه انجام بگیرد و انجام میگیرد؛ اما بیست و سه‌ى تیر در سال 78، یك كار متعارف نبود، یك كار متوقع نبود؛ اهمیت داشت كه این مجموعه بداند و بفهمد كه این كار در آن شرائط، لازم است و آن را انجام بدهد. كار نهم دى ماهِ امسال هم همین جور بود. شناختن موقعیت، فهمیدن نیاز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نیاز؛ این اساس كار است كه مؤمن باید این را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود؛ آن كارى را كه باید انجام بدهد، بتواند انجام بدهد. خوب، الحمدلله شوراى هماهنگى تبلیغات این خصوصیت را داشته است، نشان داده است؛ هم در دهه‌ى اول، در اوضاع و احوال گوناگون آن دهه - در دوران دفاع مقدس، قبل از دفاع مقدس، بعد از دوران دفاع مقدس - هم بعد از رحلت امام در مناسبتهاى مختلف كه قله‌هائى را در تاریخ ما به وجود آورد. یكى از این قله‌هاى فراموش نشدنى، همین نهم دى امسال بود.

 

بیانات در دیدار با اعضای شوراى هماهنگى تبلیغات اسلامى  29/10/1388

 

 یك حركت بدون فراخوان

 

راز ماندگارى این انقلاب، اتكاى به ایمانهاست؛ اتكاى به خداست. لذا شما مى‌بینید آن روزى كه توده‌ى عظیم مردم در سرتاسر كشور احساس كنند كه دشمنى‌اى متوجه انقلاب است، احساس كنند كه دشمنىِ جدى‌اى وجود دارد، بدون فراخوان حركت میكنند مى‌آیند. روز نهم دى شما دیدید در این كشور چه اتفاقى افتاد و چه حادثه‌اى پیش آمد. دشمنان انقلاب كه همیشه سعى میكنند راهپیمائى‌هاى میلیونى را بگویند چند هزار نفر آمده‌اند - تحقیر كنند، كوچك كنند - اعتراف كردند و گفتند در طول این بیست سال، هیچ حركت مردمى‌اى به این عظمت در ایران اتفاق نیفتاده است؛ این را نوشتند و گفتند. آن كسانى كه سعى در كتمان حقائق درباره‌ى جمهورى اسلامى دارند، این را گفتند. علت چیست؟ علت این است كه مردم وقتى احساس میكنند دشمن در مقابل نظام اسلامى ایستاده است، مى‌آیند توى میدان. این حركتِ ایمانى است، این حركتِ قلبى است؛ این چیزى است كه انگیزه‌ى خدائى در آن وجود دارد؛ دست قدرت خداست، دست اراده‌ى الهى است؛ این چیزها دست من و امثال من نیست. دلها دست خداست. اراده‌ها مقهور اراده‌ى پروردگار است. وقتى حركت خدائى شد، براى خدا شد، اخلاص در كار بود، خداى متعال اینجور دفاع میكند. لذا میفرماید: «انّ اللَّه یدافع عن الّذین امنوا». این را دشمنان نظام اسلامى نمیفهمند، تا امروز هم نفهمیدند؛ لذا تهدید میكنند، حرف میزنند، روشهاى گوناگون را به كار میگیرند، به خیال خودشان میگردند نقطه ضعف براى جمهورى اسلامى پیدا كنند؛ گاهى اسم حقوق بشر را مى‌آورند، گاهى اسم دموكراسى را مى‌آورند؛ ترفندهائى كه امروز براى مردم دنیا حقیقتاً ترفندهاى مسخره است. میگویند افكار عمومى؛ اما افكار عمومى اگر این حرفها را از آمریكا و صهیونیسم باور میكرد، اینجور در دنیا، در كشورهاى مختلف، ملتهاى مختلف، در مواقع گوناگون، نفرت خودشان را از این سران مستكبر نشان نمیدادند، كه مى‌بینید نشان میدهند. هر جا سفر میكنند، گروهى از مردم علیه‌شان شعار میدهند. پیداست كه افكار عمومى دنیا فریب ترفندهاى اینها را نخورده است.

 

بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروى هوائى ارتش جمهوری اسلامی ایران 19/11/1388

 

 بدون علما ممكن نبود

 

یك مسئله‌ى بسیار مهم و استثنائى است؛ یكى از تمایزات نظام جمهورى اسلامى این است. مجموعه‌ى خبرگان، مجموعه‌ى علماى صاحب‌نام و صاحب شأن در بین مردم، و مورد اعتماد مردم در همه‌ى قضایا، بخصوص در قضیه‌ى بسیار مهم رهبرى و انتخاب رهبرى و قضایاى مربوط به آن محسوب میشود. و همین حضور اثرگذار و حساس در بین مردم، آثار و بركات خودش را داشته است و دارد. حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعى كه میكنند - مثل راهپیمائى مهم بیست و دوم بهمن، كه واقعاً یك پدیده‌ى عظیمى بود در تاریخ انقلاب در این شرائط و با این اوضاع و احوال؛ و قبل از آن، حضور مردم در خیابانها در سراسر كشور در نهم دى - بدون اینكه علما و راهنمایان معنوى مردم كه مورد اعتماد آنها هستند، دلهاى مردم را به حقائق این انقلاب متوجه كنند، میسر نمیشد. نقش علماى دین در هدایت مردم، منحصر نمیشود به هدایت در امور فرعى و مسائل شخصى و اینها. مهمتر از همه‌ى اینها، هدایت مردم است در مسئله‌ى عظیم اجتماعى و مسئله‌ى حكومت و مسئله‌ى نظام اسلامى و وظائفى كه مترتب بر این هست در مقابله‌ى با حوادث جهانى. یقیناً اگر نقش علماى دین و راهنمایان روحانى حذف میشد و وجود نمیداشت، این انقلاب تحقق پیدا نمیكرد؛ این نظام به وجود نمى‌آمد و باقى نمیماند، با این همه مشكلات فراوانى كه در سر راه این انقلاب به وجود آوردند. بنابراین علماى دین - كه از جمله‌ى برترین آنها، مجموعه‌ى خبرگان هستند - تأثیر ماندگار و مستمرى در حوادث جامعه و سرنوشت جامعه دارند؛ كه خوب، آثارش را بحمداللَّه مى‌بینیم.

 

بیانات در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى  06/12/1388

 

 دنیا خیره شد

 

شما دیدید فتنه‌اى به وجود آمد، كارهائى شد، تلاشهائى شد، آمریكا از فتنه‌گران دفاع كرد، انگلیس دفاع كرد، قدرتهاى غربى دفاع  كردند، منافقین دفاع كردند، سلطنت‌طلبها دفاع كردند؛ نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد كه در مقابل همه‌ى این اتحاد و اتفاق نامیمون، مردم عزیز ما، ملت بزرگ ما در روز نهم دى، در روز بیست و دوى بهمن، آنچنان عظمتى از خودشان نشان دادند كه دنیا را خیره كرد. ایران امروز، جوان امروز، تحصیلكرده‌ى امروز، ایرانیان امروز، آنچنان وضعیتى دارند كه هر توطئه‌اى را دشمن علیه نظام جمهورى اسلامى زمینه‌چینى كند، به توفیق الهى توطئه را خنثى میكنند. منتها توجه داشته باشید؛ باید تقوا پیشه كنیم. آنچه ما را قوى میكند، تقواست؛ آنچه ما را آسیب‌ناپذیر میكند، تقواست؛ آنچه ما را به ادامه‌ى این راه تا رسیدن به اهداف عالیه امیدوار میكند، تقواست.

 

خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمینى (ره) در بیست و یكمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى (ره) 14/03/1389

 

 هیچ كس نگوید من تكلیفى ندارم

 

آنچه كه براى ما لازم است، این است كه آحاد مردم، مسئولین، غیر مسئولین، بخصوص جوانها، بخصوص كسانى كه سخن و حرفشان تأثیر دارد، احساس مسئولیت حضور در صحنه را از دست ندهند. هیچ كس نگوید من تكلیفى ندارم، من مسئولیتى ندارم؛ همه مسئولند. مسئولیت معنایش این نیست كه اسلحه ببندیم، بیائیم توى خیابان راه برویم؛ در هر كارى كه هستیم، احساس مسئولیت كنیم؛ مسئولیت دفاع از انقلاب و از نظام جمهورى اسلامى؛ یعنى از اسلام، یعنى از حقوق مردم، یعنى از عزت كشور. این، شرط اول: همه باید این احساس مسئولیت را داشته باشیم. و من مى‌بینم كه این احساس مسئولیت را داریم. این را مردم كشور ثابت كردند، ثابت میكنند؛ حالا یك نمونه‌ى واضحش همین 9 دى بود كه اشاره كردند؛ نمونه‌هاى دیگرى هم هست؛ 22 بهمن در پیش است، دهه‌ى فجر در پیش است. مردم حضور خودشان را، آمادگى خودشان را، سرزندگى و نشاط خودشان را نشان داده‌اند، باز هم نشان خواهند داد.

 

دیدار مردم مازندران در سالگرد حماسه 6 بهمن 6/11/1388

 

مشتی بر دهان فتنه‌گران

 

فتنه‌ى سال گذشته جلوه‌اى از توطئه‌ى دشمنان بود؛ فتنه بود. فتنه یعنى كسانى شعارهاى حق را با محتواى صددرصد باطل مطرح كنند، بیاورند براى فریب دادن مردم. اما ناكام شدند. هدف از ایجاد فتنه، گمراه كردن مردم است. شما ملاحظه كنید؛ مردم ما در مقابله‌ى با فتنه، خودشان به پا خاستند. نهم دى در سرتاسر كشور مشت محكمى به دهان فتنه‌گران زد. این كار را خود مردم كردند. این حركت - همان طورى كه گویندگان و بزرگان و همه بارها گفته‌اند - یك حركت خودجوش بود؛ این خیلى معنا دارد؛ این نشانه‌ى این است كه این مردم بیدارند، هشیارند. دشمنان ما باید این پیام را بگیرند. آن كسانى كه خیال میكنند میتوانند میان نظام و میان مردم جدائى بیندازند، ببینند و بفهمند كه این نظام، نظام خود مردم است، مال مردم است. امتیاز نظام ما به این است كه متعلق به مردم است. آن كسانى كه با همه‌ى وجود نظام جمهورى اسلامى را و اسلام را و این پرچم برافراشته را در این كشور نگه داشته‌اند، در درجه‌ى اول خود مردمند؛ دشمنان ما این را بفهمند. سردمداران دولتهاى مستكبر - و در رأس آنها آمریكا - علیه ملت ما حرف میزنند، توطئه میكنند، گاهى شعار میدهند، گاهى اظهارات مزوّرانه میكنند، گاهى صریحاً دشمنى میكنند، گاهى در لفافه میبرند؛ اینها همه براى این است كه تحلیل درستى از مسائل ایران و شناخت درستى از ملت ایران ندارند. ملت ما ملت بیدارى است، ملت هشیارى است.

 

بیانات در دیدار هزاران نفر از مردم استان گیلان‌ 8/10/1389

 

سالروز حماسه 9 دیماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ، گرامی باد.

 

 

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار گردید. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

 

 

  این روز می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است. روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه شلیک و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند.

 

 

در روز نهم دی ماه 1388، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده ها میلیونی مردم در تهران و تمامی شهرهای دیگر کشور به جهانیان اعلام گردید.

 

 

روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند. روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می دارند و در نهایت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند. نهم دی ماه یک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود.

 

 

  9 دی، عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی بصیرتی در ماجرای سقیفه پاک کرد.

  9 دی، درد کوته بینی حکمیت را تا حدودی التیام داد و بر آن مرهمی شد.

  9 دی، سوزش خیانت جمل و نهروان را کمی خنک کرد و از تکرار غربت 25 ساله جلوگیری کرد.

  9 دی، فرق کوفه و تهران، عراق و ایران را نشان داد و آب رفته را به جوی بازگرداند.

  9 دی، ایران، بدون خواست سفیر حسین، بیعت مجدد کرد و بر سر بیعتش ماند.

  9 دی، ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فریاد لبیک یا حسین تا آسمان به گوش همه رسید.

  9 دی، شش ماهه، سه ساله، جوان، پیر، زن، مرد، ویلچری، شیمیایی و ... داشت.

  9 دی، نه دی زمستان بود ولی درخت انقلاب در آن سرمای زمستان گل داده بود.

  9 دی، در ایران بود ولی پایه های کاخ سفید در مکان و کاخ سبز معاویه در زمان را لرزاند.

  9 دی، قیام مختار نبود، ولی اگر مختار هم زنده بود در مقابل آن کرنش می کرد.

  9 دی، مانور اعلام آمادگی یاران آخر الزمان مهدی (عج) بود.

  9 دی، شروع حرکت و یک فرهنگ بود یعنی «عزت خواهی»

  9 دی، یک روز بود ولی خیرٌ مِن الفِ شَهر بود.

  9 دی، مبیّن کوثر و ابتر بود که گفتند خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است.

  9 دی، عاشورا بود و ایران کربلا.

  9 دی، ثمره ی خون شهید آیت ها، مطهری ها، بهشتی ها، باکری ها، همت ها و ... بود.

  9 دی، تاریخ نبود، بلکه خود تاریخ ساز بود.

  9 دی، روز بخشش فریب خوردگان و روز غضب بر فتنه گران توسط امت بود.

  9 دی، آموخت که نیازی نیست همیشه ولیّ در بین باشد بلکه کافی است ولیّ در دل باشد.

  9 دی، غدیر خم بود در کویر قم و سراسر ایران.

  9 دی، نور بصیرت الهی بود در دلهای امت.

 

 

  هرچه خواستم بگویم که 9 دی چیست، زبان الکن بود و قلم قاصر. فقط می توانم که بگویم 9 دی، 9 دی بود و بس.

 

 

 
 
از زمانی که جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد، تا هتک حرمت بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید. فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آورد اما وقتی کار به جسارت به خیمه ابا عبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد.
 
 
 

وبلاگ تریبون آزاد هرسین نوشت:

 

تاریخ همواره گویای حوادث عبرت آموز است ودرعین حال برخی حوادث به دلیل اهمیت وتاثیررآن ها تاریخ ساز وبرای آیندگان درس آموز ونهم دی 88 ازجمله حوادث عظیم تاریخ سازاست . 
9دی گویای عمق فاجعه فتنه ای است که دربسترناهنجاری های انتخابات 88 اتفاق افتاد ومی رفت که بیان ارزش های دینی وقرآنی را ازصفحه جغرافیای مردم متدین وانقلابی ایران اسلامی برچیند.
واقعیت این است که حادثه 9دی مرکزثقل تمام نقشه های شوم فتنه گران 88 بود ونشان داد انتخابات ریاست جمهوری بهانه ای برای عمق استراتژیک دشمنی با اسلام ناب محمدی است.
واقعیت دیگراین که تمرکز دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی ونظام جمهوری اسلامی همان صف دشمنان اسلام ناب محمدی است وازاین جهت است که همراهان وحامیان فتنه 88 که عملا عاملان وپدیدآورندگان راشامل می شود تا قیام قیامت درپیشگاه خداوند متعال وهمه امامان وصالحان وشهدا وملت های مسلمان مسئول خواهد بود.واین همان مضمون زیارت عاشوراست که لعن ونفرین خداوندرا نه تنها سزاوار ظلم کنندگان به اباعبداله الحسین علیه السلام وخاندانش می داند بلکه سزاوارهمراهان وراضی شوندگان آن می داند.
9دی محصول تبانی همه کسانی بود که پرچم سرخ حسین (ع) رادرهمیشگی تاریخ مانع توسعه طلبی وفرصت طلبی خود می دانند.
اشتباه نشود 9دی وفتنه 88 صرفا نتیجه ومحصول رودرویی ووزن کشی دوجناج احمدی‌نژاد وموسوی نبودبلکه برنامه ریزی ازپیش تعین شده برمبنای راهبرد اسلام ستیزی ونفوذ دشمن بود پس بدون تعارف باید پذیرفت نه تنهاهمه کسانی که عامل مستقیم وغیرمستقیم فتنه 88 بودند بلکه ساکتین وآنانی که دل وفکرشان با جریان فتنه بود درحادثه 9 دی شریک ومواخذه خواهند بود ازاین رو مادامی که درپیشگاه خداوند وملت شریف ومسلمان توبه نکرده درصف ظالمان وستمگران خواهند بود و درهیچ سمت ومسئولیت نظام مقدس اسلامی جایگاهی نداشته ونخواهند داشت بلکه در صورت غفلت حضور آنان باید منتظر هجمه عمیق تر بر پیکر اسلام ناب محمدی وبستر سازی لشکر کشی اسلام ستیزان بود.
 
 
وبلاگ هرسین باستان نوشت:
 
 

هدف اهل فتنه چیست؟
اهل فتنه مايلند كه خشيت خودشان را، خوف از خودشان را در دل نخبگان و خواص، به جاى خشيت از خدا بنشانند؛ يعنى مايلند كه از آنها ترسيده بشود؛ «الّذين قال لهم النّاس إنّ النّاس قد جمعوا لكم فاخشوهم فزادهم ايمانا و قالوا حسبنا اللَّه و نعم الوكيل». يعنى اينكه دائماً دارند به ما ميگويند: آقا ! «إنّ النّاس قد جمعوا لكم فاخشوهم؛ مردم (لشكر دشمن) برای (حمله به) شما اجتماع كرده‌اند؛ از آنها بترسيد!»، جوابش همين است: «فقالوا حسبنا اللَّه و نعم الوكيل؛ خدا ما را كافی است و بهترين حامی ما است». نتيجه‌‌اش هم اين است: «فانقلبوا بنعمة من اللَّه و فضل لم يمسسهم سوء، به همين جهت، آنها از اين ميدان، با نعمت و فضل پروردگار بازگشتند، در حالی كه هيچ ناراحتی به آنها نرسيد». نتيجه‌‌ى اين احساس، اين درك، اين حقيقت روحى و معنوى همين است. بنابراين، بايستى اين شجاعت را داشت.
ديدار اعضای مجلس خبرگان رهبری، دوم مهرماه هشتاد و هشت
 
دوپهلو حرف زدن كمك به فتنه است
دوپهلو حرف زدن، كمك كردن به غبارآلودگى فضاست؛ اين كمك به رفع فتنه نيست، اين كمك به شفاف‌سازى نيست. شفاف‌سازى، دشمنِ دشمن است؛ مانع دشمن است. غبارآلودگى، كمك دشمن است. اين، خودش شد يك شاخص. اين يك شاخص است: كى به شفاف‌سازى كمك ميكند و كى به غبارآلودگى كمك ميكند. همه اين را در نظر بگيرند، اين را معيار قرار بدهند.
ديدار با اعضای شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى‌،‌ بیست و نهم دی‌ماه هشتاد و هشت
 
اولین حركت در ایجاد فتنه
ديديد شما در اوائل همين حوادث بعد از انتخابات - اين فتنه‌ى بعد از انتخابات - اولين كارى كه شد، ترديدافكنى در كار مسئولين رسمى كشور بود؛ در كار شوراى نگهبان، در كار وزارت كشور. اين ترديدافكنى‌ها خيلى مضر است؛ دشمن اين را ميخواهد. جوانان بسيجى بايد ايمان را، بصيرت را، انگيزه را، رعايت موازين و معيارها را، اينها همه را با هم ملاحظه كنند.
ديدار بسيجيان، چهارم آذرماه هشتاد و هشت
 

حق بر اولياء حق مشتبه ميشود
خب، اينها ايجاد فتنه ميكند؛ يعنى فضا را فضاى غبارآلود ميكند. شعار طرفدارى از قانون ميدهند، عمل صريحاً بر خلاف قانون انجام ميدهند. شعار طرفدارى از امام ميدهند، بعد كارى ميكنند كه در عرصه‌ى طرفداران آنها، يك چنين گناه بزرگى انجام بگيرد؛ به امام اهانت بشود، به عكس امام اهانت بشود. اين، كار كمى نيست؛ كار كوچكى نيست. دشمنان از اين كار خيلى خوشحال شدند. فقط خوشحالى نيست، تحليل هم ميكنند. بر اساس آن تحليل، تصميم ميگيرند؛ بر اساس آن تصميم، عمل ميكنند؛ تشويق ميشوند عليه مصالح ملى، عليه ملت ايران. اينجا آن چيزى كه مشكل را ايجاد ميكند، همان فريب، همان غبارآلودگى فضاست... يك كلمه‌ى حق را با يك كلمه‌ى باطل مخلوط ميكنند، حق بر اولياء حق مشتبه ميشود. اينجاست كه روشنگرى، شاخص معيّن كردن، مايز معيّن كردن، معنا پيدا ميكند.
دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون، بیست و دوم آذرماه هشتاد وهشت

 

وبلاگ نیلوفری در قاب آفرینش نوشت:

     
 

 

 

وبلاگ شهید خوشراه نوشت

 

http://www.gerdab.ir/files/fa/news/1390/10/5/18521_393.jpg

وبلاگ بصیرت سایبری سنقر نوشت :

 

 

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زريّن ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد . حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابرتمام دنيای آنها خواهند ايستاد.

 

 

روز نهم دی ماه در تاريخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار گرديد. در اين روز ماندگار و تاريخی ملت هميشه در صحنه ايران اسلامی، حماسه ای ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

 

  اين روز می توان گفت نهم دی، روز غلبه جنود الهی بر جنود شيطان است. روز خروش ملت ايران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و يا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسينی است.

 

روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ايران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بيعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمينی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است. مردم در اين روز، تير خلاص را به سران فتنه شليک و پشت پيکر نامبارک فتنه را به خاک ماليدند.

 

 

وبلاگ شهدای سنقر نوشت :

 

 

روز نهم دی، روزی است که مردم ايران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فريب حيله ها و نيرنگ های آنان را نمی خورند.

 

روز نهم دی روزی است که مردم ايران نشان دادند که با بصيرتند و در ميان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولايت فقيه است، بر می دارند و در نهايت روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ايران نشان دادند که اين جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت تان آسيب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پايبند هستند.

 

نهم دی ماه يک هزار و سی صد و هشتاد و هشت، جشن بلوغ فکری و شخصيتی نظام اسلامی بود.

 

 

وبلاگ ایثار سنقر نوشت :

 

 

حماسه‌اي كه مردم ايران با حضور ميليوني خود در 9 دي آفريدند، سه تاثير متفاوت بر سه گروه مختلف داشت. اول باعث دلگرمي و احساس غرور و قدرت خود مردم ايران و دوستان انقلاب در داخل و سراسر دنيا شد. دوم خشم و عصبانيت دشمنان و منافقان و البته واكنش همراه با انفعال و عقب‌نشيني آنها را به همراه داشت و سوم باعث بيداري عده‌اي شد كه در تحليل و بررسي اوضاع ايران تا حدودي دچار شك و ترديد شده‌ بودند.

 

اين حماسه بزرگ، بدون شك باشكوه‌ترين و بزرگترين اجتماع و راهپيمايي سراسري مردم ايران در 30 سال گذشته بود. در اين مساله هيچ شك و ترديدي وجود ندارد. گواه اين ادعا خود مردم ايران هستند كه اين حماسه بزرگ را خلق كردند. در بسياري از شهرهاي كوچك و بزرگ به ويژه تهران و قم، خود مردم شاهد هستند و تاييد مي‌كنند كه تاكنون چنين اجتماع بزرگي را نديده‌ بودند.

 

اين حماسه مردمي، البته با واكنش‌هاي جالب و مضحكي از سوي مخالفان داخلي و خارجي ما روبرو شد. آنها ابتدا سعي كردند جمعيت ميليوني مردم را زير سوال ببرند و آنرا چيزي در حد راهپيمايي‌هاي معمولي و سنتي و يا حتي كمتر از آن قلمداد كنند، اما خودشان مي‌دانستند كه اشتباه مي‌كنند. بنابراين براي توجيه اين جمعيت عظيم، به توهين و تمسخر مردم ايران متوسل شدند و كارشان به جايي رسيد كه ملت ايران را ملتي گرسنه معرفي كردند كه به خاطر يك سانديس به خيابان آمده است!

 

اين مدعيان آزادي بيان و آزادي فكر و آزادي پوشش، آنقدر بدبخت بودند كه حتي به تيپ و قيافه و لباس مردمي هم كه در اين راهپيمايي شركت كرده بودند، گير دادند و به آنها هم توهين كردند.

 

البته ما هيچ نيازي به تعريف و تمجيد شبكه‌هاي خارجي و دشمنان نظام نداريم. ما به دنبال اين نيستيم كه شبكه‌ي بي‌بي‌سي و العربيه و صداي آمريكا، جمعيت ميليوني ما را نشان بدهد و از ما تعريف كند. ما از اين همه توهين و اهانت كه به فهم و شعور مردم ايران مي‌شود، تعجب نمي‌كنيم. اتفاقا اگر از ما تعريف مي‌كردند، تعجب مي‌كرديم…

 

همان طور كه در ابتداي اين مطلب ذكرشد، سومين نتيجه حضور ميليوني و حماسه مردمي 9 دي اين بود كه عده‌اي را از شك و ترديد و تحليل‌هاي گذشته نجات داد.

 

حماسه 9 دي، اين حباب توهم را شكست! چرا كه اين عده با چشم خود حماسه عظيم مردمي را ديدند و به يكپارچه بودن مردم ايران، ايمان آوردند. اگر تا ديروز به حق نگران دو پاره شدن مردم ايران بودند، نگراني‌شان رفع شد و فهميدند كه مشكل جاي ديگري است! و دقيقا به همين خاطر بود كه بسياري از بزرگان ديني و مذهبي و مراجع و علماي ما، بلافاصله به اين حقيقت روشن اشاره كردند و حضور مردم را در حماسه نهم دي، بسيار باشكوه توصيف كردند و آنرا خوني تازه براي حيات انقلاب دانستند.

 

مردم ايران با هر تيپ و قيافه و سليقه و اعتقادي، براي دفاع از نظام و انقلاب و امام و رهبري، به صحنه آمدند. حتي بسياري از آدمهايي كه به نتيجه انتخابات  هم معترض بودند، آنها هم آمدند، چرا كه ديگر بحث انتخابات مطرح نبود. اگر در روزهاي بعد از انتخابات، بسياري از معتقدان به نظام  به خاطر شور و احساسات انتخاباتي به خيابان ‌آمدند، امروز ديگر به خاطر شعور و درك واقعيات به خيابان مي‌آيند.

 

كساني در حماسه 9 دي به خيابان آمدند و از نظام و رهبري دفاع كردند كه شايد از وضعيت معيشتي و مادي خود شكايت داشته باشند، اما آمدند. كساني به خيابان آمدند كه شايد برخوردهاي ناشايستي هم ديده باشند، اما آمدند! كساني به خيابان آمدند كه شايد انتظارش را نداشتيم، اما آمدند. قدر اين حضور آگاهانه و اين حماسه باشكوه و اين ملت بزرگ را بدانيم و شكرگزار آنها باشيم.

 

 

وبلاگ ولایت سنقر نوشت :

 

 

 9 دی، عرق شرم امت را در طول تاريخ به خاطر بی بصيرتی در ماجرای سقيفه پاک کرد.

 

  9 دی، درد کوته بينی حکميت را تا حدودی التيام داد و بر آن مرهمی شد.

 

  9 دی، سوزش خيانت جمل و نهروان را کمی خنک کرد و از تکرار غربت 25 ساله جلوگيری کرد.

 

  9 دی، فرق کوفه و تهران، عراق و ايران را نشان داد و آب رفته را به جوی بازگرداند.

 

  9 دی، ايران، بدون خواست سفير حسين، بيعت مجدد کرد و بر سر بيعتش ماند.

 

  9 دی، ندای هل من ناصر بلند نشد ولی فرياد لبيک يا حسين تا آسمان به گوش همه رسيد.

 

  9 دی، شش ماهه، سه ساله، جوان، پير، زن، مرد، ويلچری، شيميايی و ... داشت.

 

  9 دی، نه دی زمستان بود ولی درخت انقلاب در آن سرمای زمستان گل داده بود.

 

  9 دی، در ايران بود ولی پايه های کاخ سفيد در مکان و کاخ سبز معاويه در زمان را لرزاند.

 

  9 دی، قيام مختار نبود، ولی اگر مختار هم زنده بود در مقابل آن کرنش می کرد.

 

  9 دی، مانور اعلام آمادگی ياران آخر الزمان مهدی (عج) بود.

 

  9 دی، شروع حرکت و يک فرهنگ بود يعنی «عزت خواهي»

 

  9 دی، يک روز بود ولی خيرٌ مِن الفِ شَهر بود.

 

  9 دی، مبيّن کوثر و ابتر بود که گفتند خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است.

 

  9 دی، عاشورا بود و ايران کربلا.

 

  9 دی، ثمره ی خون شهيد آيت ها، مطهری ها، بهشتی ها، باکری ها، همت ها و ... بود.

 

  9 دی، تاريخ نبود، بلکه خود تاريخ ساز بود.

 

  9 دی، روز بخشش فريب خوردگان و روز غضب بر فتنه گران توسط امت بود.

 

  9 دی، آموخت که نيازی نيست هميشه وليّ در بين باشد بلکه کافی است وليّ در دل باشد.

 

  9 دی، غدير خم بود در کوير قم و سراسر ايران.

 

  9 دی، نور بصيرت الهی بود در دلهای امت.


ارسال نظرات