مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر:
بسيج مولود انقلاب است و يكي از كارهای ويژه آن نيز حفظ و حراست از دستاورد هاي انقلاب اسلامي است.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۳۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر با بیان اینکه اگر فتنه گران می توانستند در سال 88 رای مردم را جلب کنند چه اقداماتی در حوزه سیاست خارجی و فرهنگ انجام می دادند؟ گفت: اگر فتنه گران در سال 88 موفق به كسب آراي مردم مي شدند تمام هزينه هايي كه براي استقلال اين كشور شده بوده را از بين مي بردند و با دشمنام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بيعت مي كردند و بار ديگر پاي آمريكا را در ايران باز مي كردند و با حضور دشمن اصلي در فضاي داخلي كشور ايران يعني در واقع خط بطلانی می كشيدن به تمام ارزشهاي ديني و انقلابي و در واقع خون شهدای گرانقدر ما در هشت سال دفاع مقدس را زیز پا میگذاشتند .

حجه الاسلام محمدی افزود: آمريكا در شرايط جديد با شعار تغيير آمده يعني همان سياست تقابل را در سايه سياست تعامل پيگيري می نمايد همان بحث نفوذی را كه رهبر معظم انقلاب در ديدارهاي خود با اقشار مختلف مردم نفوذ را يك خطر جدي و يك خطر بزرگ مطرح كردند.

وی خاطر نشان کرد: وظيفه نهاد هاي امنيتي و نظارتي در این برهه از زمان بس سنگين خواهد بود زیرا ضمن مراقبت و هوشياري و همچنين رصد چهره هاي سياسي که نقش نفوذ امریکایی را بازی می کنند بايد جامعه را از نيات شوم آنها آگاه نمود كه دچار اشتباه محاسباتي نشوند.

حجه الاسلام محمدی با اشار به نقش بسیج در مهار فتنه 88 و مبارزه با نفوذ و بازگشت عناصر کودتای 88 به مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور گفت: بسيج مولود انقلاب است و يكي از كارهای ويژه آن نيز حفظ و حراست از دستاورد هاي انقلاب اسلامي است . نقش بسیج در فتنه همان عمل بهنگام و به اندازه بود یعنی پاسخ‌های زمانی بسیج به فتنه بسیار سریع و دقیق بود.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر دربخش پایانی سخنان خود افزود: در کنار سایر نهادهای انتظامی و امنیتی که عمل می‌کردند و مسئولیت‌های قانونی و ذاتی خود را انجام می‌دادند، بسیج توانست با استفاده از جوشش‌های مردمی، تبدیل به قوه محرکه‌ای بشود که بصیرت نافذ ولایت را درون جامعه تکثیر کند. بسیج ظرفیت‌های مردمی نظام را در مقابل فتنه آرایش داد و یک صورت‌بندی فشرده و قدرتمند از یک جریان اجتماعی ایجاد کرد که این جریان شبیه به دریا بود؛ دریایی متلاطم و مواج از انسان‌های بصیر، آگاه، نافذ و اهل عمل که به سرعت توانست دامنه‌های این موج اغتشاش اجتماعی را مهار کند، یعنی غلبه اجتماعی ایجاد کرد.

وی خاظر نشان کرد: هنگامی که روشنگری‌ها شروع شد آن بخش از جامعه که بر اثر فضای احساسی به موج فتنه پیوسته بودند، تشخیص دادند این اعتراضات و اغتشاشات نه در چارچوب نظام بلکه نبردی است برای شکستن پایه‌های نظام؛ ریزش‌های عظیم جریان اجتماعی فتنه به وجود آمد، افرادی که گمان می‌کردند اعتراضشان در درون نظام است، ناگاه متوجه شدند که این جریان آبشخوری فراتر از جامعه ما دارد و از طرف دشمن خارجی هدایت می‌شود. ریزش‌ها شروع شد و به تدریج موج فتنه کوچک و کوچک‌تر شد تا به یک موج ضعیف و میرا تبدیل شد، مجموعه روشنگری‌ها که به خصوص رهبر عظیم‌الشأن انقلاب انجام دادند، تحمل و بردباری ایشان و اوج آن مظلومیت‌ها به اضافه بصیرت و دیدگاه نافذ جامعه ما، به خصوص بسیجیان که پیشتاز بودند و فقط به راهپیمایی اکتفا نکردند بلکه در عرصه عمل حضور پیدا کردند،فتنه رامهارکرد.

محمدی در ادامه افزود :یکی از ماموریت های بسیج در کنار ماموریت های مختلف آن- حضور و ایفای نقش در عرصه مقابله با تهدیدات امنیتی و کمک به حفظ امنیت پایدار است که در این خصوص از آغازین روزهای انقلاب اسلامی تاکنون در برهه های مختلف به ایفای نقش پرداخته است. یکی از مصادیق حضور بسیج در برقراری امنیت را می توان در مقابله با فتنه پس از انتخابات 88 مشاهده کرد.

حجه الاسلام محمدی گفت: فتنه‌گران با فضاسازی گسترده، بهره‌گیری از غلیان احساسات و هیجان ملتهب مردمی و سوار شدن بر این موج به دنبال صید ماهی مقصود خود و زمینگیر کردن نظام و در نهایت در مرحله اول تحمیل خواسته‌های نامشروع خویش و در صورت عقب‌نشینی نظام طرح سایر خواسته‌های خود بودند، اما موج مردمی حامی نظام که در قالب بسیج و تشکل‌های مردمی، پیوند عمیق و وثیقی با بدنه ملت دارد توانست با حضور «به موقع و به اندازه» موج اجتماعی فتنه را مهار کرده و با تزریق بصیرت و بینش به درون جامعه، افکار غافل و اذهان خفته را بیدار کند. این حرکت بسیج دریای متلاطم و مواج از انسان‌های بصیر، آگاه و نافذ را در مقابل فتنه آرایش داد که نقطه اوج آن در حماسه 9 دی بود.

مسؤل نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه درپایان اظهار داشت: بسيج ديروز در جنگ سخت به تكليف خودش عمل كرد و امروز نيز در جنگ نرم و فتنه 94 كه فتنه نفوذ پسا برجام است وظيفه خطيري دارد و آنهم بحث روشنگري و بصيرت افزايي آحاد جامعه است.

ارسال نظرات