"تردیدافکنی و تحریف اندیشه‌های امام خمینی(ره) یکی از راهبردهای سران فتنه بود"

حماسه ۹دی حمایت اقشار مختلف مردم از ولایت بود/شورای رهبری طرحی برای دست‌یابی به هدف،از سوی دشمنان نظام و اسلام

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حماسه ۹دی حمایت اقشار مختلف مردم از ولایت بود که تمام امید استکبار را با شکست مواجه ساخت، مردم با حضور خود نشان دادند
کد خبر: ۸۶۱۳۸۱۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، سید محمد حسینی امروز در همایش "هادیان بصیر" که به مناسبت حماسه 9 دی از سوی بسیج فرهنگیان سپاه روح‌الله استان مرکزی در کانون امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد با اشاره به ناخشنودی فتنه‌گران از مواجه به شکست در هدف خویش اظهار داشت: عده‌ای خوش ندارند که مراسم 9 دی باشکوه برگزار شود و سخنانی مطرح و مردم نسبت به مسائل آاگاه شوند اما انان باید بدانند که این روز یکی از روهای افتخارآفرین انقلاب اسلامی بوده و حماسه‌ای که در تاریخ کشور برای همیشه ماندگار است.

وی افزود: این حوادث شخصی نبوده و در حقیقت حق‌الناس بوده و مسئله اجتماعی است که اعتبار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت به آن وابسته است چراکه دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به راحتی حاصل نشده با رشاد‌ها و جانفشانی‌هایی به دست آمده و در راس آن قیام حضرت امام خمینی(ره) است که مکتب اهل بیت(ع) را در فکر و اندیشه بشریت احیاء کرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: چنین رشادت‌هایی را نمی‌توان به خاطر امیال خود نادیده گرفت، در انتخابات بیش از 40 میلیون نفر از مردم حضور داشتند که برابر 85 درصد مردم کشور بود حضوری که در هیچ یک از کشورهای مدعی دموکراسی شاهد چنین حضوری در انتخابات نبودیم.

حسینی با اشاره به مدیریت و رهبری فتنه‌گران از سوی مرزهای خارجی گفت: حضو.ر پرشکوه مردم در انتخابات که نقطه قوت به شمار می‌رفت با اقداماتی که از سوی بدخواهان نظام صورت گرفت مبدل به یک نقطه ضعف شد تا جایی که مرتجعین نسبت به نظام اسلامی اظهار نظر کردند.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل انتخابات مردمی را مطرح کردند و از همان سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد انتخابات بودیم و انتخابات سال 88 اولین انتخابات کشور نبود، مبنای هر انتخاباتی رای مردم است که باید احترام گذاشته شود اگر کسانی نسبت به نتیجه اعلام شده معترض بودند باید از طریق ققانونی عمل می‌کردند و دیدیم که شورای نگهبان نیز پذیرفت که آرای مردم را مجدد شمارش کند مگر 11 میلیون رای مردم می‌شود که اعتراض به همراه داشته باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اما قرار بود در جریان انتخابات بدعتی گذاشته شود و عده‌ای با کمک رسانه‌های داخل و خارج به دنبال باطل کردن انتخابات بودند که مقام‌معظم رهبری و حضور در صحنه مردم این خواسته آنان را به سرانجام نرساند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند"حق مردم چیزی نیست که بخواهیم با آن مصالحه کنیم یا در برابر فشار فتنه‌گران کوتاه بیائیم"، اگرچه تبعاتی به دنبال داشت و کشور 8 ماه دستخوش ناآرامی‌ها بود.

احترام به رای مردم برخواسته از اسلامیت است

حسینی با اشاره به موضع‌گیری مقام معظم رهبری در برابر فتنه‌گران گفت: مقام معظم رهبری همانگونه که از نظام اسلامی حراست می‌کنند از ارای مردم نیز صیانت کردند چراکه همیشه رای مرردم قابل احترام بوده و باید پذیرفته شود ولو شکست هم به همراه داشته باشد مگر پیامبر در جنگ احد به خواسته عموم برای کشاندن جنگ به بیرون از شهر احترام نگذاشتند؟

وی افزود: آسیبی که به کشور وارد شد هزینه سنگینی به دنبال داشت، در سال 84 انتخابات را دولت موسوم به اصلاحات برگزار می‌‎کند اما کسانی انتخاب می‌شوند که با آنان همراهی ندارند همیشه چنین بوده حال بگذریم که این پایه غلط از همان سال 84 گذاشته شد و برخی نسبت به نتیجه آراء معترض بودند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: احترام به رای مردم نیز برخواسته از اسلامیت بوده و از یکدیگر منفک نیستند، اسلام مردم را در سرنوشت خود دخیل دانسته است، مردم تنها مجری نیستند، حضرت امام راحل نیز با برخی از انتخابات مردم مخالف بودند ولی مطرح نمی‌کردند و احترام می‌گذاشتند مردم بایستی خود به رشد و بلوغ رسند.

حسینی با اشاره به انتخاب قائم مقام از سوی مجلس خبرگان در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی گفت: وقتی این امر اتفاق افتاد زمانی امام راحل وارد صحنه شدند که انقلاب اسلامی به سمت انحراف کشیده می‌شد و با این احساس خطر حضرت امام خمینی(ره) اقدام کردند.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران همواره به رای مردم احترام گذاشته است، روز 9 دی که به عنوان یوم‌الله مطرح است پایان بخش دوره تیره و تار بود، وقتی مردم حرکت کنند می‌توان نظام را دگرگون ساخت، مردم با حضور خود در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حضور پیدا کردند و در برابر ظلم ایستادند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در سال 78 که فتنه کوی دانشگاه تهران رقم خورد حضور مردم پایان بخش قضایا بود بسیاری از هزینه‌ها را حضور مردم کاهش می‌دهد در سال 88 نیز همچنین بود از یک سو حضور افراد متعهد و انقلابی و کسانی که دریافتند موضوع فراتر از بحث انتخابات است توانست بار دیگر فتنه را خنثی سازد.

حسینی با اشاره به روشنگری به موقع مقام‌معظم رهبری گفت: همواره روشنگری به موقع سبب حضور مردم در صحنه بوده است اگر ناامنی‌ها و شکافی که در سال 88 کم کم در بین جامعه داشت شکل می‌گرفت تا کینه‌ها را عمیق سازد معلوم نبود چه می‌شد اگر درایت، بردباری، علم و روشنگری مقام‌معظم رهبری نبود، مردم دریافتند که موضع فراتر از انتخابات است.

وی افزود: نیروهای متعهد و انقلابی در مقابل افراد افراطی‌گری به روشن‌سازی پرداختند و حرکت نتیجه بخش 9 دی رقم خودر اما توجه داشته باشیم که نباید در گذشته بمانیم، عبرت یعنی عبور کردن، عبرت گرفتن از مسائل برای اینکه بدانیم امروز چه باید انجام دهیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کسانی که نقشی در فتنه 88 داشتند برخی از آن‌ها از بزرگواری رهبر معظم انقلاب و مردم قصد دارند سوء استفاده کرده و می‌خواهند هدف خود را دنبال کنند، برخی از سخنانی که می‌زنند و زمینه‌سازی‌هایی که انجام می‌دهند گویا دوست دارند تا مجدد یک هماوردی با نظام اسلامی داشته باشند.

حسینی با اشاره به هوشیاری و مراقبت مردم گفت: افرادی که در جریان فتنه 88 بودند در حال حاضر اگر موقعیتی دارند به سبب جدا کردن راهشان از فتنه‌گران بوده که در مجلس اعلام کردند که براعت می‌جویند و راهشان متفاوت است، اگر قرار باشد همان برنامه‌ها را انجام دهند و بر باور و اعتقاد خود باشند و برخی نیز تصور کنند که بر حق بودند و زمینه‌ساز شدند و عده‌ای دیگر در داخل گرای به دشمن دادند و متاسفانه تحریم‌ها ایجاد شد.

وی افزود: دشمن از پیشرفت کشور هراس داشت و از نشاطی که در بین ملت ایجاد شده بود واهمه داشت زمانی که دشمن احساس کند ما ضعیف هستیم تصمیم می‌گیرد برنامه خود را عملی سازد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما براساس دستورات قرآن همواره تلاش کردیم که در موضع اقتدار باشیم، اقتدار ایران بود که مانع شد پس از جنگ 8 ساله دشمنان جرات دست‌اندازی به خاک کشور را به خود نداده و در نهایت به کشورهای همسایه حمله کردند و درصدد اشغال آن‌ها برآمدند.

حسینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: دشمن واهمه داشت از صلابت کشور و می‌دانست هر حرکتی علیه نظام اسلامی پاسخ دندان شکنی را به دنبال خواهد داشت اما زمانی که سال 88 فتنه شکل گرفت و فتنه‌گران به دنبال ایجاد وفاق علیه انقلاب اسلامی بودند و یکی از مواردی که به آن اتکاء کردند نقض حقوق بشر در ایران بود.

تردیدافکنی یکی از عوامل فتنه بود

وی افزود: کسانی دم از تقلب زدند که بر سر سفره انقلاب اسلامی بودند، به برکت انقلاب اسلامی به مسئولیت رسیدند که درصدد شدند تا لطمه به انقلاب اسلامی بزنند، براندازی حکومت جمهوری اسلامی از ابتدا در دستور کار صهیونیست‌ها و غرب بوده و تردید هم ندارند که تاکنون موفق نشده‌اند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حضور افراد در کنار امام راحل در جریان انقلاب اسلامی بی‌شک به مانند جنگ‌ها صفین برای مردم نیز تردید ایجاد کرد چراکه بلاتکلیف بودند و این تردیدافکنی یکی از عوامل فتنه بود و دیگر عدم اعتماد مردم به مسئولین و انقلاب اسلامی بود خساراتی که در این جریان وارد شد ولی باز هشداری بود که مراقب باشیم.

حسینی با اشاره به تاکیدات حضت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل حفظ نظام اسلامی را از واجبات دانستند و کسانی که مدعی خط امام راحل هستند باید بدانند که اگر به فرض حق آنان در انتخابات ضایع شده بود باید برای حفظ نظام تلاش می‌کردند چرا که نظام مهمتر است تا فرد، آنان خلاف توصیه امام راحل مبنی بر پیروی از ولایت برای حراست از نظام اسلامی بی‌توجهی کردند.

اعمال فتنه گران نشانه خودبینی آنها و ناشی از عدم توجه به اهداف نظام بود

وی افزود: این افراد با وجود آگاهی از بهره گیری دشمنان از این وقایع در رسانه های بیگانه به کار خود ادامه دادند و با این اعمال امنیت و آرامش کشور را تحت تاثیر قرار دادند و ضررهای فراوانی به نظام وارد کردند که نشانه خودبینی و خودبزرگ بینی آنها بود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طرح شورای رهبری در واقع خلاف قانون اساسی بوده و قانون اساسی اصلاح شد تا این موارد از آن برداشته شود چراکه مدیریت شورایی یک مدیریت شکست خودره در هرجای دنیاست حتی در کشورهای سوسیالیستی که مهد شورا بودند.

حسینی با اشاره به لزوم توجه به مشورت گفت: هر مدیری نیاز به اتاق فکر و شورا دارد اما در اجرا تنها یک نفر تصمی‌گیرنده است، اگر امروز شاهد طرح این مسئله هستیم که حتی این مطلب رسانه‌ای می‌کنند برای رسیدن به اهدافشان و تضعیف جایگاه رفیع رهبری است تا کشور را به چالش کشانند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از ارتباط میان رهبر معظم رانقلاب با مردم بیم دارند و می‌بینند که مقام‌معظم رهبری مسائل را با مردم به صراحت بیان می‌کنند، تحریف امام که امسال مقام معظم رهبری در خردادماه مطرح کردند نشان از مشکلی جدی می‌دهد که کسانی که در کنار امام راحل بودند اکنون افکاری را به امام راحل نسبت می‌دهند که مقبول بنیانگذار انقلاب اسلامی نبود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آنان می‌خواهند به تدریج به ویژه برای نسل جدید انقلاب اسلامی این تفکر را ایجاد کنند که امام راحل به دنبال استکبارستیزی نبود، آنان می‌خواهند مواضع قاطع و با صلابت حضرت امام(ره) در مقاطع مختلف و در مواجه با استکبار به گونه دیگری جلوه دهند و یک چهره لیبرالی از امام راحل تحت عنوان اسلام رحمانی مطرح کنند.

حسینی با اشاره به سیاست خارجه کشور گفت: در برخورد با دشمن نمی‌توان از موضع ضعف برخورد کرد در سیاست خارجه کشور در برخی مواقع دشمن احساس کرد که دچار انفعال شده‌ایم هنوز تحریم‌ها را برنداشته تحریم‌ها و مواضع جدیدی را اتخاذ کردند که نشان می‌دهد نمی‌خواهند از موضع خود کوتاه بیایند.

وی افزود: چندی پیش عربستان سردمدار شده تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان ناقض حقوق بشر و حامی تروریست مطرح می‌کند و ما را محکوم می‌سازد، در کنگره و سنای آمریکا بحث ویزا تصویب می‌شود درحالی که اوباما می‌دانست آن را وتو کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا نامه می‌نویسد به نحوی اجرا می‌کنیم که اتفاقی رخ ندهد مگر می‌شود؟ چنین اقداماتی باعث می‌شود که بسیاری برای حفظ منافع خود ارتباط با ایران را قطع کنند.

حسینی با اشاره به خط مشی استکبار گفت: آنان در گذشته شرکت‌ها را تحریم می‌کردند ولی با قانون ویزا تمام شهروندان را که نشان می‌دهد آنان دروغ می‌گویند و کوتاه نمی‌آیند، مقام معظم رهبری این مورد را پیش‌بینی کردند و فرمودند" هر قطعنامه جدیدی که بخواهد صادر شود پذیرفتنی نیست" این بدبینی خودشان را از همان روز اول به صراحت مطرح کردند.

وی افزود: تصویب بودجه براندازی آمریکا نیز نشان از سوء نیت آمریکایی‌ها دارد، هرگز استکبار به ضعفا رحم نکرده چرا که نظام سرمایه‌داری برتری سرمایه‌داران را پذیرفته و به له شدن ضعفا در زیر چرخ اقتصاد اعتقاد دارند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بصیرت و بیداری می‌تواند عامل بازدارنده دشمن باشد و آنان را مایوس سازد و با وجود اینکه انقلاب اسلامی را پذیرفته‌اند باید بیش از این پذیررا باشند و بپذیرند که انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی کشور محدود نمی‌شود.

حسینی با اشاره به حماسه 9 دی گفت: درس‌هایی در 9 دی وجود دارد که باید عبرت بگیریم تا شاهد وقوع چنینی رخدادهایی برای بار دیگر نباشیم و دشمن از شیوه‌های دیگر استفاده نکند و با مظلوم نمایی و با حرف‌های به حق در ظاهر ما را گمراه سازند.

وی افزود: هدف ما چیزی دیگری است چراکه مقاومت و ایستادگی جهان اسلام در برابرابرقدرت‌ها به پشتوانه انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات