مسئول حفظ ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: در انقلاب اسلامی به واسطه وفاداری مردم، استکبار نتوانست بصیرت دینی را از آنان بگیرد.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۰۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

سردار محمد علیپور ظهر امروز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی در مصلای امام خمینی دهدشت اظهار کرد: ایران اسلامی با رهبری امام بزرگوار و با توسل به فرهنگ عاشورا پا به عرصه گذاشت.

مسئول نشر آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی ایران را دارای مشترکات و تفاوت‌ها دانست و افزود: قیام هر دو برای دین، عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم بود و همه مردم را به این قیام دعوت کردند.

وی در تبیین تفاوت‌های قیام عاشورا و انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: در عاشورا بنی‌امیه سیطره را تنگ کرد و بصیرت را از مردم گرفت، زر و زور حاکم شده بود تا جایی‌ که فرزند رسول خدا (ص) به تنهایی وارد صحنه کربلا شده بود و با عدم همراهی مردم منجر به شهادت امام حسین (ع) و اسارت خاندان پیامبر شد.

علیپور افزود: اما در انقلاب اسلامی به واسطه وفاداری مردم، استکبار نتوانست بصیرت دینی را از آنان بگیرد.

این مسئول با یادآوری این‌که 22 بهمن سال 57 پوزه آمریکا به زمین مالیده شد تصریح کرد: تا امروز استکبار با همه امکانات و توان و با حیله‌های متفاوت نتوانسته است جلوی حرکت انقلاب ما که نشأت گرفته از عاشورا بود را بگیرد.

وی از فتنه 88 به بزرگترین توطئه و ضربه بعد از جنگ تحمیلی نام برد و با بیان این‌که در جنگ هشت ساله حمایت 35 کشور و استفاده از ابزار و امکانات مدرن دنیا برای انحراف انقلاب اسلامی ایران به کار گرفته شد افزود: در این جنگ از بزرگترین سلاح‌ها حتی سلاح‌های ممنوعه استفاده کردند اما در برابر ما شکست خوردند.

علیپور با اشاره به حوادث سال 88 تصریح کرد: توطئه بزرگ درون ایران صورت گرفت اما ولایت فقیه به عنوان یک دیده‌بان آگاه و مسلط به مسایل روز سرشار از فرهنگ غنی اسلامی و عاشورایی مردم را هدایت و مدیریت کرد.

وی با بیان این‌که ولایت فقیه از توطئه‌های خواسته یا ناخواسته جلوگیری و تحریم‌ها را مدیریت کرد افزود: فتنه‌گران نقطه مرکزی انقلاب یعنی ولایت را هدف قرار داده بودند، مردم ایران همان طوری که جنگ را هشت سال مدیریت کردند طی هشت ماه توطئه تمامی بساط داخلی و خارجی فتنه را عین سیل خروشان چنان شستند که تا الان کمر راست نکرده‌اند و بارها مجبور شدند حرف جمهوری اسلامی را بپذیرند.

علیپور تصریح کرد: ایرانی که روزی در هیچ جای دنیا نامی از آن نبود و در محافل خاص به عنوان عیاشی‌گری دیگران بود امروز به جایی رسیده است که هیچ قراردادی، هیچ سندی و ارتباطی در دنیا بدون نظر جمهوری اسلامی ایران منعقد نمی‌شود.

این مسئول با بیان این‌که عزت‌مندی امروز ایران در طول تاریخ بی‌نظیر است گفت: توطئه‌های سختی در حال اجرا است باید بصیر، آگاه و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.

علیپور رهبر آگاه، ملت منسجم و امکانات و تجهیزات ایران اسلامی را از موانع حمله استکبار جهانی دانست و خطاب به جوانان تاکید کرد: تا دیروز پدران شما سلاح به دست در میدان رزم دفاع کردند امروز  شما با سلاح علم و تقوا مدافع انقلاب و نظام باشید.

مسئول حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان این‌که انقلاب اسلامی از بدو تشکیل تا امروز همه موانع را سر راه برداشته و محکم در حال پیشروی است موتور محرکه انقلاب را در ایران دانست و تصریح کرد: شما جوان‌ها باید این موتور را به روز نگه دارید.

ارسال نظرات