برنامه روسیه برای صادرات ۱۵ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی در سال ۲۰۱۶

در سال گذشته روسیه ۱۵ میلیارد دلار تجهیزات نظامی صادر کرده است که قصد دارد این حجم از صادرات را در سال ۲۰۱۶ نیز رقم بزند.
کد خبر: ۸۶۱۳۷۶۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

به گزارش بسیج،  به نقل از راشاتودی، یکی از مقامات ارشد دولت روسیه اعلام کرده است که این کشور در سال 2015، 15.2 میلیارد دلار تجهیزات نظامی صادر کرده و به هدف‌گذاری خود در این زمینه دست یافته است.

وی تاکید کرد که برنامه‌ریزی این کشور برای سال آینده نیز صادرات همین میزان تجهیزات نظامی خواهد بود و این کشور قصد دارد تا پس از آمریکا، دومین صادر کننده تجهیزات نظامی در جهان باشد.

به گفته آناتولی ایسایکین رئیس شرکت دولتی تولید کننده سلاح روسو بورون اکسپورت تا پیش از سال 2000 هند و چین 80 درصد کل صادرات تجهیزات نظامی روسیه را خریداری می‌کردند اما طی 15 سال گذشته روسیه توانسته است مشتری‌های جدیدی را برای تجهیزات خود جذب کند که از جمله این کشورها می‌توان به الجزایر، ویتنام و ونزوئلا اشاره کرد.

در شرایط کنونی 42 درصد صادرات تجهیزات نظامی روسیه به آسیا و اقیانوسیه است و 36 درصد از صادرات این محصولات نیز به خاور میانه و شمال آفریقا حمل می‌شود.

از سوی دیگر 9 درصد از صادرات تجهیزات نظامی روسیه نیز به کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای عضو گروه CIS صادر می‌شود.

در حال حاضر روسیه پس از آمریکا دومین صادر کننده تجهیزات نظامی در جهان محسوب می‌شود و پس از روسیه نیز چین با افزایش 143 درصدی صادرات تجهیزات نظامی خود با پشت سر گذاشتن آلمان سومین صادر کننده تجهیزات نظامی در جهان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار