فرمانده سپاه ناحیه خلیل آباد:

عده ای با فتنه 88 مثل کف دریا روی آب آمدند/ فتنه نفوذ خطرناک تر از فتنه 88 است

فرمانده سپاه ناحیه خلیل آباد بیان داشت: افرادی که نقاب انقلابی و اسلامی بودن بر چهره داشتند با فتنه ۸۸ مثل کف دریا بر روی آب آمدند.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۶۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار علی نیک یاد در همایش بزرگی که به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در خلیل آباد برگزار شد، اظهار کرد: حماسه ۹دی، حماسه خودجوش مردمی که به نوعی به یک جنگ هشت ماهه پایان داد.

** فتنه ۸۸ یک جنگ طراحی شده، دقیق و منسجم توسط دولت آمریکا بود

وی در ادامه با بیان اینکه باید به فتنه ۸۸ عمیق تر از آن چیزی که در ظاهر قضیه بود نگاه کنیم خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ یک جنگ طراحی شده ، دقیق و منسجم توسط دولت آمریکا بود و این که برخی افراد فتنه ۸۸ را حضور اعتراضی مردم نسبت به نتیجه انتخابات تعبیر می کند یک نگاه ساده لوحانه و ظاهری است.

نیک یاد فتنه ۸۸ را از قبل طراحی شده که در بستر انتخابات بروز کرد دانست و تصریح کرد: دشمن با یک طراحی دقیق و به کار بردن عناصر خارجی (CIA) و داخلی و متأسفانه با به دام افتادن دو کاندیدای انتخابات (موسوی و کروبی ) در این بازی ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: جمعیتی که بعد از اعلام نتیجه انتخابات به صحنه آمده بودند با روشنگری ها و بصیرت افزایی هایی که در درجه اول توسط مقام معظم رهبری و در ادامه توسط دلسوزان به نظام و انقلاب داشتند بسیار کم شد ، بطوری که در عاشورای ۸۸ ، عده ای اندک برای اعتراض به خیابان آمده بودند.

فرمانده سپاه خلیل آباد با بیان اینکه ساده لوحی است که ما بگوئیم فتنه ۸۸ تجمع و یا اعتراض عده ای از مردم به نتیجه انتخابات بود بلکه موضوع فراتر از اینها بود، اذعان نمود: بنیادی تحت عنوان بنیاد سوروس پشت این قضیه قرار گرفته بود که این بنیاد از سازمان CIA آمریکا تغذیه می شد.

وی با بیان اینکه وزیر خارجه وقت آمریکا خانم کلینتون در آن زمان موضع گرفت و از اغتشاش گران حمایت علنی کرد تاکید کرد: نیروهای داخلی آنها و سفیر دو کشور در بین اغتشاش گران حضور داشتند و هدایت کف صحنه اغتشاشات توسط نیروهای آنها صورت می گرفت.

سرهنگ پاسدار نیک یاد با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ یک جنگ تمام عیاری بود که به تعبیر مقام معظم رهبی انقلاب را تا لبه پرتگاه برد، ابراز کرد: ولی خوشبختانه با درایت ، مدیریت بسیار خوب ، روشنگری ها و بصیرت افزایی های مقام معظم رهبری و دلسوزان به نظام این توطئه خنثی شد.

**حماسه ی ۹ دی، آخرین میخ بر تابوت فتنه ۸۸ بود

وی در ادامه به نقش پررنگ روشنگری ها و بصیرت افزایی ها در پدید آمدن حماسه ۹ دی اشاره کرد و بیان نمود: در عاشورای ۸۸ که اغتشاش گران با حضور خود در خیابان صحنه هایی را به وجود آوردند که دل همه را به درد آورد ، خود مردم به این نتیجه رسیدند که باید این افراد را بر سرجای خود بنشانند.

این مقام مسئول حماسه ی ۹ دی را آخرین میخ بر تابوت فتنه ۸۸ دانست و اظهار کرد: حرکت خودجوش مردم در ۹ دی بدون هیچ اعلام رسمی ارگانها و یا بیانه ای در یک روز غیر تعطیل صورت گرفت و مردم بصیر با حضور خود در ۹ دی با اغتشاش گران و فتنه گران اتمام حجتی کردند و بعد از این حماسه دیگر اغتشاش گری صورت نگرفت.

** پیام ۹ دی این است که ایران در خط ولایت و اسلام حرکت می کند

وی در ادامه به پیام های حماسه ۹ دی ۸۸ اشاره کرد و گفت: نقش بسیار بی بدیل ولی فقیه در روشنگری و بصیرت افزایی مردم ، اولین پیامی بود که ۹ دی به ما داد که باید گوش به فرمان و تابع محض ولی فقیه باشیم.

سرهنگ پاسدار علی نیک یاد به دومین پیام اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ما شاید از مسائل اقتصادی رنج ببرند و به لحاظ مشکلات معیشتی در تنگنا باشند، اما جایی که پای ارزشها و حفظ انقلاب در میان باشد همین مردم در صحنه هستند و این پیامی به داخلی ها و خارجی باشد که چشم طمعی به این کشور نداشته باشند.

وی پیام دیگر حماسه ۹ دی را گرفتار نشدن مردم در بازی های سیاسی دانست و خاطر نشان کرد: مردم به جناح راست ، چپ، اصلاح طلب و اصولگرا ندارند و گرفتار بازی های سیاسی نمی شوند و هرکجا که نیاز به حضور مردم باشد مردم در صحنه هستند حتی اگر کسی برای حضور فراخوان نداده باشد.

فرمانده سپاه خلیل آباد الگو قرار گرفتن حضور مردم ایران در صحنه توسط کشورهای جهان را پیام دیگر حماسه ۹ دی عنوان کرد و تصریح نمود: بعد از حماسه ی ۹ دی ، بیداری های اسلامی در منطقه شکل گرفت که بسیاری از کشورهای همسایه ایران این تجمعات را برای خود الگو قرار دادند.

وی در ادامه اذعان نمود: استکبار جهانی و نظام سلطه بدانند که جمهوری اسلامی ایران مثل سایر کشورها نیست که با یک رنگ عوض کردن و با یک طراحی هرچند پیچیده ، مثل سایر کشورها به راحتی سقوط کند ؛ این کشور در خط ولایت و اسلام حرکت می کند و مردم این انقلاب و نظام را دوست دارند و به ارزشها احترام می گذارند.

** نفوذ در فتنه ۸۸ خیلی کمتر از فتنه جدید بود / بسیج بدون سلاح گرم در برخورد با فتنه ۸۸ ، سنگ تمام گذاشت

نیک یاد با بیان اینکه پدیده نفوذ در سال ۸۸ نیز اتفاق افتاده بود که باعث فتنه شد ، تاکید کرد: در سال ۸۸ نفوذ وجود داشت ولی نفوذ در بین مسئولین و تصمیم سازان خیلی کمتر بود و آن نفوذی که امروزه مدنظر مقام معظم رهبری است بیشتر نفوذ در بین تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام است و این نفوذ در سال ۸۸ به نسبت الان خیلی کمتر بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سپاه و بسیج دو نقش محوری بصیرت افزایی و ورود مستقیم در صحنه را در فتنه ۸۸ برعهده داشت، ابراز کرد: اولین فرمان مقام معظم رهبری چه قبل و چه بعد از انتخابات بصیرت افزایی بود و بهترین راه مقابله با جنگ دشمن و انقلاب مخملی و رنگین دشمن ، بصیرت افزایی بود.

فرمانده سپاه خلیل آباد ادامه داد: لذا بسیج با روی کار آوردن تمام توان خود در سطح رده های بسیج و پایگاه های مقاومت در کل کشور بصیرت افزایی خود را انجام داد و فتنه دشمن ، ماهیت و نحوه ورود دشمن را آشکار کرد.

وی از ورود مستقیم سپاه و بسیج در صحنه برای مقابله با آشوبگران بدون سلاح گرم سخن گفت و بیان نمود: نیروی مقاومت بسیج و سازمان بسیج بعد از اعلام کمک نیروی انتظامی و طی مراحل قانونی برای مقابله با اغتشاش گران ورود پیدا کرد و کنترل اغتشاشات و نا آرامی ها را در سطح شهرها به ویژه در سطح شهرهای بزرگ مثل تهران ، مشهد ، اصفهان و… را بعهده گرفت و به خوبی از پس آن برآمد.

سرهنگ پاسدار نیک یاد همچنین گفت: بسیج در هیچ مرحله ای با سلاح گرم ورود پیدا نکرد و در این خصوص نیز بسیج سنگ تمام گذاشت.

** فتنه جدید از فتنه ۸۸ عمیق تر و گسترده تر خواهد بود / ۹ دی برای همه ساله لازم و ضروری است

وی در پاسخ به این سوال که ” تبعات فتنه ۸۸ برای ایران در داخل و خارج کشور چه بود؟” اظهار کرد: فتنه در مجموع و در سطح جهانی و داخلی برای انقلاب تبعاتی دارد و مشکلاتی را ایجاد می کند ولی در روند کلی انقلاب مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد و جز رو سیاهی برای عوامل فتنه چیز دیگری باقی نخواهد ماند.

فرمانده سپاه ناحیه خلیل آباد با بیان اینکه هیچ عاملی مانع از حرکت انقلاب به سمت آرمان های اصلی نمی شود ، تاکید کرد: این طور برنامه ها مثل طراحی فتنه ۸۸ و طراحی فتنه جدید که به تعبیر مقام معظم رهبری از فتنه ۸۸ عمیق تر و گسترده تر خواهد بود و در ظاهر دین بروز خواهد کرد ، هیچ کدام در حرکت انقلاب به سمت جلو مانع ایجاد نمی کند ، شاید حرکت کُند شود ولی مانع از حرکت به سمت آرمانها نمی شود.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که حماسه ۹ دی را کوچک، کمرنگ و حتی به فراموشی سپرده شود ، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر این است که حماسه ۹ دی پررنگ شود چرا که احتمال اینکه بعد فتنه ۸۸ فتنه های دیگری به وجود بیاید هست ، لذا جنگ و فتنه های دشمن تمام شدنی نیست و ادامه دارد.

وی همچنین ۹ دی را برای همه ساله لازم و ضروری دانست و گفت: حضور مردم در صحنه ها باعث می شود که نقش دشمن آشکار شود و مردم با حضور خود ، یک رأی مثبتی به نظام و انقلاب خواهند داد.

** انتخاب افرادی که زمینه نفوذ دارند از خواسته دشمن در انتخابات است

سرهنگ پاسدار علی نیک یاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری بعد از قضیه برجام حداقل ۶۰ بار عنوان نفوذ را به کار برده اند ، خاطر نشان کرد: دشمن در این برهه از زمان از طراحی ، استراتژی و یا راهبرد نفوذ استفاده می کند لذا امروزه باید خیلی مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید در ۹ دی هرساله این بصیرت افزایی را به مردم بدهیم تصریح کرد: دشمن برای نفوذ در تصمیم سازان(قوه مقننه با توجه به انتخابات پیش رو)، نفوذ در تصمیم گیران ( بدنه اجرایی دولت ، چه کارشناس ، مشاور و یا عضو دولت) و… برنامه ریزی کرده است.

این مقام مسئول گفت: دشمن در انتخابات به دنبال این نیست که افراد نفوذی خود را بر سر کار بیاورد بلکه به دنبال این است که بر روی افرادی که زمینه نفوذ را دارند کار کند.

** اگر بنا به برخورد قضایی با سران فتنه بود خیلی شدیدتر مجازات می شدند / نقش پررنگ رسانه های خارجی در فتنه ۸۸

وی با بیان اینکه اگر برخورد قضایی با عوامل فتنه باید صورت می گرفت خیلی شدیدتر از این بود تصریح کرد: ولی در این موارد آن چیزی که ولی امر مسلمین بنا بر مصالح انقلاب و رأفت مقام معظم رهبری داشتند مد نظر ما است.

نیک یاد همچنین اذعان نمود: حضرت علی (ع) هم می توانستند در زمان خود با افرادی مثل طلحه ، زبیر ، عایشه و… که در برابر گسترش دین اسلام سنگ اندازی می کردند برخورد جدی کنند ولی رأفت اسلامی برای این طور افراد برای این است که به آغوش اسلام برگردند و در زمین دشمن بازی نکنند و الا برخود قضایی خیلی بیشتر از این بود.

وی نقش رسانه های خارجی را در فتنه ۸۸ بسیار پررنگ دانست و تاکید کرد: تمام رسانه های اروپایی و آمریکایی که در خدمت نظام سلطه بودند در خدمت فتنه ۸۸ بودند و کوچکترین صحنه های اغتشاش گران را بلافاصله در تمام رسانه های سلطه گر جهان پخش می کردند.

وی به قتل ندا آقا سلطان اشاره کرد و تصریح کرد: اگر به قضیه قتل ندا آقا سلطان دقت کنید از زوایای مختلف قبل از اینکه ندا آقا سلطان به قتل برسد در حال فیلمبرداری هستند و این نشان دهنده این است که عوامل رسانه های بیگانه از نزدیک اجیر شده بودند و تمام قد در اختیار فتنه ۸۸ بودند.

فرمانده سپاه خلیل آباد روشنگری را بهترین راه مقابله با ابزار و رسانه هایی که به روی افکار و عقاید مردم توسط دشمن تاثیر می گذارند دانست و اذعان نمود: اگر بتوانیم مانند سال ۸۸ بصیرت افزایی و روشنگری انجام بدهیم مردم نسبت به خطرات دشمن آگاه می شوند.

وی ادامه داد: خیلی از مردم در نگاه اول متوجه نمی شوند که اخباری که رادیو فردا ، صدای آمریکا ، BBC و … پخش می کنند اخبار درستی نیست بلکه این رسانه ها تمام قد در اختیار نظام سلطه هستند و بهترین راه برای مبارزه با هدف این شبکه ها روشنگری است.

وی همچنین گفت: در سطح جهان نیز شبکه های فارسی زبان مثل پرس تی وی ، العالم ، سحر و… باید نقش روشنگری خود را داشته باشند.

فتنه ۸۸ از جنبه هایی برای انقلاب نعمت بود

سرهنگ پاسدار علی نیک یاد در ادامه با اشاره به نقش حماسه ۹ دی در بصیرت افزایی مردم و افکار عمومی تاکید کرد: هر چقدر ما بتوانیم نقش حماسه ۹ دی را هر ساله پررنگتر کنیم و در بصیرت افزایی نسبت به آن حوادث روشنگری داشته باشیم مردم نقش ۹ دی را بیشتر احساس می کنند.

وی با بیان اینکه اگر ۹ دی به فراموشی سپرده شود قطعاً فتنه های بزرگتر از فتنه ۸۸ اتفاق خواهد افتاد ابراز کرد: بنا به سخنان شهید مطهری شمر و یزید زمان ما موشه دایان است و شمر سال ۶۱ هجری مُرد و تمام شد.

وی ۹دی سال ۹۴ را برای فتنه های سال ۹۴ دانست و خاطر نشان کرد: ۹ دی ۸۸ یک مقدمه ای شد که هر ساله برای فتنه های دشمن در همان سال بتوانیم روشنگری داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به نقش حماسه ۹ دی در شفاف سازی و مرز بندی بین نیروهای خودی و غیر خودی اشاره کرد و اظهار نمود: تعبیر آقای راشد یزدی از فتنه ۸۸ این بود که این مسائل از یک نگاه برای انقلاب اسلامی نعمت است و اگر این مسائل پیش نمی آمد نمی توانستیم خوب و بد را از هم تشخیص دهیم و به نوعی حق و باطل قابل تشخیص نبود.

وی همچنین گفت: یکسری افراد که یک چهره مقدسی داشتند و نقاب انقلابی بودن و اسلامی بودن بر چهره داشتند با فتنه ۸۸ مثل کف دریا بر روی آب آمدند و اگر این اتفاق نمی افتاد دست اینان برای مردم رو نمی شد و اگر در ابتدای راه برخورد قضایی با این افراد می شد از سران فتنه یک شخصیت و اسطوره تاریخی ساخته می شد.

نیک یاد با بیان اینکه مردم امروزه فهمیده اند که سران فتنه چه خیانتی به کشور کرده اند ، تصریح کرد: قطعاً حماسه ۹ دی نقش بسیار زیادی از این بابت که مردم چهره های حق و باطل را بشناسند داشت.

وی فتنه امروز دشمن را در قالب نفوذ دانست و اذعان نمود: باید آگاه باشیم و نگذاریم برنامه دشمن تا سطح فتنه ۸۸ ادامه پیدا کند و قبل از اینکه تبدیل به فتنه بزرگی شود و در مرحله طراحی است خنثی شود تا از خسارتهای آن به جامعه جلوگیری شود.

فرمانده سپاه خلیل آباد نیز گفت: در زمان فتنه ۸۸ ، بنده در نیشابور در حال خدمت بودم و بر نیشابور یک جو سیاسی دو قطبی حاکم است و بعد از انتخابات نیز متاسفانه تجمعات اعتراضی داشتیم ولی در حد شهرهای بزرگ نبود.

وی همچنین تصریح کرد: بسیج با روشنگری ها و اگاه سازی هایی که در آن زمان در نیشابور انجام داد اعتراضات جمع شود و نیاز به حضور میدانی بسیج نبود.

**ساکتین فتنه ۸۸ ، به نوعی فتنه را تایید کرده اند

نیک یاد با بیان اینکه امثال افرادی که در فتنه ۸۸ بودند نیز اکنون هم هست خاطر نشان کرد: افرادی در فتنه ۸۸ بودند که وقتی وضعیت ماهیت دشمن را مشاهده کردند راه خود را از فتنه گران جدا و اعلام برائت کردند و اکنون در کنار یاران انقلاب کار می کنند.

وی ادامه داد: افرادی نیز هستند که هنوز از فتنه برائت نکردند ، حال می تواند این افراد در قالب نماینده ، رئیس یا هر جایگاه دیگر باشد؛ این افراد باید به تعبیر مقام معظم رهبری مرز خود را با فتنه ۸۸ مشخص کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: افرادی در شهرستان خلیل آباد هستند که هنوز موضع مشخصی نگرفته اند ، نمی شود که هم از فتنه بود و هم گفت ما تابع ولایت هستیم؛ و بسیج و سپاه در روشنگری های خود این ها را خواهد گفت، به حرمت افراد اسم نمی بریم ولی این افشاگری را خواهیم داشت.

وی در ادامه ابراز داشت: افرادی که در فتنه حضور داشتند ، افرادی که فتنه گران را همراهی کردند و افرادی که در برابر این فتنه سکوت کردند ، افرادی هستند که این فتنه را به نوعی تایید کرده اند لذا باید برائت خود را اعلام کنند و گرنه افشاگری های بسیج ، آنها را رسوا خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار نیک یاد بیان کرد: کسی که در حرف می گوید که ما تابع ولایت فقیه هستیم ولی در عمل چیزی دیگر را ثابت می کند باید راه خود را با فتنه گران حتی فتنه جدید جدا کند که در دام نفوذ دشمن گرفتار نشود و در زمین دشمن بازی نکند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها