خبرهای داغ:
فرمانده حوزه خواهران شهرستان علی آباد کتول:
فرمانده حوزه خواهران شهرستان علی آباد کتول گفت: بسیج در ایجاد وحدت و همدلی نقش موثری دارد.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۵۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان؛ معصومه آقایی در جمع بسیجیان خواهر حوزه حضرت معصومه(س) شهرستان علی آباد کتول در خصوص هدف به راه افتادن کاروان وحدت ابراز داشت: این کاروان ترکیبی از قومیت های مسلمان با مذاهب شیعه و سنی است که در قالب کاروان وحدت در یک مکان جمع می شوند و با اجرای برنامه های مختلف جشن و سرور، دست پیوند و اخوت می دهند.

آقایی با بیان آن که کاروان وحدت حرکت خود جوش خود را از سال گذشته در هفته وحدت به روستاهای اهل تسنن محدوده استحفاظی حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س) آغاز کرد، افزود: شورای حوزه و خواهران شیعه از پایگاه های اهل تشیع را با نماد وحدت اعزام و در هر روستا برنامه های متنوعی اجرا می کنیم.

وی دستور کار این کاروان را در هفته وحدت سال 1394 تشریح کرد و یادآور شد: کاروان کار خود را از روز یکشنبه با همراهی خواهران فارس، سیستانی، بلوچ به روستای اودک دوجی آغاز کرد که در مسجد حنفیه روستا با مولودی خوانی در وصف رسول مکرم اسلام، دست به هم دادن به نشانه اخوت و برادری، تشکیل و حرکت حلقه اتحاد در مسجد و جمع آوری کمک های مردمیاز برنامه های اجرایی بود.

وی به برنامه های اجرایی کاروان وحدت با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در روز دوشنبه در دو روستای بدراق نوری و حسن طبیب اشاره کرد و گفت: جشنواره غذای سالم و سنتی با 140 غذای حاضر و 23 آشپز برگزیده، سخنرانی، بستن پیمان برادری و تشکیل حلقه اتحاد در محل برگزاری برنامه در این دو روستا انجام شده است.

آقایی هدف ازاجرای این برنامه هارا پرهیز از اختلافات شیعه و سنی دانست و افزود: اینکه درخت پر ثمر بسیج، میوه های با طراوت و شیرینی را در این برنامه ها تحویل ما دهد برایمان هدف بزرگی است که به آن دست می یابیم.

وی با بیان آن که توفیق خدمتگزاری در محدوده ای را دارد که در جهت وحدت مسلمین میتواند صاحب تدبیر باشد، عنوان کرد: وقتی اقوام مختلف کتولی، سیستانی، بلوچ و ترکمن را با لباس های سنتی در کنار هم دیدم لذت بردم و از اینکه توانستم قدمی در راه ایجاد وحدت و یکرنگی بردارم خشنود شدم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها